Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat, (vuosia yrittäneet) miten tulitte raskaaksi?

Vierailija
08.05.2014 |

Olen 23v nainen ja jättänyt ehkäisyn miehen kanssa 2v sitten.. Nyt on lähete menossa lapsettomuushoitojen suunnitteluun ja en vielä yhtään tiedä mitä on tulossa.

Te ketkä olette yrittäneet vuosia, mikä lopulta johti onnistuneeseen raskauteen? Monesko inseminaatio, ivf-hoito, tai pas?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo yksi luomulapsi, pian 6 v, sai alkunsa helposti, toista yritetty 3 v 8 kk ( ajoitus, tikutus, grippimehu, vyöhyketerapia, rukoilu, meditaatio, vehnänalkiot, sitten hoidot :hormonit, inseminaatio, IVF) aina menkat alkoi, aina pettymys. Nyt sitten näyttää lopulta plussaa toisen ivf: n eka ja vika PAS ( blastokysti). Tärppikierrolla olen syönyt jättihelokkikapseleita ja viime aikoina olen käynyt aktiivisesti salilla. En ole juonut alkoholia viime viikkoina. Ja siirron jälkeen lepäsin ja koitin ottaa tosi iisisti, mikä mulle vähän vaikeaa kun olen kova touhuamaan. Olen 38 v ja mies 42.

Syytä ei ole koskaan löytynyt, mutta hoidoissa hyviä alkioita tullut niukalti, ikä siis varmaan jo vaikuttaa. Tai stressi. Isäni kuoli samassa kuussa nyt kun tämä plussa sai alkunsa. Elämä on ihmeellistä. Katsotaan kuinka etenee...ja vielä haalean plussan sain halpistestillä jo 4 pv siirrosta, selkeä tulos tuli Predictor Earlyllä ja clearbluella neljä päivää ennen virallista raskaustestipäivää.

Voimia kaikille jotka lasta toivotte ja joudutte pettymään ja taas nousemaan. Olin jo itse valmis siirtymään adoptioon, mikä minusta hyvä vaihtoehto. Harmillisen pitkä prosessi vain.

Vierailija
42/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeisestä kierrosta. Sattumaako? Näin on käynt monelle muullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmasti typerältä mutta syö jodioitua suolaa säännöllisesti.

Vierailija
44/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla selittämätön lapsettomuus, tosn minulla varmaan ollut jotain hormonihäikkää koska aiemmin kierrot oli pitkiä ja epäsäännöllisiä. Munarakkuloita on paljon (ei kuitenkaan PCO-tyyppiset munasarjat). Esikoinen tuli vuoden yrityksen jälkeen kuudennella ja viimeisellä clomikierrolla. Toista yritettiin reilu 2 vuotta (clomit, 3 ivf tuoresiirtoa 3 pas ja yhteensä 7 alkoita). Tuolla kolmannella tuoresiirrolla tärppäsi. Lääkettä vaihdettiin, annosta pienennettiin alle "normaalin" ja lisäksi tukilääkkeinä kortisoni ja aspiriini. Pidin noihin alkoihin myös alkoholin käytön minimissä.

Vierailija
45/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutetuilla munasoluilla. 15 vuotta toivottu lasta sitä ennen. Luovutetuilla 4 yritystä, josta kolme lasta ja yksi keskenmeno.

Vierailija
46/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme koskaan onnistuneet hoidoillakaan saamaan lasta. Muistaakseni kävimme 4 kertaa icsissä ja kerran pakastealkion siirrossa. Aloitimme jo nuorena kuten ap, mutta silti ei onnistunut. Se oli itselleni vaikeinta aikaa ikinä ja tuntui etten ikinä saa lasta, vaikka se oli suurin haaveeni elämässä.Onneksi saimme kuitenkin adoption kautta 2 ihanaa lasta ja he tuntuvat täysin omilta ja rakkailta. Harmi vain että adoptio on tänä päivänä pitkä ja epävarma prosessi. Itse olen sitä mieltä että sijoitetut lapset pitäisi adoptoida vanhemmilta kysymättä ellei heidän vanhempansa kunnostaudu muutaman vuoden aikana. Kamalaa lapsellekin elää koko lapsuutensa epävarmuudessa siitä saako hän pysyä perheessään vai joutuuko vaihtamaan. Eihän adoption tarvitsisi katkaista yhteydenpitoa biovanhempaan, lapsella vain olisi pysyvä perhe perheadoption kautta ja perheitä olisi helpompi löytää kun tietäisi ettei lapsesta joudu luopumaan.

Tsemppiä teille kaikille lapsettomuudesta kärsiville!

Vierailija
47/47 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 icsin tuoresiirrosta tuli vauva, toinen raskaus menossa nyt joka alkoi 3. Icsin tuoresiirrosta. Noitten välissä tulokseton pas omaan kiertoon, 2.icsi ja tulokseton pas lääkekiertoon. Lapsettomuutta takana pitkästi, luonnollinen raskautuminen ei ole mahdollinen. Melko vähällä on siis hoitojen suhteen päästy, kolme alkiota on vielä myös pakastettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi