Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasit väärillä vahvuuksilla... palautus?

Vierailija
16.05.2014 |

Onnistuuko silmälasien palautus, kun vahvuus on mitattu ihan väärin? Sanoin heti hakiessa että en näe laseilla hyvin, samoin viikon päästä kun kävin korjauttamassa niiden asentoa. Nyt siitä on muutama kuukausi ja en edelleenkään näe näillä mitään... voinko palauttaa lasit liikkeeseen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otin ne hakiessasi jos et nähnyt niillä?

Vierailija
2/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:05"]Miksi otin ne hakiessasi jos et nähnyt niillä?

[/quote]

Koska uskoin optikkoa, joka sanoi että kestää jopa pari viikkoa tottua uusiin laseihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:03"]

Onnistuuko silmälasien palautus, kun vahvuus on mitattu ihan väärin? Sanoin heti hakiessa että en näe laseilla hyvin, samoin viikon päästä kun kävin korjauttamassa niiden asentoa. Nyt siitä on muutama kuukausi ja en edelleenkään näe näillä mitään... voinko palauttaa lasit liikkeeseen?

[/quote]Aika monessa liikkeessä on 3kk aikaa sovittaa ja vaihtaa, jos lasit ei käy.  Ja voihan lasit olla väärin hiottu/leikattu, joten takaisin vaan sinne liikkeeseen. Mistä liikkeestä sä ne ostit?

Vierailija
4/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se onnistua jos ovat väärät antaneet. Joko näöntarkastustilanteessa tai linssintekotilanteessa on tullut virhe jos lasit eivät ajan päästäkään istu. Hionta epäonnistunut?

Vierailija
5/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:03"]

[/quote]Aika monessa liikkeessä on 3kk aikaa sovittaa ja vaihtaa, jos lasit ei käy.  Ja voihan lasit olla väärin hiottu/leikattu, joten takaisin vaan sinne liikkeeseen. Mistä liikkeestä sä ne ostit?

[/quote]

Toivottavasti aika ei ole mennyt umpeen, en nyt muista ilman kuittia tarkkaan että milloin ne ostin... specsaversilta ostin.

Vierailija
6/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menet liikkeeseen lasien kanssa ja sanot, ettet näe niillä kunnolla. Optikkoliikkeen vastuulla on, että lasit ovat sinulle sopivat.  Heidän asiansa on tarkistaa, missä kohden virhe on tullut. Joko lasit määrännyt silmälääkäri (tai optikko) on tehnyt tarkastuksen huonosti tai lasit hionut henkilö on tehnyt virheen.

Minulle kerran oli optikko määrännyt silmälasit. Ne eivät tuntuneet hyviltä ja mennin silmälääkärille. Hän sai eri arvot ja sen reseptin kanssa menin silmälasiliikkeeseen takaisin. Sain uudet, oikeat lasit; luonnollisestikin maksutta.

Sen jälkeen olen käynyt aina silmälääkärillä, kun olen tarvinnut uudet lasit.

Vierailija
7/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Optikko taisi tarkastuksen tehdä. Se oli tosi kattava, mutta erilainen kuin missä olen aiemmin ollut. Täytyy ensi viikolla mennä takaisin lasien kanssa.

-ap

Vierailija
8/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäriä ei ole koulutettu tekemään näöntarkastuksia, heillä ne virheet tapahtuvat, eikä optikoilla. Silmälääkärille on ihan turhaa mennä näköä tarkistuttamaan, jos ei ole tehty silmäleikkausta tai ole jtn. sairautta

Vierailija
9/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:23"]

Kiitos vastauksista! Optikko taisi tarkastuksen tehdä. Se oli tosi kattava, mutta erilainen kuin missä olen aiemmin ollut. Täytyy ensi viikolla mennä takaisin lasien kanssa.

-ap

[/quote]

Mulla ikävä kokemus samaisesta liikkeestä. Näöntarkastus ja sitä kautta lasien tilaaminen.  Samaan aikaan olin käynyt muuallakin tarkastuttamassa näön. Tulokset olivat aivan eri.  No aikanaan sain ne lasit ja pari ekaa viikkoa uskottelin et kestää vaan tottua. En tottunut. Näin paremmin ns tiimarin laseilla.

Yritin palauttaa ja selitin ongelman. EI hyötyä. Menin lopulta sinne toiseen liikkeeseen ja sieltä tilasin lasit. Kallis lysti kaikkiaan.

Sain lopulta uudet lasit ja parin päivän totuttelun jälkeen elämä kirkastui.

Joskus olen yhdet lasit jättänyt ottamatta (eri liike). Laseja noutaessa oli paketin hinta muuta, kuin mitä oli sovittu. Liike nikotteli vastaan ja vaati mua lunastamaan. EI menny perille ihan heti, kun sanoin ettei hinta ole se mistä on sovittu. Hinta oli paljon korkeampi. Asia jäi siihen, kun ilmoitin ottavani kuluttuja-asiamieheen yhteyttä.

Vierailija
10/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin viime viikolla optikolla. Sai niin sekavia vahvuuksia, ettei suostunut silmälasireseptiä kirjoittamaan, vaan kehotti menemään silmälääkärille. Ketäs minä sitten uskallan uskoa, jos ei silmälääkäriinkään voi luottaa (viitaten tuohon aiempaan kommenttiin). Ensi viikolle on aika silmälääkärille.

Vierailija
11/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:23"]

-ap

[/quote]

Mulla ikävä kokemus samaisesta liikkeestä. Näöntarkastus ja sitä kautta lasien tilaaminen.  Samaan aikaan olin käynyt muuallakin tarkastuttamassa näön. Tulokset olivat aivan eri.  No aikanaan sain ne lasit ja pari ekaa viikkoa uskottelin et kestää vaan tottua. En tottunut. Näin paremmin ns tiimarin laseilla.

Yritin palauttaa ja selitin ongelman. EI hyötyä. Menin lopulta sinne toiseen liikkeeseen ja sieltä tilasin lasit. Kallis lysti kaikkiaan.

Sain lopulta uudet lasit ja parin päivän totuttelun jälkeen elämä kirkastui.

Joskus olen yhdet lasit jättänyt ottamatta (eri liike). Laseja noutaessa oli paketin hinta muuta, kuin mitä oli sovittu. Liike nikotteli vastaan ja vaati mua lunastamaan. EI menny perille ihan heti, kun sanoin ettei hinta ole se mistä on sovittu. Hinta oli paljon korkeampi. Asia jäi siihen, kun ilmoitin ottavani kuluttuja-asiamieheen yhteyttä.

[/quote]

Kahdet aikaisemmat lasit on specsaversilta, ja silloin tuli hyvät. Tosin eri liikkeessä kuin nämä kolmannet. Taidan opetella elämään kokonaan ilman laseja, turhauttaa niin paljon...

Vierailija
12/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silmälääkärit on koulutettu myös näön tutkimiseen ja lasien määräämiseen. Jos esim. silmiä on leikattu, niin optikko ei yleensä edes rupea tutkimaan ja määräämään laseja.

Vierailija
13/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:39"]Kyllä silmälääkärit on koulutettu myös näön tutkimiseen ja lasien määräämiseen. Jos esim. silmiä on leikattu, niin optikko ei yleensä edes rupea tutkimaan ja määräämään laseja.

[/quote]

Ei tietenkään tutki, koska se on laitonta. Määrätä saa, silmälääkärin antamalla reseptillä

Vierailija
14/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:39"]Kyllä silmälääkärit on koulutettu myös näön tutkimiseen ja lasien määräämiseen. Jos esim. silmiä on leikattu, niin optikko ei yleensä edes rupea tutkimaan ja määräämään laseja.

[/quote]

Ei tietenkään tutki, koska se on laitonta. Määrätä saa, silmälääkärin antamalla reseptillä

Vierailija
15/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lasit pitää voida vaihtaa, jos niissä on virhe. Mulla on ollut lasit alle kouluikäisestä asti ja yhtä kertaa lukuunottamatta olen tarkistuttanut näköni silmälääkärin sijaan optikolla - ja pieleen meni. Optikko ei ollut havainnut silmieni hajataittoa, joten näin laseilla melko sumeasti. "Totuttelin" niihin sen pari viikkoa ja sitten totesin, että jotain puuttuu. Optikko myösi virheen ja sain uudet linssit väärien tilalle.

En todellakaan uskalla enää tutkituttaa näköäni optikolla. Kerran eräs optikko merkkasi silmäteräni kohdat väärin. Tarkan näön alue oli väärässä kohtaa. Ja taas meni linssit vaihtoon. Ongelmitta silloinkin.

Mene vaan ap takaisin optikollesi ja vaadi uusia linssejä. Lasien tarkoitushan on, että sinä näet kunnolla. Itselleni hyvä näkö on todella tärkeä asia ja minulla on vuosikymmenten aikana kertynyttä hiljaista tietoa omista silmistäni ja erilaisista linsseistä ja sangoista yms. Joskus optikot selittävät täysin puuta heinää. Unohtavat, että 35 vuotta silmälaseja käyttänyt ihminen tietää asiasta jo valmiiksi jotakin.

Vierailija
16/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden optikkojen vehkeet edes pysty kaikkeen. 

Olen kerran elämässäni käynyt optikolla ja sain lasit, jotka olivat aivan toivottoman huonot, mullekin sanottiin, että niihin tottuu. No ei tottunut, mutta pidin kuitenkin, koska olin nuori ja liian kiltti. Laseilla katsoessa kaiken yllä näkyi sellainen vihreä "aura". Seuraavaksi kävin silmälääkärillä, joka totesi, että optikon laitteet eivät yllä tarpeeksi laajalle, lasien arvot olivat aivan väärin. Mulla ollut taittovirhe oli vielä pahentunut vääränlaisten lasien kanssa. En koskaan enää mene optikolle.

Vierailija
17/17 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosiaan selitykseksi paitsi tottumisen, myös sen että uudet lasit ovat erimuotoiser... toivon totisesti että ottavat nämä takaisin mukisematta ettei tarvitsisi tapella. Joka tapauksessa jäävät nyt hyllyyn siihen asti että menen käymään liikkeessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi