Sain työnantajalta 100€:n lahjakortin. En saa ostettua sillä yhtään mitään :(
Lahjakortti on liikkeeseen, jossa myydään järkyttävän kalliita tuotteita. Tunnistamissyistä en kerro, mikä kyseessä. Liikkeessä ei myydä mitään sellaista, jota käyttäisin. Ei millään tavalla minun tyyliäni. Kaikki tuotteet niin kalliita, että 95% myytävistä asioista maksaa yli tuon 100 euroa.
Täysin hyödytön lahjakortti. En kehtaa sitä myydäkään. Raha olisi ollut kiva. Tai edes joku 100€:n lahjakortti S-ryhmään tai Stockalle tai moneen muuhun paikkaan, jossa sadalla eurolla saisi jo jotain.
Epäilen, että tuon liikkeen omistaja on työntantajan tuttu ja on tukenut sitä sen takia.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ja piti oikein täällä vouhottaa, argh!
Anteeksi. Tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa voi keskustella ihan mistä tahansa aiheesta. Jos tämä ei kiinnosta, voit siirtyä seuraavaan keskusteluun.
Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa sinulle!
ap
Miksi et kehtaa myydä sitä lahjakortyia? Kaikille winwi -tilanne. Tai laita eteenpäin lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa voi keskustella ihan mistä tahansa aiheesta. Jos tämä ei kiinnosta, voit siirtyä seuraavaan keskusteluun.
Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa sinulle!
ap
Kuin myös.
Jaxuhali!
Maksa itse yli menevä summa jos on mahdollista
Laita myyntiin vaan. Jos itsellä ei ole käyttöä voi (ja pitääkin) saadun lahjakortin toki myydä!
Minä sain kerran kesätyön päätteeksi lahjakortin Luxbag Helsinkiin. Siis liikkeeseen, joka myy pelkkiä luksuslaukkuja, vaatteita ja asusteita. Mitä ihmettä parikymppinen kalliolaishippi olisi sellaisella tehnyt? En tajunnut, miksi sain niin turhan lahjakortin.
No, myin sen hyvillä mielin pois ja ostin rahoilla halpalennon Berliinin :D
Olisipa kyllä kiva tietää, että mikä on tuollainen kauppa, josta ei satasella saa mitään. Varmaan joku huippukallis huonekaluliike tms.
Tai sitten osta sieltä liikkeesta jotain ja myy se Tori.fi tai muulla vastaavalla nettikirpparilla?
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse yli menevä summa jos on mahdollista
Mutta kun koko liikkeessä ei ole ainuttakaan asiaa, jota käyttäisin, vaikka ilmaiseksi saisin. En siis halua käyttää esim. 300 euroa omaa rahaa, jotta saisin asian, jolla en tee mitään.
ap
Työnantaja saa sen sitten vähennettyä verotuksessa eli varmasti oli joku tutun liike. Työnantaja ei hävinnyt mitään mutta antoi tutulleen joululahjan. Työnantajalla luulisi oleva sen verran järkeä että antaisi tosiaan mielummin lahjakortin tavalliseen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kyllä kiva tietää, että mikä on tuollainen kauppa, josta ei satasella saa mitään. Varmaan joku huippukallis huonekaluliike tms.
No esim. joku huippukalliiden laukkujen liike? Onko Helsingissä vielä se Vuittonin liike? Sieltä tuskin lähtee avaimenperää kummempia tuotteita alle satasella mukaan.
Osta joku tuote, minkä voit ostaa ja myyt sen sitten.
Saat edes vähän "lahjaa".
Kyseessä on kuitenkin joku designtavara?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kehtaa myydä sitä lahjakortyia? Kaikille winwi -tilanne. Tai laita eteenpäin lahjaksi.
En tiedä. Olen kai liian kiltti. Jäisin kuitenkin kiinni ja nolottaisi vietävästi. En tunne ketään, jolle voisin tuon lahjakortin edes antaa joululahjaksi. Ei tuttavanikaan tekisi sillä varmaan yhtään mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
[ ] kiinnostaa
[x] ei kiinnosta
Kiitos informaatiosta!
ap
Mä myisin sen pois ihan hyvällä omallatunnolla.
Muista että jossain vaiheessa lahjakortti vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten osta sieltä liikkeesta jotain ja myy se Tori.fi tai muulla vastaavalla nettikirpparilla?
Tämä on hyvä idea, jos olisin ap tekisin näin.