Vasemmistoliitto vaatii hävittäjien tilausvaltuuden poistamisesta
Vasemmistoliitto ja kansanedustaja Johannes Yrttiaho jälleen kerran sabotoimassa Puolustusministeriön strategista suorituskykyhanke HX-hävittäjähanketta joka turvaa Suomen ilmavoimien taistelukyvyn aina pitkälle 2060-luvulle asti. Sopii jo kysyä mitkä mahtaa olla vasemmiston toverien vaikuttimet tämän jatkuvan toiminnan taustalla?
https://www.verkkouutiset.fi/vasemmistoliitto-vaatii-havittajien-tilaus…
Kommentit (28)
Monitoimihävittäjien minimilukumäärä 64 on jo nykyisellään haasteellinen Suomen koko laajan alueen puolustamiseksi. Olemme ehdottaneet useasti vähintään 100 uutta monitoimihävittäjää Suomen puolustamiseksi. 🇫🇮 💪
Minä vaadin vasemmistoliiton poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin vasemmistoliiton poistamista.
Fantastinen aloite siinä. Tuen100 % 🙂
Olen isänmaallinen ja 100% enemmän maanpuolustushenkinen kuin yksikään näistä tähänkin topikkiin kirjoitelleista esson baarin sankareista tai linkkispedeistä, ja voin sanoa että Vasemmistoliitto on tässä asiassa jossain määrin oikeassa: aika ei ole nyt kypsä 10 miljardin hankinnalle.
HX-hankinta voidaan tehdä, mutta tässä vaiheessa vain osittaisena hankintana: ostetaan n. 24kpl uutta konetta päänavaukseksi ja siihen lisäksi optiona loppumäärän hankinta sitten parempina aikoina. Koneen valinnassa tulee painottaa hintaa: Ilmavoimat ei tarvitse absoluuttisesti parasta, vaan riittävän hyvä on tarpeeksi.
Jos Horneteista alkaa tunnit loppua, voidaan tämä kyky ylläpitää konemäärää asteittain vähentämällä ja purkamalla koneita varaosiksi, niin että saadaan ylläpidettyä 20-40 koneen laivastoa. Kun nämä yhdistetään hankittaviin 24 uuteen hävittäjään, pysyy Ilmavoimien kyky riittävän hyvänä myös tulevaisuudessa aina siihen asti, kunnes saadaan loput uudet koneet hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vassareiden mielipiteillä ei ole onneksi mitään merkitystä.
Vihervasemmisto on aika tiukasti vallassa, voivat tehdä mitä vaan ja haluavat jakaa nuo rahat muualle, suomalaislle ei haluta jättää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen isänmaallinen ja 100% enemmän maanpuolustushenkinen kuin yksikään näistä tähänkin topikkiin kirjoitelleista esson baarin sankareista tai linkkispedeistä, ja voin sanoa että Vasemmistoliitto on tässä asiassa jossain määrin oikeassa: aika ei ole nyt kypsä 10 miljardin hankinnalle.
HX-hankinta voidaan tehdä, mutta tässä vaiheessa vain osittaisena hankintana: ostetaan n. 24kpl uutta konetta päänavaukseksi ja siihen lisäksi optiona loppumäärän hankinta sitten parempina aikoina. Koneen valinnassa tulee painottaa hintaa: Ilmavoimat ei tarvitse absoluuttisesti parasta, vaan riittävän hyvä on tarpeeksi.
Jos Horneteista alkaa tunnit loppua, voidaan tämä kyky ylläpitää konemäärää asteittain vähentämällä ja purkamalla koneita varaosiksi, niin että saadaan ylläpidettyä 20-40 koneen laivastoa. Kun nämä yhdistetään hankittaviin 24 uuteen hävittäjään, pysyy Ilmavoimien kyky riittävän hyvänä myös tulevaisuudessa aina siihen asti, kunnes saadaan loput uudet koneet hankittua.
Hukkaan meni noikin sun näpyttelyt. 😂😂😂
Emme suostu pelkäämään, emme suostu pelkäämään, emme suostu pelkäämään... 🤡