Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä vasta kolmen viikon päästä. Lapsia on kolme ja rahaa 700 euroa. Ei naurata. Ankea joulu tulee.

Vierailija
16.12.2020 |

Kolmen viikon ruoat, jouluruoat mukaan lukien, kuusi hankkimatta. Jos jakaa joka päivälle, päiväkohtainen budjetti on 33 euroa. Jo pelkkä kuusi maksaa enemmän.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Selvästi tuo on sinulle nyt sitten vain mukava haaste ja kasvun paikka. Olet hyväosainen, ja lapsesikin ovat jo isoja, joten eiköhän siinä sitten konstit löydy. Jos et halua käyttää luottoa, niin selvä se.

Älä nyt sitten kumminkaan viitsi lähteä leipäjonoon viemään ruokaa niiden oikeasti köyhien suusta.

Vierailija
82/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda asennetta ap.. Lapset on ihan tyytyväisiä jos saa jotain lahjoja ja hyvää ruokaa ja juomaa. Sitten järjestät kivaa tekemistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia painaa aina tämä riittämättömyys.

Vierailija
84/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mullakin on köyhä joulu, mutta olen eri yhteiskuntaluokassa kuin sinä ja vain yksi lapsi. 

Kävit sitten kateuttasi poistattamassa minun ketjuni. Kiitti vaan.

Vierailija
85/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuolla rahallahan saa jo hulppean joulun! Ei ne lapset tarvitse mitään uusimpia iPhoneja lahjaksi vaan siksi kun "kaikilla kavereillakin" on.

No millä lapset sit soittelee?

Ap

No vaikka kuule vanhalla Dorolla. Ja kenellepä niiden kakaroiden tarvitsee niin hirveästi soitellakaan?

Vierailija
86/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luo sähköpostitunnus, jotta saan Sinuun yhteyden! Olin ajatellut antaa 200 e joulupataan, mutta voin aivan yhtä hyvin antaa sen Sinulle ja lapsillesi.

Voin laitta mobile paylla. Tai, jos sattumalta asut Espoossa, niin tavataan vaikka Kauklahden k- supermarketilla tänäiltana.

Terv. Mummeli Saunalahdesta

Vierailija
87/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään just kuusen varaamassa meille. 10e maksoi. Joutui kyllä ihan ite sinne metsään rämpimään ja valitsemaan sen meille sopivimman ja kauneimman. Itse "joutuu" myös kaatamaan ja kuljettamaan. Mieluummin käydään itse kaatamassa kuusi että saadaan se tuoreena kotiin kuin maksetaan ylihintaisesta kuusesta joka on ties kuinka kauan ollut kaadettuna ja kuolee sitten parissa päivässä.

Vierailija
88/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa ruokaan. Kuusta ei välttämättä tarvitse. Osta kaunis joulukukka. Jouluruoka ei ole kallista, itsetehtynä hyvinkin edullista. Ei valmislaatikotkaan kovin kalliita ole. Tuunaa ne kuohukermalla. Joulutorttuaineet ja piparkakkutaikina ovat edullisia. Älä osta kalliita hedelmiä. Osta satsumia, mandariineja, appelsiinejä, banaaneja, omenia. Salaattiaineita. Katso kaupan omat merkit, S market rainbow, k kaupat pirkka. Lidl on edullinen kauppa. Satsaa kodin tunnelman luomiseen. Jos saat kuusen edullisesti niin osta. Katso tarjoukset ruokakaupoissa. Kirjastosta voi lainata joululukemista, elokuvia, pelejä.

Vierailija
89/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo raha piisaa, ja tuleehan viel ennen Joulua lapsilisät? Tärkein on, että laset saa ruokaa joka päivä riittävästi. jätä tupakat ja alkoholit tältä Joululta itsellesi ostamatta. Muista, että lasten on turha kärsiä siitä, että olet heidät tänne maailmaan tehnyt miettimättä ensin, miten pärjäätte. Näin olen itsekin itselleni asiat selväksi tehnyt, lapset ensin, ja sitten vasta minä. Ja hyvin on toiminut.

Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut. Meillä on todella hyvin rahaa. Bruttona tienaamme yhteensä yli 10 000 euroa kuussa. Lapset tehtiin opiskeluaikana, jolloin oltiin köyhiä perheellisiä. Varallisuutta on siis päästy kasvattamaan vasta ihan viimeiset vuodet. Meillä oli puskurirahaa, mutta ei kymmeniä tuhansia. 

Tuli eteen tilanne, jossa jouduttiin nostamaan kaikki säästöt ja palkkatuloista suurin osa. Jäljelle jäi siis tuo 700 euroa. Se on meille vähän. Kolmen viikon päästä tulee nettona tilille jälleen noin 6500 euroa, joten lapset eivät todellakaan kärsi meillä. 

Yhtäkkinen pudotus kuilun pohjalle voi tulla kenelle tahansa. Ei se katso varallisuutta tai koulutusta, ei terveyttä tai ikää. 

Olen oikeasti huolissani tästä kolmesta viikosta, vaikka voitaisiin hyvin vinguttaa visalla joulu läpi. Tätä en halua tehdä, koska en halua elää velaksi.

ap

Voi ap, ette te ole missään kuilun pohjalla. Teillä on aivan riittävästi rahaa ruokaan noinkin, ja lisäksi tarvittaessa mahdollisuus käyttää luottokorttia. Nyt vaan miettimään edullisia ruokia ja katsomaan vähän jouluruokien hintoja. Viineistä, kaloista, mädistä, juustoista, suklaista ym joudutte tuolla budjetilla tinkimään ja ostamaan kuusen jostain marketista halvemmalla, mutta kyllä perushyviin jouluruokiin rahat riittää. Lapset on jo isoja, sikäli ymmärrän että rahaa menee ruokaan enemmän kuin pikkulapsiperheessä, mutta heille voi kyllä selittää tilanteen. Oppivatpahan, että kannattaa aina varautua yllättäviin menoihin.

Vierailija
90/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän juurekset maksa paljon mitään. Ja niistähän ne jouluruuat enimmäkseen koostuu.

Mutta voi, siirappi, muskottipähkinä, valkopippuri, kerma, kananmunat ym. maksaa. Oletko koskaan tehnyt laatikoita?

Ohis

Siirappi 1,95 e/ kg

Voi. 2,55 e/ 500 g

Valkopippuri 1,19 / 31 g

Ruokakerma 0,38 / 2 DL

Kuohukerma. 0,85/ 2dl.

Kananmunat 2,55 / kg

Ei mielestäni ollenkaan paha. Itselleni nämä ovat perustuotteita, joita kotoa löytyy koska tahansa.

Vierailija
91/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kivan tunnelmallisen joulun vaikka rahaa ei juurikaan ole. Olen yksinasuva yli 50v nainen. Teen itse kaikki ruoat, lanttulaatikon, imelletyn perunalaatikon, rosollin jne. Kinkkuviipaleet valmiina. Minulla ei joulukuusta, lapsuudenkodissa on ollut perinteinen joulu kuusineen. Ikkunastani näkyy korkeita kuusia, nyt lumipeitteisiä, joita ihailen. Olen lukutoukka, joten lukemista on paljon. Voin lämpimästi suositella sellaista kuin Stage 24 baletti, netissä. Sieltä voi katsoa kansallisteatterin balettiesityksiä, nähtävissä mm. Lumikuningatar, myös Peppi Pitkätossu. Ilmaista katsoa. Katsoin eilen Lumikuningattaren, lumoavan upea esitys. Katson ehdottomasti uudestaankin. Aivan upea lavastus, puvustus jne. Tämä hieman aiheen vierestä. Saan lämpimän tunnelmallisen joulun vajaalla 100 e:llä. Alkoa en käytä lainkaan. En ole lahja- ihminen, en tarvitse lahjoja. Minimalistina en edes pidä ylimääräisestä tavarasta. Tärkeämpää on elämykset kuten baletin katsominen jne.

Vierailija
92/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu säkkiä myöten. Jos ei ole varaa ostaa juustoja ja viinejä, niitä ei voi ostaa. Tai sitten pitää tyytyä reilusti halvempiin. Paria eri juustoa ja huokea viinipullo.

Vierailija
93/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euroa ja ankea joulu ?!!  Mietippä uusix

Vierailija
94/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän laatokoihin voita tule, pinnalle voi laittaa paistaessa nokareen. Siirappi maksaa alle 2e, mausteet jos niin ostaa pieniä pusseja, esim. inkivääri jos laittaa lanttulaatikkoon. Kananmunat ja korppujauho eivät ole kalliita.

Vierailija
95/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin ne kaikki muut rahat meni? Meillä 700e riittäisi kuukaudeksi ruokaan ja taloudessa 2 aikuista ja 4 lasta. Se on hyvä aina viikko ennen joulua herätä tilanteeseen, kun olisi koko vuosi aikaa säästää.

Nimenomaan, tosi iso budjetti joulun juokseviin menoihin ja vaikka mulla hyvät tulot ei tilillä oo kun joku 100€. Maksan kaiken Visalla

Vierailija
96/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät maksetaan 23.12.

Oletko yh vai miksi puolison lompakko ei ole käytettävissä jouluruokiin ja -lahjoihin?

Vierailija
97/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolemen viikon päästä tulee kuitenkin nettona 6500 egee, eli lopeta nyt hyvä ihminen vinkuminen...ja vinguta vaikka ennemmin luottokorttia

Vierailija
98/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään just kuusen varaamassa meille. 10e maksoi. Joutui kyllä ihan ite sinne metsään rämpimään ja valitsemaan sen meille sopivimman ja kauneimman. Itse "joutuu" myös kaatamaan ja kuljettamaan. Mieluummin käydään itse kaatamassa kuusi että saadaan se tuoreena kotiin kuin maksetaan ylihintaisesta kuusesta joka on ties kuinka kauan ollut kaadettuna ja kuolee sitten parissa päivässä.

Meillä on oma metsä lähellä, silti ostetaan kuusi valmiiksi pakattuna. Viime jouluna mies osti Tokmannilta aatonaattoiltana valmiiksi verkkoon pakatun kuusen , joka oli päälle 2 m pitkä. Hintaa oli 18 e tinkimällä ja kuusi kesti varistamatta tammikuun loppuun saakka. Mies pakotti sen silloin heittämään pois.

Vierailija
99/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän laatokoihin voita tule, pinnalle voi laittaa paistaessa nokareen. Siirappi maksaa alle 2e, mausteet jos niin ostaa pieniä pusseja, esim. inkivääri jos laittaa lanttulaatikkoon. Kananmunat ja korppujauho eivät ole kalliita.

Korppujauho kannattaa korvata mannaryyneillä.

Vierailija
100/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kivan tunnelmallisen joulun vaikka rahaa ei juurikaan ole. Olen yksinasuva yli 50v nainen. Teen itse kaikki ruoat, lanttulaatikon, imelletyn perunalaatikon, rosollin jne. Kinkkuviipaleet valmiina. Minulla ei joulukuusta, lapsuudenkodissa on ollut perinteinen joulu kuusineen. Ikkunastani näkyy korkeita kuusia, nyt lumipeitteisiä, joita ihailen. Olen lukutoukka, joten lukemista on paljon. Voin lämpimästi suositella sellaista kuin Stage 24 baletti, netissä. Sieltä voi katsoa kansallisteatterin balettiesityksiä, nähtävissä mm. Lumikuningatar, myös Peppi Pitkätossu. Ilmaista katsoa. Katsoin eilen Lumikuningattaren, lumoavan upea esitys. Katson ehdottomasti uudestaankin. Aivan upea lavastus, puvustus jne. Tämä hieman aiheen vierestä. Saan lämpimän tunnelmallisen joulun vajaalla 100 e:llä. Alkoa en käytä lainkaan. En ole lahja- ihminen, en tarvitse lahjoja. Minimalistina en edes pidä ylimääräisestä tavarasta. Tärkeämpää on elämykset kuten baletin katsominen jne.

Kiitos tuosta baletti -vinkistä ja oikein hyvää joulua sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi