Heh, tein vähän hintavertailua Lidlin ja K-kauppojen välillä
Mausteöljymarinoidut fetakuutiot: Lidl 1,49 e/300 g, K-supermarket Pirkka 1,49 e/100g
Meetvursti: Lidl 1,19 e/170 g (kotimaista!), Citymarket K-Menu 1,19 e/100 g
Coleslaw: Lidl 1,79 e/500 g, Citymarket Saarioinen 3,99 e/500 g
Naudan grillipihvi: Lidl 4,89 e/300 g, Citymarket HK 5,99 e/300 g
Broilerin ohut fileeleike: Lidl 3,99 e/480 g, Citymarket Pirkka 3,49 e/340 g
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Kommentit (77)
Haluan laatutuotteita, en mitään ympäri maailmaa jotain halpisroskaa keräävän yrityksen moskaa!
Lidlin sesonkitavarat ihan paskaa, kuka niitä ostaa. Vasta palautin tätä roskaa reklamaation kera kun yhden vuoden aikana useampi tuote aivan luokatonta ala-arvoista paskaa-led-lamput joista irtoaa magneetit joilla lampun voi kiinnittää jääkaapin oveen-magneetti irtosi ja lamppu rikki niin, että taustalevy piti teipata. Puuvillasukkahousut meni muodottomiksi eka normaalipesun jälkeen, pesty vaatteita sentään viimeset 30 v koneella joten ei pesukokemattomuudesta kiinni, tusseja myytiin permanent-tusseina, tusseista irtosi väriä kylpyhuoneen kosteudessa lattialle eli se siitä permanent-ominaisuudesta ja suihkuhyllyn piti olla ruostumaton-ihan ruosteessa vuoden päästä eli täyttä paskaa myyvät ja silti edelleen myyvät näitä samoja roskatavaroita. Lisäksi maitotuotteissa tosi lyhyet päiväykset Milbona huono, Milbona myy myös valmiskermavaahtoa painepullossa joka menee vanhaksi kahdessa viikossa, Euroshopperin kermavaahto säilyy kuukausia jääkaapissa. Monta muutakin tuotetta jotka ei kestä päivänvaloa sillä Lidl on niin epärehellinen ettei se ole selvittänytedes kaikkien tuotteiden alkuperää tai valmistustapaa eli se siitä eettisyydestä ja läpinäkyvyydestä, asiasta kysytty monta kertaa. Rehellinen kaupankäyjä kyllä kertoo tuotteidensa alkuperän.
Lidlissä on helppo säästään kun siellä ei ole MITÄÄN. Valikoimat ovat surkeat, mutta jos ne teille kelpaa niin mikäpä siinä.
Vihannekset, hedelmät ja lihat ovat aivan surkeat.
koi kirjoitti:
Lidlissä on helppo säästään kun siellä ei ole MITÄÄN. Valikoimat ovat surkeat, mutta jos ne teille kelpaa niin mikäpä siinä.
Vihannekset, hedelmät ja lihat ovat aivan surkeat.
Voiko tuon tiiviimmin ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keskolla on kyllä hinnat kohdillaan.
Mutta s-ryhmä taas pyörii samoissa luvuissa lidlin kanssa, pidän prismoja halvempina kuin lidlejä.
Sama.
Prisman halvimamt tuotteet on halvempia kuin Lidlissä, mutta Prismassa on moninkertainen valikoima vaihtoehtoja.
Jep. Todella yksipuolisesti syö perhe, joka ostaa ruokaa vain Lidlistä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:46"]
Millä perusteella ap on valinnut nuo tuotteet "hintavertailuunsa"? Viiden valikoidun tai edes sattumanvaraisesti otetun tuoteen perusteella ei voi tehdä oikeastaan mitään johtopäätöksiä kauppojen hintatasoista. Yhtään luotettavampi tutkimus määrittelisi ensin tietyn ostoskorin (eli tuoteet joita vertailuun valitaan) ja sitten kävisi etsimässä ne. Tuon ap:n otannan perusteella näyttä Lidl olevan edullisempi, mutta tulos on yhtä luotetta kuin jos kysytään viideltä vastaantulijalta Euroviisujen voittajaa...
Eilen tulleista mainoslehtisistä!
Käyppä katsomassa löytyykö lidukasta niitä tarjouslehden tuotteita. Empiirisen tutkimuksen perusteella väittäisi että ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:37"]
Öö, tuossahan oli paljon samoja hintoja ja yksi tuote oli jopa edullisempi Citymarketissa. Eli viisainta olisi ostaa jokainen tuote erikseen sieltä mistä halvimmalla saa.
Oletko idiootti vai idiootti? Hinnat ovat samoja, mutta esim. Lidlin fetajuustopakkauksessa on 300 grammaa, Pirkan 100 grammaa.
Olivatko molemmat tai kumpikaan fetajuustokuutioita? Vai mahdollisesti salaattijuustokuutioita? Jos toinen oli fetaa ja toinen salaattijuustoa, sitä huonompi vertailu. 300 g fetaa ei varmasti saa Suomesta hintaan 1,49.
Lidlissä osa tuotteista on edullisempia kuin muissa kaupoissa, mutta osa on kalliimpia. Fiksu tietää mitä mikäkin maksaa ja ostaa sieltä missä on edullisinta. Me autottomina suosimme kauppaa, mistä jaksamme kantaa ostokset kotiin. Siinä säästyy auton kulut ja bensan hinta. Aika hirmuisesti verrattuna säästöihin lidlistä, johon on siis paljon pidempi matka kuin kilometrin päässä sijaitsevaan lähikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
varakas kirjoitti:
Toiset haluavat syödä kotimaista lihaa ja kotimaisia maitotuotteita, toisille kelpaa Lidlin halpis ulkomaiset. Itse en söisi ulkomaisia liha- ja maitotuotteita koska suomalaiset tuotteet ovat laadukkaampia.
😸😸
Kuinka usein kotimaisia lihatuotteita vedetään takaisin salmonella(epäily)n takia? Entä kuinka usein saksalaista, tanskalaista, ruotsalaista, puolalaista? Niinpä.
Päälle vielä MRSA:t yms., niin eipä ole vaikea valita.
Mikä se Liiterin markkinaosuus Suomessa taas onkaan, onko n 10%? Eli 90% Suomessa myytävästä ruoasta ostetaan muualta kuin Lidlistä.
Näiden Lidl-lahkolaisten vouhotuksen perusteella voisi kuvitella, että markkinaosuudet olisivat toisin päin. Jostain syystä eipä vaan ole. Ilmeisesti valtaosa suomalaisista arvostaa edelleen ruokakaupassa laajoja valikoimia JA lajitelmia, palvelutiskejä ja aidosti tuoreita leipomotuotteita pakastetuotteiden sijaan.
Se nyt vaan on tyhmää käydä kahdessa kaupassa hakemassa tarvitsemansa.
Tuohan on tunnettu tosiasia, että K-marketit ovat Siwojen jälkeen kalleimpia ruokakauppoja. Jos tosiaam on niin tyhmä, että haluaa rahoittaa K-kauppiaan Mersua kantamalla rahansa ylihintaiseen kauppaan, niin siitä vaan. Täällä päin on surkea leipävalikoima ja vanhenemassa olevia tuoretuotteita K kauppa täynnä, mutta onneksi on Lidl ja Prisma, joten voin valita edullisimmat ja parhaimmat molemmista kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ap on valinnut nuo tuotteet "hintavertailuunsa"? Viiden valikoidun tai edes sattumanvaraisesti otetun tuoteen perusteella ei voi tehdä oikeastaan mitään johtopäätöksiä kauppojen hintatasoista. Yhtään luotettavampi tutkimus määrittelisi ensin tietyn ostoskorin (eli tuoteet joita vertailuun valitaan) ja sitten kävisi etsimässä ne. Tuon ap:n otannan perusteella näyttä Lidl olevan edullisempi, mutta tulos on yhtä luotetta kuin jos kysytään viideltä vastaantulijalta Euroviisujen voittajaa...
Olen tässä samaa mieltä. Ja veikkaan että kovin moni ei osta valmis-Coleslawia, kannattaisi valita tuotteita joita jokainen suurella todennäköisyydellä ostaa. Esim. maito, rahka, kananmunat, jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tunnettu tosiasia, että K-marketit ovat Siwojen jälkeen kalleimpia ruokakauppoja. Jos tosiaam on niin tyhmä, että haluaa rahoittaa K-kauppiaan Mersua kantamalla rahansa ylihintaiseen kauppaan, niin siitä vaan. Täällä päin on surkea leipävalikoima ja vanhenemassa olevia tuoretuotteita K kauppa täynnä, mutta onneksi on Lidl ja Prisma, joten voin valita edullisimmat ja parhaimmat molemmista kaupoista.
Taitaa aika moni K-kaupassa kävijä olla Keskon omistaja itsekin. Kesko maksaa keväällä osinkoa 2,50€/osake, mieti esim minua jolla on yli 10 000 Keskon osaketta. 😘
Tuo tyhmä-kortti on niin köyhän ja väsyneen ihmisen merkki, ettei tosikan. Mutta kai se sitten pahaa oloa jotenkin parantaa kun sen käyttö niin yleistä on. "Jos et ole samaa mieltä kanssani, olet tyhmä"? Tuskin olen.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin rahoitan K-kauppiaan Suomesta ostamaa Mersua, kuin tuen saksalaista veroparatiiseihin voittonsa valuttavaa kauppaketjua.
