Mitä lahjaksi 40-vuotiaalle ystävälle?
Läheinen ystäväni juhlii 40-vuotisjuhliaan isosti ja kaipaisin vinkkejä lahjasta. Budjettini on nihkeä, n. 50 euroa. En tunne muita juhlijoita, joten yhteislahja ei onnistu. Ystäväni on perheellinen, hyvin toimeentuleva, koulutettu ja urheilullinen, jolla on jo kaikkea....
Voiko mennä vaan viinipullolla ja kukalla?
Kommentit (18)
Viinipullo ja kukka minusta ok. Ehkä ihan kunnon shampanjaa?
Itse juhlakaluna ja noin nelikymppisenä en haluaisi mitään säilyvää tavaraa lahjaksi.
joku hyvä shamppanja on esimerkiksi hyvä idea, tai hyvä viini. 50 eurolla saa ihan laadukkaan pullon (alkosta voi pyytää apua hyvään valintaan) ja kauniin kukkakimpun - hae kukat ihan kunnon kukkakaupasta, voit valita valmiskimpuista tai he voivat solmia sinulle budjettiisi, tilaisuuteen ja kaverisi tyyliin sopivan kimpun :)
Olen 42, haluaisin: suklaata, karkkia, pähkinäjuttuja, siis jotain luxus-leivontaan tarkoitettuja rasioita vaikka. Vaellussukat tai reppu. Hyvä taskulamppu. Joku kesäkukkajuttu pihaan. Tai vaikka huivi. En käytä alkoa, sitä ei. Eikä kynttilöitä tai tuikkukuppeja!!
No en tarkoittanut tuota hyvää koulutusta nyt mitenkään sen kummemmin korostaa, mutta hänelle on jotenkin aina vaikea keksiä lahjaa, josta aidosti pitäisi ja jota hänellä ei ole :-). Hän on minua paljon varakkaampi.
Ei tulisi mieleenkään mennä juhliin ilman lahjaa!
ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:25"]
Olen 42, haluaisin: suklaata, karkkia, pähkinäjuttuja, siis jotain luxus-leivontaan tarkoitettuja rasioita vaikka. Vaellussukat tai reppu. Hyvä taskulamppu. Joku kesäkukkajuttu pihaan. Tai vaikka huivi. En käytä alkoa, sitä ei. Eikä kynttilöitä tai tuikkukuppeja!!
[/quote]
Huivi on hyvä idea. Mutta laadukasta silkkihuivia ei oikein saa 50 eurolla...
Jos henkilö on sellainen, jolle on vaikea keksiä lahjaa, niin kukat ja viinit/shampanjat on aika varma valinta ja tällaiseen tilanteeseen ehkä se paras valinta, jos henkilö ei ole absolutisti. Huivit sun muut vaatii jo tosi paljon toisen maun tuntemista ja voi mennä siltikin pieleen.
Harmi.
Hänelle ei voi viedä kuin laadukasta tavaraa.
Paree kun et vie mitään. Osta suklaata ja syö itse.
Lahjakortti kosmetologille esim. kasvohoitoon tai kuumakivihierontaan.
Ei ole absolutisti eli shamppis on hyvä idea! Joskin se syö budjetin sitten lähestulkoon kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Huivi on hyvä idea. Mutta laadukasta silkkihuivia ei oikein saa 50 eurolla...
[/quote]
Mä en missään nimessä haluaisi laadukasta huivia, joka maksaa yli 50 euroa, vaan mieluiten alle pari kymppiä maksavan puuvillaisen huivin. Ostin sellaisen itse indiskasta. - 42 vee -
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:30"]
Harmi.
Hänelle ei voi viedä kuin laadukasta tavaraa.
Paree kun et vie mitään. Osta suklaata ja syö itse.
[/quote]
Hei päivänsäde, kiitos tästä vinkistä!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:32"]
Ei ole absolutisti eli shamppis on hyvä idea! Joskin se syö budjetin sitten lähestulkoon kokonaan.
[/quote]
Alkon halvimmat shampanjat on 20-30 euroa. On myös tosi hyviä shampanjamenetelmällä valmistetuja kuohuviinejä, joita voi myös hyvin antaa lahjaksi.
Kukka voi olla myös yksi tyylikäs iso gladiolus jonkun vihreän kanssa tai muutama kalla kauniisti sidottuna tms. Kysy vinkkiä kukkakauppiaalta.
Tai jos pokka kestää, voit koota tosiöverin huumorilahjan: Corega-tabseja ja proteesiharja, hiusväriä, joka peittää harmaat, Aino-tossut, villaisen hartialämmittimen, Tena-ladyja ja vaikka niitä "vaarinpastilleja" pussillinen.
Mutta ei tosikoille! Shampanja tai kermalikööri ja ehkä ihana sidottu kukkakimppu olisi minusta ihanaa! Kuohuviinikin kelpaa mulle.
En ole ap, mutta mitä ovat "vaarinpastillit"? =)
Täytän tänä vuonna 40, ja tuolla budjetilla (joka ei mielestäni ole todellakaan "nihkeä") ottaisin mieluusti esimerkiksi lahjakortin kirjakauppaan tai Pentikille, leffalippuja tai Lippupalvelun lahjakortin, sen hyvä kuohuviini- tai punaviinipullon, hyvää suklaata (ei trendikästä tummaa suklaata minulle, vaan ihania maitosuklaakonvehteja ;-)). Leikkokukat menettelevät, ei mitään ruukkukasveja, eikä puutarhaankaan (piha on niin pieni).
50 euroa on minusta iso raha synttärilahjaan yksin laitettavaksi.
Hyviä ideoita! itse ehdottaisin myös kukkia ja shampanjaa/hyvä viini tai sitten jos haluaa vähän erilaista niin täältä saa näyttäviä lahjoja https://giftiko.fi lahjalaatikkoon esim. konvehteja ja jotain muuta pientä mistä lahjansaaja voisi tykätä.
tietysti hän on hyvin koulutettu:)
Hyvin toimeentuleva ei tarvitse lahjoja.