Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työnantajalta 100€:n lahjakortin. En saa ostettua sillä yhtään mitään :(

Vierailija
16.12.2020 |

Lahjakortti on liikkeeseen, jossa myydään järkyttävän kalliita tuotteita. Tunnistamissyistä en kerro, mikä kyseessä. Liikkeessä ei myydä mitään sellaista, jota käyttäisin. Ei millään tavalla minun tyyliäni. Kaikki tuotteet niin kalliita, että 95% myytävistä asioista maksaa yli tuon 100 euroa.

Täysin hyödytön lahjakortti. En kehtaa sitä myydäkään. Raha olisi ollut kiva. Tai edes joku 100€:n lahjakortti S-ryhmään tai Stockalle tai moneen muuhun paikkaan, jossa sadalla eurolla saisi jo jotain.

Epäilen, että tuon liikkeen omistaja on työntantajan tuttu ja on tukenut sitä sen takia.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mikä ongelma on, jos asia x maksaa vaikka 150 €, niin maksat itse 50 € ja tadaa, ongelma ratkaistu. Tuskinpa se kauppa on niin yliluonnollisen ainutlaatuinen, että sitä ei voi kertoa täällä😂😂 Ainoastaan ininän ymmärrän siinä tapauksessa, että halvimmat tavarat maksavat 200 € ja kalleimmat tuhansia. Silloin 💯 € lahjakortti ei paljon lämmitä. Mutta jos saat jotain alle 200 eurolla, niin missä ongelma, mene ja tiedä.

Niin? Ja sitten minulla olisi tuote, jota en halua ja jota en tarvitse ja josta olen maksanut omaa rahaa 50€? Ei sitä kukaan osta 150€:lla, joten en saisi sitä sataa euroa kuitenkaan itselleni tällä tavalla.

Jos myisin sen 150€:n asian vaikkapa 90€:lla eteenpäin, tienaisin itse tuosta lahjakortista 40€ takaisin ja joku random ihminen saisi työnantajani piikkiin sen 150€:n asian 60€:n alennuksella ihan muuten vain. Järkeä?

ap

Vierailija
42/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten osta sieltä liikkeesta jotain ja myy se Tori.fi tai muulla vastaavalla nettikirpparilla?

Tämä on hyvä idea, jos olisin ap tekisin näin.

Käytetystä tavarasta voi pyytää korkeintaan puolet ostohinnasta, joten ei oikein kannata jos joutuu omaakin rahaa ostoon laittamaan.

MIssä välissä siitä tavarasta tulee käytetty?

Kun se poistuu liikkeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mikä ongelma on, jos asia x maksaa vaikka 150 €, niin maksat itse 50 € ja tadaa, ongelma ratkaistu. Tuskinpa se kauppa on niin yliluonnollisen ainutlaatuinen, että sitä ei voi kertoa täällä😂😂 Ainoastaan ininän ymmärrän siinä tapauksessa, että halvimmat tavarat maksavat 200 € ja kalleimmat tuhansia. Silloin 💯 € lahjakortti ei paljon lämmitä. Mutta jos saat jotain alle 200 eurolla, niin missä ongelma, mene ja tiedä.

Niin? Ja sitten minulla olisi tuote, jota en halua ja jota en tarvitse ja josta olen maksanut omaa rahaa 50€? Ei sitä kukaan osta 150€:lla, joten en saisi sitä sataa euroa kuitenkaan itselleni tällä tavalla.

Jos myisin sen 150€:n asian vaikkapa 90€:lla eteenpäin, tienaisin itse tuosta lahjakortista 40€ takaisin ja joku random ihminen saisi työnantajani piikkiin sen 150€:n asian 60€:n alennuksella ihan muuten vain. Järkeä?

ap

No sanoitko tuon aloituksessa??? Kun ei meistä kukaan tiedä mikä tämä MAAGISEN ainutlaatuinen liike edes on😴😴 jessus, ihan oikein sinulle, että sait turhan lahjan.

Vierailija
44/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset täällä ei oo varmaan koskaan myyneet tavaraa netissä? Ei todellakaan edes upouudesta käyttämättömästä esineestä saa omiaan pois, jos lähtee tori.fissä myymään. Hyvä jos puoleen hintaan saa menemään. Tavaraa on maailmassa jo niin paljon.

Vierailija
45/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko ostaa jonkun tuotteen joka on helppo myydä eteenpäin?

Minulla ei ole mitään kokemusta tällaisten asioiden myymisestä. Todennäköisesti saisin hirveästi kyselyitä aitoudesta ja kysymyksiä siitä, miksi myyn ihan uuden tuotteen, enkä vain palauta sitä kauppaan jne. Ei mitään muumimukikamaa, joten ei varmaankaan revittäisi kädestä.

ap

Hirvesäti kysymyksiä?  Voi tulla kysymyksiä, mitäs jos vaikka vastaisit ihan suoraan, että sait työnantajaltasi lahjakortin. Etkä itse tarvitse ja sen takia myyt sen.

Vierailija
46/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene verkkokaupan outlet osioon niin on halvempaa

Tällä liikkeellä ei ole outlettiä, eikä verkkokauppaa. Ainoastaan fyysinen kivijalkamyymälä. Joka on paikassa, jossa en koskaan liiku.

ap

Miten sitten tiedät noin tarkkaan liikkeen valikoiman ja hintatason? Joka tapauksessa, sinuna myisin lahjakortin eteenpäin ihan hyvällä omallatunnolla.

Netistä löytyy katalogi, jossa on myytävät asiat tuotetietoineen ja hintoineen. Varsinaista verkkokauppaa ei ole, eikä ilmeisesti mahdollisuutta ostaa postitettavana mitenkään.

ap

Vierailija
47/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti "tavalliseen kauppaan", Stockmannille tai Prismaan, on saajalle veronalaista tuloa, siitä pitää siis pidättää ennakonpidätys.

Kohdennettuja lahjakortteja sen sijaan saa antaa (kohtuullisen hintaisia). 

Just tätä samaa mietin kun meilläkin töissä kaikki valittaa että miksei vaa rahana anneta kun kukaan ei halua erikoispaikkojen lahjakortteja. Rahalahjakin menee siis ennakonpidätyksellä.

Saatiin kerran kirkasvalolamput lahjaksi jotta kaikki saisi virkistystä työpöydälle. Kiva idea, mutku meillä alemmantasosilla on nii pienet pöydät ettei siihen sitä jättilamppua saanut. Ei löytänyt kotoakaan sille paikkaa joten myin 40€ eteenpäin, meni heti.

Joululahja mikä miellyttää kaikkia on mahdoton.

Vierailija
48/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä se sinua kiinnostaa mitä joku muu siitä tienaa? Ole sitten ilman ja polta koko lahjakortti niin liike tienasi satasen. 

Vierailija
49/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no näköjään sanoit aloituksessa, ettet tykkää valikoimasta. No sitten myyt sen hem metin kortin, ei ole niin dramaattista 😴 tai ostat sillä + omalla rahalla lahjaksi jollekin jotain. Rasittavaa kun et voi kertoa mikä kauppa on kyseessä 😑

Vierailija
50/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No sanoitko tuon aloituksessa??? Kun ei meistä kukaan tiedä mikä tämä MAAGISEN ainutlaatuinen liike edes on😴😴 jessus, ihan oikein sinulle, että sait turhan lahjan.

Uniikkilumihiutale taas vauhdissa.

Vierailija
51/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kehtaa myydä sitä lahjakortyia? Kaikille winwi -tilanne. Tai laita eteenpäin lahjaksi.

En tiedä. Olen kai liian kiltti. Jäisin kuitenkin kiinni ja nolottaisi vietävästi. En tunne ketään, jolle voisin tuon lahjakortin edes antaa joululahjaksi. Ei tuttavanikaan tekisi sillä varmaan yhtään mitään.

ap

No jollekin työkaverille jolla on jo oma satkun kortti pohjakassana?

Vierailija
52/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä, minkä aloituksen sinä luit, mutta itse kirjoitin jo ihan ensimmäisessä viestissäni näin: "Liikkeessä ei myydä mitään sellaista, jota käyttäisin. Ei millään tavalla minun tyyliäni."

ap

Vierailija
53/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap. pärjää muuten elämässä? Tässä kun tuntuu avuttomalta lapselta. Ja vastaukset ja mitkään neuvot eivät kelpaa.

Vierailija
54/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei paljon vaadita mielikuvitusta löytää sopiva hörhöshoppi.

Vierailija
55/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no näköjään sanoit aloituksessa, ettet tykkää valikoimasta. No sitten myyt sen hem metin kortin, ei ole niin dramaattista 😴 tai ostat sillä + omalla rahalla lahjaksi jollekin jotain. Rasittavaa kun et voi kertoa mikä kauppa on kyseessä 😑

Suomessa ei taida olla  yhtään sellaista niin harvinaista liikettä, että sitä pitäisi jollain tavalla salailla.

Vierailija
56/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ SE VİŤUŃ LIIKE ON???

Vierailija
57/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras idea on juuri tuo, että antaa sen jollekin kivalle työkaverille, joka tykkää oikeasti kaupan valikoimasta niin edes työkaveri saa sieltä itselleen jotain. 

Vierailija
58/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku maksaisi jostain täysin turhasta tavarasta edes sitä 50 euroa? Ihan ihme ajatuksenjuoksua täällä ihmisillä.

Ap myy lahjakortti vaan huoletta pois.

Vierailija
59/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti "tavalliseen kauppaan", Stockmannille tai Prismaan, on saajalle veronalaista tuloa, siitä pitää siis pidättää ennakonpidätys.

Kohdennettuja lahjakortteja sen sijaan saa antaa (kohtuullisen hintaisia). 

Just tätä samaa mietin kun meilläkin töissä kaikki valittaa että miksei vaa rahana anneta kun kukaan ei halua erikoispaikkojen lahjakortteja. Rahalahjakin menee siis ennakonpidätyksellä.

Saatiin kerran kirkasvalolamput lahjaksi jotta kaikki saisi virkistystä työpöydälle. Kiva idea, mutku meillä alemmantasosilla on nii pienet pöydät ettei siihen sitä jättilamppua saanut. Ei löytänyt kotoakaan sille paikkaa joten myin 40€ eteenpäin, meni heti.

Joululahja mikä miellyttää kaikkia on mahdoton.

Tarkennan, ettei jää epäselväksi: Tämä lahjakortti ei ollut koko henkilöstölle tarkoitettu joululahja tai mikään bonus, vaan täysin henkilökohtainen, vain minulle osoitettu lahjakortti. Olen ollut talossa kaksi vuotta. En siis ole mikään uusi, outo tyyppi, jonka mieltymyksistä ei ole mitään hajua. 

ap

Vierailija
60/75 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työkaverille myynti oli hyvä idea.

Mites ap sen torppaa?