Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä FB:ssä saa tai ei saa kirjoittaa?

Vierailija
08.05.2014 |

Vai voiko kirjoitella mistä vaan? Jos kavereina on vaan tuttuja, mutta paljon sellaisia puolituttuja, jotka ei mitään läheisiä ystäviä. Onko aiheita, joista ei sinusta pitäisi siellä kirjoitella? Vaivaannutko joskus toisten kirjoituksista? Miten avoimesti itse kirjoittelet?

Onko ok käyttää fb:tä oman poliittisen ideologian levittämiseen? Entä avautua elämän vaikeuksista, vaikkapa sairauksista tai lapsettomuudesta tai avioerosta tai vaikeasta äitisuhteesta? Mitä ajattelet tällaisista kirjoituksista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse pidän hieman yksinkertaisina ihmisiä jotka ruotivat ihmissuhdeongelmiaan facessa. Exän tai lapsensa isän haukkuminen on erittäin lapsellista. En muutenkaan laittaisi mitään kovin henkilökohtaista seinälle. Miksei poliittisia näkemyksiään voisi hyvässä hengessä tuoda esiin, jos on valmis perustelemaan ne ja kestämään myös eriävät mielipiteet. "Kaikki narkit saisi viedä kuopan reunalle ja ampua"-tyyliset argumentit ovat tosi noloja, sellaistakin valitettavasti näkyy. Minä laitan vain melko kevyttä hömppää seinälleni, melko arkisia juttuja.

Vierailija
2/3 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta moraalinen raja menee siinä, ettei toisten yksityisasioita levitellä ikävällä tavalla. Muuten periaatteessa "saa" kirjoittaa mitä vaan, ihmiset voivat sitten blokata kyllästyttävät tai ärsyttävät päivitykset tai päivittäjät.

Noin yleisellä tasolla kannattaa miettiä, sanoisitko saman asian samanlaiselle kuulijakunnalle oikeassa elämässä. Jotkut aiheet on ehkä parempi käsitellä muulla tavalla kuin kymmenien kavereiden nähden Facebookissa, ja jotkut asiat voi olla parempi jättää käsittelemättä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä voi jakaa mitä jakais työpaikkaruokalassa. Ihan omasta yksityisyydenkäsityksestä kiinni. Toiset puhuu avoimesti vaikeistakin asioista, toiset ei tykkää kertoa henk koht asioita. Kukin tyylillään. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa mitä "saa" kertoa, omien makujen ja rajojen mukaan.

Toisten asioita ei tosin saa levitellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme