Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä vasta kolmen viikon päästä. Lapsia on kolme ja rahaa 700 euroa. Ei naurata. Ankea joulu tulee.

Vierailija
16.12.2020 |

Kolmen viikon ruoat, jouluruoat mukaan lukien, kuusi hankkimatta. Jos jakaa joka päivälle, päiväkohtainen budjetti on 33 euroa. Jo pelkkä kuusi maksaa enemmän.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pienen ja tunnelmallisen joulun saat kyllä aikaan.

Paketoi lapsille vaikka suklaarasiat/pörrösukat ja sano aattona, että saavat lahjaksi myöhemmin (=sitten kun sinulla varaa on) rahaa tai tarpeellista vaatetta.

Ruuat saa aika halvalla, pikku kinkku, valmislaatikot, rosollia jne. Leivo maustekakkua tai pipareita, niistä tulee joulun tuoksua.

Kuusi ei ole edes järkevä ostos: kertakäyttöinen, elävä puu, joka revitään irti maasta. Eikös tuo ole jopa epäekologista?! Siitäkin tulee vaan neulasia ja ötököitä siivottavaksi.

Hanki joulun jälkeen alesta tekokuusi, niin ei ole ongelmaa enää. Meillä tekokuusi on ajanut jo 20 vuotta asiansa hyvin ja halvalla.

Pankaa joulukoristeita vaikka kotinne viherkasviin, niin jo on joulutunnelmaa ja ”kuusi”.

Sano lapsille, että nyt on poikkeusjoulu koronan takia, niin ei voi kaikki olla kuten ennen. Joulun takia ei kannata konkurssiin mennä, se on kerran vuodessa vaan. Pääasia lapsille on, että perhe on yhdessä.

Lahjat on jo kaikille. Ilman aitoa kuusta ei tule joulua - siitä en tingi. Itse olen mieluummin vaikka syömättä.

Ehkä meillä sitten käytetään rahaa holtittomasti. Viimeiset vuodet kuusi on maksanut kyllä 80-120 euroa, joten en ymmärrä, mistä jotain halvempia kuusia saa.

Jouluruokiin on aina mennyt noin 200 euroa. Viinit päälle.

Peiliin katsomisen paikka varmaan.

ap

Vierailija
42/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkkapäivä vasta kahden viikon päästä, tilillä ~500€, kaksi lasta ja jouluruoat ostamatta. Miten Minä pärjään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparien tuoksua, tonttujen juoksua,siinäkö joulu on?

Vierailija
44/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ennestään vanhoja kuusenkoristeita? Voit ostaa myös tekokuusen, tai pienemmän ruukkukuusen ja koristella sen.

Maksaa muistaakseni n 15e.

Laatikot suht edullisia ruokia, ja niitä voi syödä monta päivää. Karjalanpiirakat edullisia tehdä itse joulupöytään.

Syökää makaronia ja jauhelihaa, se on halpaa ja ravitsevaa. Plus karsikaa turhia jogurtti ja kermapurkkiostoksia listalta. Ihan perus tarvikkeita vain. Maitoa, juustoa, leipää jne.

Vierailija
45/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olisi ihana jos voisi panostaa jouluun mutta se ei käy köyhillä.

Panostaa vou edullisestikin.

https://youtube.com/c/craftcrazyGenius

Yt hakusanaksi frugal christmas niin alkaa vinkkejä saada pilvin pimein.

Vierailija
46/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli

Vierailija
47/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ennestään vanhoja kuusenkoristeita? Voit ostaa myös tekokuusen, tai pienemmän ruukkukuusen ja koristella sen.

Laatikot suht edullisia ruokia, ja niitä voi syödä monta päivää. Karjalanpiirakat edullisia tehdä itse joulupöytään.

Syökää makaronia ja jauhelihaa, se on halpaa ja ravitsevaa. Plus karsikaa turhia jogurtti ja kermapurkkiostoksia listalta. Ihan perus tarvikkeita vain. Maitoa, juustoa, leipää jne.

Kerma, jopa laktoositon maksaa noin euron per 2 DL. Se mistä kannattaa säästää on juustot.

Vierailija
48/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään ostamassa kinkkua, juustoja ja kaloja vaille tarvikkeet joulun ruokiin ja leivonnaisiin. Maksoivat noin 90 € ja tuossa oli mukana myös loppuviikon ruokatarvikkeet. Nyt vähän tsemppiä ap! 700 € on meidän perheen viiden hengen kuukausiruokamenot ja tuohon mahtuu jo pesuaineet ja vessapaperit. Tokmannilta saa kuusia 25,90, jostain varmaan vieläkin edullisemmin. Huutelet vaikka jossain faceryhmässä, jos joku antaisi metsästään tavallisen leikkaamattoman metsäkuusen pienellä korvauksella.

Hahaaaas

Taas tällainen - joku aiemmin kirjoitti että heidän perheen ruokakulut on 200 - 250 e kk.

Syövät jotain edellisen päivän tähteitä ja ruokailevat töissä😂😂😂😂😂

Kolme lasta ja 2 aikuista.

Joo totta - hshaaaa

Peruna, juurekset ja kaurapuuro ei paljoa maksa.

Jokapäivä? Eikö maitotuotteita, lihaa, hedelmiä ??

Vierailija
49/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joulu ole mikään törsäilyjuhla. Loppupeleissä pienellä pääsee kun miettii noita tarjottavia.

