Heh, tein vähän hintavertailua Lidlin ja K-kauppojen välillä
Mausteöljymarinoidut fetakuutiot: Lidl 1,49 e/300 g, K-supermarket Pirkka 1,49 e/100g
Meetvursti: Lidl 1,19 e/170 g (kotimaista!), Citymarket K-Menu 1,19 e/100 g
Coleslaw: Lidl 1,79 e/500 g, Citymarket Saarioinen 3,99 e/500 g
Naudan grillipihvi: Lidl 4,89 e/300 g, Citymarket HK 5,99 e/300 g
Broilerin ohut fileeleike: Lidl 3,99 e/480 g, Citymarket Pirkka 3,49 e/340 g
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Kommentit (77)
Juu kyllähän Lidlistä saa halvalla ja hyviä tuotteita ja niitä kannattaa hyödyntää. Mutta meetvursti pitää kyllä ostaa K-kaupasta, sillä mikään ei ole yhtä hyvää kuin Pirkka kotimainen (tai valkosipuli-)meetvursi =). Sitä ei voi korvata millään.
On siellä varmaan halvempaa, joo. Noista tuotteista en kylläkään ostaisi kuin broilerin fileitä, joissa hintaeroa ei ollut kovin paljon. En normaalisiti osta noin isoja annoksia lihaa (melkein 500 g). Siitä pitäisi laittaa ainakin kolme annosta pakkaseen.
Mutta enemmän rasittaisi matka. Jos lähden Lidliin, minulla menee kauppareissuun varmasti yli tunti. Koskaan ei voi tietää millaiset jonot kaupassa on ja meneekö bussi nenän edestä juuri kun astun kaupasta ulos (seuraava sitten min päästä). Pitäisi varata oikeastaan 1 1/2 tuntia koko hommaan. Ihan liikaa.
Lähikauppaan kävelen 15 minuutissa, joten pääsen takaisin kotiinkin nopeammin.
Lisäys kommentiin 24: seuraava bussi 15 min päästä.
Lidlin tuotteet ovat usein paljon laadukkaampia vieläpä.
Minulle kerrottiin, että Siwa on halvin kauppa. Onko tämä tieto totta?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:12"]
Ja seuraavaksi odotan ainesosaluetteloa...saisinko ne vielä kiitos.
Joo, esim. Lidlin pihvit on varmaan tehty erilaisesta lehmästä kuin K-kaupan, ei kun.......
Lihoista on laatueroja. Halvinta kanaa saat etnisistä kaupoista. Daa.
Minä olen kyllä hyvin tarkka laadusta. Etenkin lihoissa.
Lidl ei ole enää kovin halpa, on nostellut vaivihkaa hintoja.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:24"]
Joo, esim. Lidlin pihvit on varmaan tehty erilaisesta lehmästä kuin K-kaupan, ei kun.......
Mulle ainakin on periaatteelinen ero onko se lehmä suomalainen, puolalainen vai brasilialainen.
lidlin metukka oli kotimaista niin oletan että pihvitkin oli. en jaksa lukea koko sivuja niin entiedä tuliko ap kertomaan
Vierailija kirjoitti:
Kuinka köyhä pitää olla, että kaivaa jostain mainoslehtisestä valmissalaatin hintoja........
Mitä ihmettä sä horiset?
Nutella Lidlissä 4,99€, nutella lähialepassa 4,29€. Ostin alepasta.
Vierailija kirjoitti:
No keskolla on kyllä hinnat kohdillaan.
Mutta s-ryhmä taas pyörii samoissa luvuissa lidlin kanssa, pidän prismoja halvempina kuin lidlejä.
Sama.
Prisman halvimamt tuotteet on halvempia kuin Lidlissä, mutta Prismassa on moninkertainen valikoima vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:46"]
Millä perusteella ap on valinnut nuo tuotteet "hintavertailuunsa"? Viiden valikoidun tai edes sattumanvaraisesti otetun tuoteen perusteella ei voi tehdä oikeastaan mitään johtopäätöksiä kauppojen hintatasoista. Yhtään luotettavampi tutkimus määrittelisi ensin tietyn ostoskorin (eli tuoteet joita vertailuun valitaan) ja sitten kävisi etsimässä ne. Tuon ap:n otannan perusteella näyttä Lidl olevan edullisempi, mutta tulos on yhtä luotetta kuin jos kysytään viideltä vastaantulijalta Euroviisujen voittajaa...
Eilen tulleista mainoslehtisistä!
Eli tuo kertoo lähinnä liikkeiden tarjoustuotteiden hinnoista, ei liikkeiden hintatasosta. Ja tämä kommentti ei tarkoita sitä, että väittäisin Lidliä kalliimmaksi, vaan sitä, että nyt poimituista tiedoista ei voi vetää tuon pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.
Lidlissähän ei koskaan ole niitä tuotteita jotka ovat tarjouksessa, vaan ne ovat loppuneet, jos niitä on edes ollut. Muutaman kerran olen mennyt tarkoituksella Lidliin jonku tarjoustuotteen perässä ja hykkareissuhan siitä on aina tullut.
Vierailija kirjoitti:
Nutella Lidlissä 4,99€, nutella lähialepassa 4,29€. Ostin alepasta.
Minimanissa on ollut pitkään 2,99 €. :) En kyllä tiedä onko samankokoinen purkki.
En ole koskaan nähnyt lidlissä lihaa tai kanaa joka ei olisi suomalaista. Viikoittain käyn, 400g jauhelihaa 2,69(naudan)
Mikä tekee suomalaisesta tehotuotetusta lehmän lihasta parempaa kuin Brasiliassa vapaana laiduntaneesta?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:24"]
Mulle ainakin on periaatteelinen ero onko se lehmä suomalainen, puolalainen vai brasilialainen.
En ole mikään Lidl fanaatikko, olen itseasiassa ihan vasta alkanut käydä siellä enemmän, kun kotimme lähelle avattiin Lidl.
Ostin eilen paljon lihaa, meillä on viikonloppuna vieraita ja ostin samalla lihaa ensi viikolle, että voin tehdä ruokia valmiiksi hiihtolomaileville nuorille.
- Sisäfile oli brasiliasta (28,90 €/kg)
- Broileri suomalaista (480 g/399)
- Naudan 10 % jauheliha suomalaista (400 g / n. 2,80 €)
- karjalanpaistilihat (nämä ostin jo viime viikolla pakastimeen) suomalaista (600 g/ 2,75 €).
- Ohuen ohut keittokinkku suomalaista (270 g/ 2,29 €)
Kaikissa lihapaketeissa on
Näiden parin kuukauden perusteella olen todennut lihat Lidlissä todella, todella hyviksi, mikä oli yllättävääkin. Ei siis yhtään eroa K- ja S- ryhmän vastaaviin tuotteisiin. Tottakai palvelutiskistä (jota Lidlissä ei ole) saa sitten vielä parempaa kovemmalla hinnalla ja sitäkin palvelua käytän joskus.
Kaikenkaikkiaan itseni on yllättänyt Lidl:n valikoima, vaikka usein on käytävä muuallakin. Mutta tosiaan siellä on kyllä aivan älyttömän hyviä tarjouksia. Joku aika sitten esim. oli kotimainen kurkku jotain 1.80 / kg, kun se huitelee muualla melkein kolmessa eurossa. Mutta en itsekään näitä varmaan hyödyntäisi, en edes lukisi mainoslehtistä, ellei tuo kauppa olisi tuossa lähellä. Monessa tuotteessa olen siirtynyt Lidl:n tuotteeseen siksi, että se on parempaa - esim. maustamaton jogurtti.
Toiset haluavat syödä kotimaista lihaa ja kotimaisia maitotuotteita, toisille kelpaa Lidlin halpis ulkomaiset. Itse en söisi ulkomaisia liha- ja maitotuotteita koska suomalaiset tuotteet ovat laadukkaampia.
varakas kirjoitti:
Toiset haluavat syödä kotimaista lihaa ja kotimaisia maitotuotteita, toisille kelpaa Lidlin halpis ulkomaiset. Itse en söisi ulkomaisia liha- ja maitotuotteita koska suomalaiset tuotteet ovat laadukkaampia.
😸😸
Ja vaikka näissä ei tuoteselosteet kamalasti poikkeaisi, niin elintarviketeollisuudella on keinonsa tehdä ruokaa halvalla ja se näkyy ym selosteessa, mulle kanssa lihan alkuperällä on ihan periaatteellista väliä. Mä kyllä ostan luomua aina kun mahd ja broileria en syö lainkaan . Eli tuotesisältö ratkaisee, mistä te oikeastaan maksatte.