Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun jossain tulee suurperhe vastaan, mitä ajattelet?

Vierailija
08.05.2014 |

Ja tarkoitan nyt väh. 5 lasta ja enemmän. Eli rehellisesti, oletko kateellinen, kauhistutko, säälitkö, ihailetko, suututko... ?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että sääli lapsia, jos siis ovat pienellä ikäerolla. Ja jos näyttää pienituloisilta, että miten pärjää rahallisesti. Ja joissain että jahas, eikö ole töiden haku kiinnostanut. Ja jos näyttää hyvin toimeen tulevalta,niin ajattelen että ok, hyvä että lapset saavat tarvitsemansa.

Vierailija
42/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin....vaikka tuskinpa vanhemmat minun sääliä kaipaavat, vaan toivottavasti ovat itse onnellisia suurperheestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ovatko jotain lahkolaisia vai eivätkö muuten vain piittaa ylikansoituksesta.

Vierailija
44/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suomenruotsalainen suurperhe:)

Vierailija
45/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen yleensä hyvälle tuulelle, sillä usein suurperhe tuo mukanaan melkoisen tohinan ja metelin verrattuna pikkuperheisiin. Onneksi asumme runsaslapsisella alueella, missä kuuluu lasten naurua ja remuamista (=elämän ääniä) jatkuvasti. 

Vierailija
46/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että varmaan lestadiolaisia.

Vierailija
47/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miten jaksaa sitä ison perheen menoa ja millä elättää koko sakin

Vierailija
48/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaani ensimmäinen ajatus on "kuin noi jaksaa (lapsiperhearkea)". Sääliä ja kauhua ehkäpä sit.

Vierailija
49/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et onko KOKO PERHEEN oikesti oltava yhdessä siel Prismassa!!!

Vierailija
50/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et onko KOKO PERHEEN oikesti oltava yhdessä siel Prismassa!!!

Vierailija
51/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten joku pystyy synnyttämään niin paljon lapsia. Niin kuin siis ihan fyysisesti. Helpottuuko se jotenkin, mitä useamman on saanut?

Vierailija
52/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että suurperhe on usein uusperhe. Sekalainen joukko sinun, minun ja meidän lapsia. 

Tosin aina suurperheeltä näyttävä sakki ei ole sitä. Siskoni kertoi saanensa paljon katseita osakseen, kun oli liikkeellä kolmen oman pohjoismaalaisen lapsensa kanssa. Mukana oli myös kaksi toisen perheen eri maista tulevaa adoptiolasta. Ohikulkijat katsoivat pitkään, kenties pohtivat kuinka monen eri miehen kanssa lapsia olikaan hankittu...

Vierailija
53/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomenruotsalaisen suurperheen äiti ja rakastan arkea, ja sen pyörittämistä. Olen ammatiltani opettaja, joten pyrin kannustamaan lapsiani mahdollisimman paljon itsenäiseen ajatteluun ja toimintaan. Emme ole lestadiolaisia, vaan tavallisia kristittyjä. Pyrin pukemaan lapset tyylikkäästi ja sisustamaan kodin mukavasti.

Vierailija
54/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jestas, onneks mulla ei ole noin paljon lapsia, miten noi jaksaa?"

En siis mitenkään vastusta, halveksi tms., mulle vaan ei sopisi suurperhe. Pääasia että suurperheelliset itse ovat tyytyväisiä :)

Vierailija
55/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistajia.

Vierailija
56/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ovat lestoja

2. miten ne jaksaa tuota?

3. olen onnekas, kun omaa elämääni ei ohjaa mitkään hihhuliukkojen keksimät säännöt

Vierailija
57/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin "oivoi ei olis kannattanut". Nimim. 7 pienen äiti. Paitti että MÄ pärjään kyllä ja koska tiedän mitä se on, nii ei kaikilla ole yhtä hyvä olla kuin mulla. :)

Vierailija
58/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:35"]Mietin "oivoi ei olis kannattanut". Nimim. 7 pienen äiti. Paitti että MÄ pärjään kyllä ja koska tiedän mitä se on, nii ei kaikilla ole yhtä hyvä olla kuin mulla. :)

[/quote]Eikä olla lestoja ja hyvin oon pystyny kaikki synnyttää - en edes näytä siltä et ne ois kaikki mun ;)

Vierailija
59/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:43"]Ihmettelen, miten joku pystyy synnyttämään niin paljon lapsia. Niin kuin siis ihan fyysisesti. Helpottuuko se jotenkin, mitä useamman on saanut?

[/quote]Raskausaika saattaa olla rankka, ja pahentua mitä useampi mutta synnytys helpompaa.

Vierailija
60/69 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, etteivät omat asiani ole noin kurjasti.