Arvaan, ettet tiedä eri yhtiömuotojen eroistakaan mitään. Jos tiedät, niin voitko selittää minulle, miten miljardiliikevaihtoa Suomessa pyörittävä Lidl voi olla kommandiittiyhtiö? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on tyhmää käydä kahdessa kaupassa hakemassa tarvitsemansa.
Totta, kannattaa käydä kaupassa josta saa kerralla kaiken tarvitsemansa. Mulle Lidl ei ole se kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varakas kirjoitti:
Toiset haluavat syödä kotimaista lihaa ja kotimaisia maitotuotteita, toisille kelpaa Lidlin halpis ulkomaiset. Itse en söisi ulkomaisia liha- ja maitotuotteita koska suomalaiset tuotteet ovat laadukkaampia.
😸😸
Kuinka usein kotimaisia lihatuotteita vedetään takaisin salmonella(epäily)n takia? Entä kuinka usein saksalaista, tanskalaista, ruotsalaista, puolalaista? Niinpä.
Päälle vielä MRSA:t yms., niin eipä ole vaikea valita.
Mut eihän Lidlissä myydä juurikaan ulkomaalaisia lihatuotteita. En ole varmaan ikinä edes nähnyt ulkomaalaista lihaa siellä, mutta ehkä en katso niin tarkasti, kun valitsen kuitenkin aina sen kotimaisen.
Tai joo, myydään leikkeleosastolla ulkomaisia salameja, chorizoja, parman kinkkua ja muita ns. "herkkutuotteita" (en nyt keksi parempaa sanaa), tarkoitan siis italialaisia, ranskalaisia, espanjalaisia, mutta näitähän myydään ihan Prismoissa ja K-kaupoissakin ja kilohinnaltaan tosi kalliilla. Itse ostan välillä Lidlin teematarjouksista näitä, esim. joku viikko tässä oli Ranska-viikko ja ranskalaisia juustoja ostin vaikka kuinka. En mä noita pelkää, en Ranskaankaan raahaa omaa Oltermannipakettia mukaan kun siellä aika usein käyn vaan ihan paikallista ruokaa syön.
Mutta en minä pidä Lidliä minään superkauppana, ihan samalla lailla käyn muuallakin, mutta tarjouksia hyödynnän myös Lidlissä, kuten muuallakin. Lidl ei todellakaan ole kaikessa mitenkään halvin, esim. nyt on hedelmiä tosi edullisesti muualla, esim. appelsiineja 64 snt/kilo ihan tossa meidän S-Marketissa, samoin omenia 0,50 snt / kilo ja päärynöitä 0,99 snt / kilo. Näitä ei Lidlistä löydy noilla hinnoilla.
Ja aina muuten on meidän lähi-Lidlissä ollut niitä tarjoustuotteita vielä monta päivää tarjouksen alkamisen jälkeen. Just tänään kävin ja noita ap:n mainitsemia broilerin ohutleikkeitä oli allas täynnä. Urheiluvaatteet menevät aina heti ja se on harmi, koska ne ovat oikeasti hinta-laatusuhteeltaan hyviä. Ostin itse, kun muut kehuivat ja yhdyn heidän mielipiteeseensä.
varakas kirjoitti:
Mä en koskaan kaupassa valikoi lihaa ja maitotuotteita alkuperämaan mukaan. Kotona sitten jääkaappiin laittaessa lidlin tuotteita totean lihojen ja maitotuotteiden olevan poikkeuksetta suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:37"]
Öö, tuossahan oli paljon samoja hintoja ja yksi tuote oli jopa edullisempi Citymarketissa. Eli viisainta olisi ostaa jokainen tuote erikseen sieltä mistä halvimmalla saa.
Oletko idiootti vai idiootti? Hinnat ovat samoja, mutta esim. Lidlin fetajuustopakkauksessa on 300 grammaa, Pirkan 100 grammaa.
hintaha se ratkaisee, idiootti hei. Mun autokin on alkanut kuluttaan vähemmän koska sillä pääsee pitemmällä kuin aikaiempina vuosina. todistetust, olen aina tankannut 20 ekellä ja nyt pääsee pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutella Lidlissä 4,99€, nutella lähialepassa 4,29€. Ostin alepasta.
Minimanissa on ollut pitkään 2,99 €. :) En kyllä tiedä onko samankokoinen purkki.
Mutta pääasahan että oli.
Lidlin Reilu luomu naudan jauheliha 300g 2,96 € ja luomukananmunat 6kpl 1,74€.
Paljonko nuo maksaa Cittarissa?