Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e-pillerit+antibiootti=raskaus? APUA

Vierailija
08.05.2014 |

Eli, parin vuoden kortsusähläyksen jälkeen annoin periksi ja aloitin e-pillerien syönnin uudelleen (edellisen kerran aiheuttivat masennusta, joten en ollut kovinkaan innoissani asiasta) viime kuussa. Viimeksi söin Yaz-pillereitä, nyt sain uusia Qlaira-merkkisiä, kuulemma hyvin siedettyjä pillereitä. Ensimmäinen liuska meni tuttuun tapaan tiputellessa, ja tyhjennysvuoto tuli ihan normisti. Nyt olen syönyt toista liuskaa tasan kaksi viikkoa, koko päivän on ollut ihan hirveä alavatsakipu, joka ei muistuta yhtään kuukautiskipuja, vaan on pistävämpi, kramppaava. Tänään on tullut ihan kunnolla veristä vuotoakin. Pillereitä en ole unohtanut ja suoli on toiminut normaalisti, joten imeytymishäikkääkään ei pitäisi olla. 

Homman nimi onkin se, että aloittaessani pillerit olin antibioottikuurilla, (tetrasykliini ihonhoitoon), ja e-pillerien pakkausselosteessa mainitaan juuri tuo antibiootti mahdollisena ehkäisytehon heikentäjänä. Vituttaa aivan suunnattomasti, sillä yleensä olen TODELLA tarkka näissä asioissa, nytkin luin pakkausselosteen huolella, mutta koska aknekuuri kestää 100pv olin jo niin tottunut siihen, että unohdin edes syöväni moista kuuria.

Voisiko olla siis niin että olisin viime kierrolla tullut raskaaksi, ja nyt käynnissä keskenmeno? Luin, että testit voivat näyttää negaa jos syö e-pillereitä, pitääkö paikkansa? En todellakaan tahtoisi lasta tähän elämäntilanteeseen, olen 22-vuotias opiskelija. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa yhtään kun en ole e-pillereitä koskaan käyttänyt mutta ite tulin 22v opiskelijana raskaaksi ja nyt olen 23v ihanan pojan äiti 

Vierailija
2/4 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi kyllä näyttää+ jos todella raskaus on alkanut, keskenmenon jälkeenkin testi näyttää plussaa viikon kaksi...

Vierailija
4/4 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli nyt vaan testiostoksille? Kiitos!