Juurekset laatikoihin muine aineksineen ei paljoa maksa. Tee itse leipiä, pipareita joulutorttuja. Tulee edulliseksi kun tekee nuokin kaikki itse.

Kuusi maksaa siinä 20-200€ koosta riippuen ja paikasta riippuen.

Laita vanhoja koristeita, joululauluja soimaan ja kynttilöitä palamaan. Pelatkaa lautapelejä, mitä kotoa kenties löytyy, saunokaa jos sauna löytyy jne.. eihän tuohon joulunviettoon rahaa uppoa jos sen tekee elämyksistä ja tunnelmasta ja perheen yhdessäolosta. Viinit sun muut juomat eivät kait ole pakollisia?

Vierailija
50/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkkapäivä vasta kahden viikon päästä, tilillä ~500€, kaksi lasta ja jouluruoat ostamatta. Miten Minä pärjään?

Ikävä kyllä tätä olisi pitänyt ajatella aikaisemmin. Lainaa vanhemmiltasi, sukulaisiltadi tai tuttaviltasi. Itkemään seurakuntaan tai muille tukia luusereilla jakaville. Tilanteesi kyllä olet tiennyt jo kauemmin niin miksi et ole ajoissa ollut apua hakemassa?

Vierailija
51/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerma, jopa laktoositon maksaa noin euron per 2 DL. Se mistä kannattaa säästää on juustot.

Niin mutta jos ostaa ison juustopaketin se riittää monelle päivälle. Yksittäisten kermojen jne ostaminen tulee kalliimmaksi jos niitä käytetään päivittäin ruokiiin.

Vierailija
52/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmelle hengelle tammikuun puoleen väliin saakka 280e. Jouluruuat hankkimatta, ei kuusta eikä lahjoja. Hyvin pärjätään. Syödään vähän enemmän puuroa ja kasvissoppaa ennen joulua ja jouluna sitten herkutellaan ja lapsi saa muutaman lahjan. Kuuseksi ajattelin ostaa pienen ruukkukuusen. 

N30

Vierailija
53/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia jos sinun varat ei riitä heidän elättämiseen?

Vierailija
54/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se taas meidät yllättikään, että joulu on vuoden lopussa? Tais viime vuonna ja sitä edeltävänäkin olla joulu joulukuussa...?

No jos nyt ihan rehellinen olen, niin yllätti noin 18 000 euron lasku. Jouduttiin ottamaan kaikki säästöt ulos ja palkkatuloistakin niin, että tuo 700 euroa jäi jäljelle.

ap

Vierailija
55/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta jos ostaa ison juustopaketin se riittää monelle päivälle. Yksittäisten kermojen jne ostaminen tulee kalliimmaksi jos niitä käytetään päivittäin ruokiiin.

Kuka käskee lotraamaan sitä kermaa joka päivä kaikkiin ruokiin pelkästään niihin jouluruokiin. Miksi pitäisi juustoa olla joka päivä?

Vierailija
56/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuolla rahallahan saa jo hulppean joulun! Ei ne lapset tarvitse mitään uusimpia iPhoneja lahjaksi vaan siksi kun "kaikilla kavereillakin" on.

No millä lapset sit soittelee?

Ap

Miksi kommentoit ketjua minuna? 

ap (ketjun aloittanut, et siis sinä)

Vierailija
57/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se taas meidät yllättikään, että joulu on vuoden lopussa? Tais viime vuonna ja sitä edeltävänäkin olla joulu joulukuussa...?

No jos nyt ihan rehellinen olen, niin yllätti noin 18 000 euron lasku. Jouduttiin ottamaan kaikki säästöt ulos ja palkkatuloistakin niin, että tuo 700 euroa jäi jäljelle.

ap

Mistähän tulee täytenä yllätyksenä 18k laskuja? Ilman että yhtään osaa aavistaa ja varautua.

Vierailija
58/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolmelle hengelle tammikuun puoleen väliin saakka 280e. Jouluruuat hankkimatta, ei kuusta eikä lahjoja. Hyvin pärjätään. Syödään vähän enemmän puuroa ja kasvissoppaa ennen joulua ja jouluna sitten herkutellaan ja lapsi saa muutaman lahjan. Kuuseksi ajattelin ostaa pienen ruukkukuusen. 

N30

Juuri näin. Suu säkkiä myöten.

Vierailija
59/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet lapsia jos sinun varat ei riitä heidän elättämiseen?

On varaa. Tuli yllättävä meno, joka söi kaikki säästöt ja suurimman osa palkkatuloista. Meillä on hyvät tulot, mutta elämä yllätti ja meni niin sanotusti maa jalkojen alta.

Palkkapäivänä on taas kaikki ok, mutta seuraavat kolme viikkoa pitää kärvistellä. Meillä 700 euroa menee normaalisti viikossa elämiseen.

Luottokortteja en haluaisi tähän käyttää.

ap

Vierailija
60/152 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eilen koristeltiin vanha muovikuusi.

Meillä 425e kolmeksi viikoksi, pitää ostaa jouluksi ruokaa ja lahjat lapsille. Eikä tee edes tiukkaa. Kallein lahjatoive vanhimmalla lapsella maksaa 30e.

Kuivakaapit ja pakastin täynnä ruoka aineksia.

Minusta tuo 700e ruhtinaallinen määrä.

T. 2 aikuista ja 4 lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi