Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tehneet itse hernekeittoa? Kertokaa omat vinkkinne täydellisen hernekeiton valmistamiseen.

Vierailija
16.12.2020 |

Teki pitkästä aikaa mieli perinteistä, itse tehtyä hernekeittoa. Ostin pussin kuivattuja herneitä ja laitoin äsken likoamaan. Nyt vasta tajusin, että niiden pitää liota 12 h, enkä ala enää klo 23 keittämään paria tuntia keittoa. Onkohan ongelma, jos vaihdan illalla veden ja keitän keiton vasta aamulla?

Muuten kyselisin vinkkejä keiton tekemiseen: käytättekö yleensä keittossa lihaa ja jos niin minkälaista? Entä kuuluuko hernekeittoon sipuli? Jotkut tykkäävät laittaa raakaa sipulia hakkeluksena keiton päälle, mutta itse yleensä lisään kypsennysvaiheessa vähän sipulia. Mitä muita vinkkejä hernekeiton tekemiseen löytyisi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vettä tarvitse vaihtaa, annat olla ja keität keittosi aamulla. Pari tuntia sitten sain oman hernekeittoni valmiiksi ja tähän tuli tällä kertaa: puoli pussia kuivia herneitä, härkäpapusuikaleita, nauris, valkosipulia, sipulia, chiliä, paprikaa ja lukuisia mausteita ja suolaa tietysti. Oliiviöljyä ja voita antamaan makua ja lisäenergiaa. Paistoin nuo härkäpapusuikaleet, sipulin, valkosipulin, paprikan, mausteet ja chilin pannulla ja lisäsin hiljalleen kiehuvaan keittoon. Niin ja sitä savuaromia (pienessä lasipullossa) lorautin myös sekaan, se sopii hyvin tähänkin ruokaan.

HYI !  SUTTUA ,NYT PUHUTTIIN HERNEKEITOSTA , ei yrjöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla