Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainut jolle jäi synnytyksestä arpia ja kipua toosaan?

Vierailija
15.12.2020 |

Pahat repeämät tuli, arvet jäi.. Ei parannu vaikka aikaa tästä jo 3 vuotta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle varmaan jäi arpia - ja pieni kipeä kohta emättimen sisälle, joka vihlaisee, jos penis siihen osuu seksin yhteydessä (ainoasta synnytyksestä nyt 15v). Lisäksi orgasmiherkkyys väheni synnytyksen jälkeen selvästi, mutta minulla oli ennen synnytystä liiankin herkässä (tuli aina parin työnnön jälkeen, ei sekään ole kivaa, vaikka siltä ehkä kuulostaa). Nyt orgasmin tulo kestää yleensä jopa useamman minuutin, mitä myöten seksi on vain parempaa. Ulkoisia vaurioita en ole tutkaillut - ehkä on, ehkä ei. Minusta arvet ja muut jäljet kuuluvat elämään (elleivät ole sellaisia, että todella rajoittavat tai aiheuttavat kovaa fyysistä kipua, silloin kannatta kysellä korjausleikkausten perään). 

Vierailija
42/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakkurivaan kirjoitti:

Olen nyt ensimmäistä odottaessani ennemminkin miettinyt, että onko synnytyksestä mahdollista selvitä ilman repeä isiä? Ahdistaa jo valmiiksi.

On se mahdollista, mutta ylivoimainen enemmistö saa jonkinlaisen repeämän.

Toki se repeämä voi vaatia esim. yhden tai kaksi tikkiä häpyhuuleen ja käytännössä ero on olematon siihen, ettei tulisi minkäänlaista repeämää. Kun limakalvolle tulee tuollainen enemmänkin nirhauma/haava kuin repeämä, paranee nuo tikkauksetkin todella niin, ettei jää edes arpea. Näin itse asiassa suurimmalle osalle, yli 50%, käy. Tällä palstalla se vaan on valehtelemista jos tunto ja seksi paranee raskauden/synnytyksen myötä. Lähinnä koska täällä on paljon veloja ja vissiinkin luulevat, että "kilpaillaan samoista miehistä"

Häpyhuuleen? Mistä sä oikein puhut? Et taida olla synnyttänyt nainen ainakaan.

Häpyhuuletkin voivat repeytyä synnytyksessä. Eri

Joo, mutta jos niin pahasti käy niin silloin onkin jo paljon muutakin alapäässä kuin "nirhauma".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysrepeämät (vau.fi)

1. aste: Repeämä rajoittuu välilihan pinnalliseen lihaskerrokseen ja se on joko välilihan ihossa, ulkosynnyttimien ja/tai emättimen limakalvolla.

2. aste: Välilihan ja lantionpohjan syviin lihaksiin ulottuva repeämä, jossa peräaukon sulkijalihas on säilynyt ehjänä.

3. aste: Välilihan lisäksi peräaukon sulkijalihas on repeytynyt joko osittain tai kokonaan:

3 a) Alle 50% sulkijalihaksen paksuudesta on repeytynyt.

3 b) Yli 50% peräaukon ulkoisen sulkijalihaksen paksuudesta on repeytynyt.

3 c) Ulkoinen ja sisäinen sulkijalihas on repeytynyt.

4. aste: Välilihan ja peräaukon ulkoisen ja sisäisen sulkijalihaksen vaurioiden lisäksi peräsuolen limakalvo on repeytynyt.

Vierailija
44/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvan todellakaan tarvitse olla edes mikään jätti. Mulle tuli 2. asteen repeämät vaikka vauva oli alle 2,5-kiloinen.

Vierailija
45/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkurivaan kirjoitti:

Olen nyt ensimmäistä odottaessani ennemminkin miettinyt, että onko synnytyksestä mahdollista selvitä ilman repeä isiä? Ahdistaa jo valmiiksi.

Kyllä on. Kaksi lasta olen synnyttänyt, ei tarvittu eppareita tai tikkejä kummassakaan. Suosittelen synnyttämään synnytysjakkaralla, uskon sen ansiosta selvinneeni ilman repeämiä.

Vierailija
46/47 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakkurivaan kirjoitti:

On se mahdollista, mutta ylivoimainen enemmistö saa jonkinlaisen repeämän.

Toki se repeämä voi vaatia esim. yhden tai kaksi tikkiä häpyhuuleen ja käytännössä ero on olematon siihen, ettei tulisi minkäänlaista repeämää. Kun limakalvolle tulee tuollainen enemmänkin nirhauma/haava kuin repeämä, paranee nuo tikkauksetkin todella niin, ettei jää edes arpea. Näin itse asiassa suurimmalle osalle, yli 50%, käy. Tällä palstalla se vaan on valehtelemista jos tunto ja seksi paranee raskauden/synnytyksen myötä. Lähinnä koska täällä on paljon veloja ja vissiinkin luulevat, että "kilpaillaan samoista miehistä"

Häpyhuuleen? Mistä sä oikein puhut? Et taida olla synnyttänyt nainen ainakaan.

Just joo. Sinäkö jaat täällä nyt tietoa tietäjänä vaikka et edes tiedä että häpyhuulia voi olla juuri se, mihin osa synnyttäjistä ne tikit saa? Olen ollut onnekkaassa asemassa, että on todella välitetty tutkia äidin tila synnytyksen jälkeen ja sain todella hyvää hoitoa.

Kyllä, jotkut eivät repeä ollenkaan eikä alakerta nirhaannukaan pahemmin mistään. Joillekin tulee lievä tai vaikeampi repeämä välilihaan tai tehdään välilihaan eppari (varsinkin jos tulee se imukuppitilanne, harva kudostyyppi kestää sitä, mutta joillain taas ei siinäkään repeä),

Joskus ei tule välilihaan vaan tulee repeämä häpyhuuleen, ei ollenkaan harvinaista. Joillekin nuo kaikki ja lisäksi vielä keisarileikkaus. Useimmille ei jää itse synnytyksestä paranemattomia vaurioita vaikka joillekin, totta Mooses jää.

Olen synnyttänyt esikoiseni puoli-istuvana (minun strategiset lukuni oli 20v/160/raskauden lopussa 55, vauva alle 3000) ja häpyhuuleen sain pari tikkiä. Ei muista miltä tikkaaminen tuntui paikallispuudutuksessa, en ole enää varma mille puolelle tikattiin, ei ollut kipeä, parani. Myöhemmin samoissa mitoissa samankokoiset lapset syntyneet ilman repeämiä, pystyasennossa ponnistus.

Vierailija
47/47 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et ole ainoa