Paljon olette maksaneet koirastanne/kissastanne?
Vai oletteko saaneet ilmaiseksi?
Mun kissa on ihan maatiaiskissa ja ilmaiseksi saatiin ystävältä. ♡
Kommentit (73)
Saatiin kissaveljekset ilmaiseksi. Ovat maatiaisia ja loistokatteja. :D
200€, paperiton mutta puhdasrotuinen brittiläinen kissa. Vanhemmilla oli paperit jotka nähtiin ja on kyllä ollut tämä meidän erinomainen yksilö jo 9 vuoden ajan.
Minkä ihmeen takia tulee alapeukkuja, jos on maksanut koirasta yli tonnin?
Itse maksoin seurakoirastani 2000e noin vuosi sitten. Koira on erinomainen kerrostaloon ja kaupunkiasumiseen. Pentu hankittiin kasvattajalta, joka panosti pentujen tärkeisiin ensimmäisiin viikkoihin hyvin paljon. Olen valmis siitä maksamaan, että saan itselleni sopivan koiran, olkoonkin sitten hieman keskimääräistä pentua kalliimpi. Toivon, että saan nauttia koirani seurasta monia vuosia, ja sopiva rotu ja hyvä kasvattaja ovat yhteiselon onnistumise kannalta tärkeitä.
Koiran pitämisestä aiheutuvat kulut on muodotuvat paljon hankintahintaa suuremmaksi, joten jos koiran hinta jo hirvittää, ei taida koiraankaan olla varaa.
Ilmeisesti alapeukkujen taustalla kuitenkin av:ta vaivaava perus kateellisuus..
Minkä ihmeen takia tulee alapeukkuja, jos on maksanut koirasta yli tonnin?
Itse maksoin seurakoirastani 2000e noin vuosi sitten. Koira on erinomainen kerrostaloon ja kaupunkiasumiseen. Pentu hankittiin kasvattajalta, joka panosti pentujen tärkeisiin ensimmäisiin viikkoihin hyvin paljon. Olen valmis siitä maksamaan, että saan itselleni sopivan koiran, olkoonkin sitten hieman keskimääräistä pentua kalliimpi. Toivon, että saan nauttia koirani seurasta monia vuosia, ja sopiva rotu ja hyvä kasvattaja ovat yhteiselon onnistumise kannalta tärkeitä.
Koiran pitämisestä aiheutuvat kulut on muodotuvat paljon hankintahintaa suuremmaksi, joten jos koiran hinta jo hirvittää, ei taida koiraankaan olla varaa.
Ilmeisesti alapeukkujen taustalla kuitenkin av:ta vaivaava perus kateellisuus..
Kaks maatiaiskissaa on, toisen sain ilmaseksi mutta vein viemisenä kahvipaketin ja pakastepullapussin. Toisen ostin eläinkodilta, makso 150 €. Minusta tuo oli käypä taksa kun tein hintavertailua netissä niin Oulun seudulta olis halvimmillaan saanut nartun leikkaukse, madotuksen, rokotuksen ja sirun 120 €:lla. Muutama kymppi sitte kannatuksen vuoksi ja ruokarahaa :)
Koirakuume olis kova, mutta mun mielestä koira ei sovi kerrostaloon. Varmaan sekin onnistuu jos jaksaa kunnolla ja paljon ulkoiluttaa, mutta itelle ajatus on vieras. Vaikka paljon näkee koiria, pikkukoiria varsinkin, kerrostaloissa, että kyllä kai niillä on ihan onnelliset oltavat sielläkin. Haaveilen omasta pihasta niin vois sitte laittaa koiran. Rotikoista on aika paljon kokemusta ja sellasen haluaisin laittaa. Vissiin niitten hinnat pyörii jossain vajaassa parissa tonnissa nykyään?
70€ Merkitön, vanha ja resuinen suursyömäri ilman mitään papereita tai tietoa edes iästä.
Toisesta koirasta 1200€, toinen on sijoituksessa, vakuusarvo 1700€. Tästä toisesta on maksettu vakuusmaksuna puolet koiran arvosta (850€) joka palautuu meille kun sijoituksen ehdot täyttyvät.
jackrussellinterrieri v. 2007 1000e
kiinanharjakoira, naku v.2010 1200e
maatiaiskissa, v. 2011 50e
1. koira 750€, 2. koira 1100€, 1. ja 2. kissa yhteensä 800€, 3. kissa 750€ ja 4. kissa 900€.
Saimme kissan ilmaiseksi, omistaja luopui allergian takia. Hyvä hiirikissa siitä on tullut ja nauttii elämästään maalla mummon lellikattina.
Maatiaisia molemmat, ensimmäinen oli jo aikuinen ja on nyt kolmannessa kodissaan (ja loppuelämän myös, en ole "kierrättäjä"), maksoin bensakuluja 20e kun entinen omistaja toi. Mukana sain myös kantokopan ja raapimapuun ja jotain leluja. Toisen hain pentuna pentukodistaan, sain nähdä samalla pennun emon ja isän sekä sisarukset. Maksoi 50e.
Löytäeläintalosta yks kissa 35 e, toine kissa jostain rescue-jutusta, suurin piirtein samaa hintatasoa, kolmas oli kain 50 e jostain maaseudulta käytiin hakemassa. Rotuna kaikilla maatiainen, tosin epäilen yhdellä kissalla rotusekoitetta maatiainen-burma.
Vanhin koiramme maksoi 1000 euroa. Kakkonen oli ekan poika, joten saimme sen ilmaiseksi. Kolmas maksoi puoli vuotta sitten 1600 euroa. Samanrotuisia kaikki.
Tonnin tai vähän alle ovat kaikki maksaneet. Rodun keskihinta, nyt neljäs saman rotuinen koira. Monessa asiassa olen pihi ja tingin, koiran hinta ei kuulu niihin :) Jos pentu yhdistelmästä jonka haluan on keskihintaa korkeampi, maksan silmää räpäyttämättä vaikka taloudellisesti tiukkaa onkin.
Ai niin, oli meillä yksi ilmainen koirakin. Se oli surullinen tarina, eikä tule enää toistumaan. Siihen oli syy miksi koira ilmaiseksi meille tuli :(
Ilmainen oli maatiaiskisu. Penturokotukset ja sterilisaatio tulivat maksamaan aikalailla sen, mitä olisin maksanut jos löytöeläintalosta olisin leikatun ja rokotetun kissan ottanut (joka oli alkuperäinen suunnitelma).
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:23"]Tonnin tai vähän alle ovat kaikki maksaneet. Rodun keskihinta, nyt neljäs saman rotuinen koira. Monessa asiassa olen pihi ja tingin, koiran hinta ei kuulu niihin :) Jos pentu yhdistelmästä jonka haluan on keskihintaa korkeampi, maksan silmää räpäyttämättä vaikka taloudellisesti tiukkaa onkin.
Ai niin, oli meillä yksi ilmainen koirakin. Se oli surullinen tarina, eikä tule enää toistumaan. Siihen oli syy miksi koira ilmaiseksi meille tuli :(
[/quote]
Mikä tarina, kerro...
Koirasta muistaakseni jotain luokkaa 1000-1500 euroa. kenneliliiton suosituksen mukaisesti oli kasvattajat hinnoitelleet.
Tarjosivat kyllä merkittävää osaa rahasta takaisin kun koiran toinen kives ei laskeutunut, mutta en halunnut koska koirani on täydellinen juuri sellaisena kun on. Ei haittaa vaikka näyttelyihin ei päästä, ja kuulostaa ehkä hölmöltä joillekin koiraihmisille, mutta minusta olisi tuntunut kauhealta ottaa hänestä rahaa takaisin. Ihan kuin pitäisin jotenkin viallisena.
Koira oli kasvatettu hyvin kun hain sen kotiin luovutusikäisenä. Totteli kutsua, oli kokonaan sisäsiisti :) toki kouluttamista piti myös itse jatkaa. Kasvattajat olivat hoitaneet luonnollisesti kaikki siihen ikään mennessä hoidettavat lääkärinkäynnit, hankkineet passin yms. Oli myös ihanaa kun sain tavata pentua ennen kuin hain hänet kotiin ja he myös pyysivät kertomaan nimen tiettyyn aikaan mennessä niin koira on passissa omalla nimellään. Heille oli myös tärkeää että koira pääsee hyvään kotiin - koko prosessi oli niin ihana, sain kuvia kasvavasta pennusta kun odottelin luovutusta.
Mitään suuria lääkärikuluja ei koirallani ole ollut, mutta jos jollekin koiran hinta on järjetön kynnys, niin ihan perus lääkärikäynnit ja ruuat yms. kyllä tuovat myös kuluja joten kannattaa miettiä että niihin on varaa vaikka itse koiran saisikin edullisesti. Koiralle voi myös tulla joku iso operaatio eteen, ei niistä tiedä vaikka olisi terve rotu. Silloin voi ihan hyvin joutua maksamaan esim. leikkauksesta sen mitä koirastakin on aikanaan maksanut.
Neljä koiraa, ensimmäinen 2000€, toinen 1300€, kolmas 2500€ ja neljäs 1300€.
Kissasta 700€ ja koirasta 460€.