Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä miehelläni on kun hän haukkuu aina juuri niitä ominaisuuksia joita minulle on?

Vierailija
15.12.2020 |

Ei siis suoraan hauku minua, mutta kaikki mahdollinen ammatista ja harrastuksesta nenän muotoon ja tiettyihin luonteenpiirteisiini saakka, puutteista puhumattakaan.

Heti jos esim. tv:ssä jollakulla on sama ominaisuus tai puute kuin minulla, miehen on "pakko" lytätä se maanrakoon. Tämä ei ole sattumaa, vaan täysin systemaattista.

Tietenkin hän kieltää tarkoittavansa minua, mutta ei tuossa ole mitään epäselvää. Olen siis yrittänyt puhua tästä, mutta keskustelu on hankalaa kun hän piikittelee tuolla lailla mutkan kautta. Löytää aina uuden tavan vähätellä.

Mikä on ongelma ja onko mitään tehtävissä? 🙄

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä teki tota, Haukkui ja lyttäsi ihmisiä, jotka muistuttivat olemukseltaan minua. Esim piti Katja Ståhlia tosi rumana ja sitten taas jossain välissä saattoi sanoa, että olen Katja Ståhlin näköinen. Todellisuudessa en edes ole Katja Ståhlin näköinen, eikä hän ole ruma.

Exä jäi kiinni pettämisistä ja kuulemma seksi fitness-kroppaisen kanssa oli paljon tyydyttävämpää kuin kanssani. Olen itsekin kokoa 34-36, joten lihavaksi ei voinut haukkua.

Kaikki tämä jätti jälkensä ja itse jouduin kääntymään terapeutin puoleen, sillä itse tuntoni ja koko elämäni oli lytätty tämän itserakkaan narsistin takia. En tiedä millainen sinun miehesi on, mutta itse tajusin terapeutin avulla, että kyse oli gaslightingista.

Tämä on juuri sitä mitä mieheni tekee, tämäntapaisia eri variaatioilla tulee koko ajan.

Gaslighting pitää googlettaa, kiitos!

-ap

Vierailija
22/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niin, että olet loukannut häntä jollain tavalla? Huomaamattasi? Oletko kovasanainen? Mahtaa kantaa kaunaa. Haluaisi itsekin ulos tuollaisesta kierteestä. Niin, mikä avuksi? Vai ajaako sinua tavallaan pois? Kannattaako jaksaa jatkaa missään tapauksessa?

En mielestäni ole kovasanainen, päin vastoin melko nössö ollut aina. Itse en myöskään ikinä kommentoi negatiivisesti esim. kenenkään ulkonäköä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaslighting, kaksoissidosviestintä.

Vierailija
24/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat sinulle. Hän on vaikealuonteinen ihminen. Pitää sinua itsestään selvyytenä, että siinä olet ja suvaitset mitä vaan. Mitä tyydytystä hän tuollaisesta tavasta oikein mahtaa saada. Varsinainen jurnuttaja perheessä. Kuka tota jaksaa. Hankippa iloa ja valoa elämääsi.

Vierailija
25/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat sinulle. Hän on vaikealuonteinen ihminen. Pitää sinua itsestään selvyytenä, että siinä olet ja suvaitset mitä vaan. Mitä tyydytystä hän tuollaisesta tavasta oikein mahtaa saada. Varsinainen jurnuttaja perheessä. Kuka tota jaksaa. Hankippa iloa ja valoa elämääsi.

Vierailija
26/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niin, että olet loukannut häntä jollain tavalla? Huomaamattasi? Oletko kovasanainen? Mahtaa kantaa kaunaa. Haluaisi itsekin ulos tuollaisesta kierteestä. Niin, mikä avuksi? Vai ajaako sinua tavallaan pois? Kannattaako jaksaa jatkaa missään tapauksessa?

En mielestäni ole kovasanainen, päin vastoin melko nössö ollut aina. Itse en myöskään ikinä kommentoi negatiivisesti esim. kenenkään ulkonäköä.

-ap

Ne ottaa kohteeksi juuri tuollaisia ihmisiä. Olet kiltti, et ole kriittinen juuri ketään kohtaan, annat ns. kaikkien kukkien kukkia ja olet ymmärtäväinen. Heillä itsellään ei ole silloin mitään pelkoa joutua lytätyksi tai saada samalla mitalla takaisin. Voivat aivan rauhassa olla niin törkeitä kuin ikinä haluaa kantamatta mitään vastuuta käytöksestään. Ja jos sinä et eroa niin sinusta tulee vielä kaupan päälle se ikuisesti rakastunut reppana ex joka on niin säälittävä ja ällöttävä hänen tarinoissaan.

Eri

Vierailija
27/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä teki tota, Haukkui ja lyttäsi ihmisiä, jotka muistuttivat olemukseltaan minua. Esim piti Katja Ståhlia tosi rumana ja sitten taas jossain välissä saattoi sanoa, että olen Katja Ståhlin näköinen. Todellisuudessa en edes ole Katja Ståhlin näköinen, eikä hän ole ruma.

Exä jäi kiinni pettämisistä ja kuulemma seksi fitness-kroppaisen kanssa oli paljon tyydyttävämpää kuin kanssani. Olen itsekin kokoa 34-36, joten lihavaksi ei voinut haukkua.

Kaikki tämä jätti jälkensä ja itse jouduin kääntymään terapeutin puoleen, sillä itse tuntoni ja koko elämäni oli lytätty tämän itserakkaan narsistin takia. En tiedä millainen sinun miehesi on, mutta itse tajusin terapeutin avulla, että kyse oli gaslightingista.

Tämä on juuri sitä mitä mieheni tekee, tämäntapaisia eri variaatioilla tulee koko ajan.

-ap

#18 jatkaa vielä, että laillasi havahduin asiaan ja kun yritin ottaa asian puheeksi niin mies moitti vainoharhaiseksi ja että ajattelen hänestä aina vain rumasti tai ikäviä asioita.  Etten ikinä ajatellut hänestä mitään hyvää. Syyllisti minut siis.

Vierailija
28/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu. Olen kahden vaiheilla, jatkanko juttua vai en. Hän haluaa jotenkin kontrolloida ja lytätä aina muiden jutut ja tunnelman. Mutta minäpä en olekaan niin helppo murrettava, hänen onnettomuudekseen.:)

Tiedän että tyyli ja asenne johtuu osaltaan hänen erittäin huonohenkisestä lapsuudenkodistaan. Siksi annan miehelle vielä yhden mahdollisuuden mennä terapiaan.

Sanonpa vain että tuolla menolla koko lähiympäristö myrkyttyy, ja vaihtaisin pois mahdollisimman pian jos mahdollista.

Vierailija
29/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ne ottaa kohteeksi juuri tuollaisia ihmisiä. Olet kiltti, et ole kriittinen juuri ketään kohtaan, annat ns. kaikkien kukkien kukkia ja olet ymmärtäväinen. Heillä itsellään ei ole silloin mitään pelkoa joutua lytätyksi tai saada samalla mitalla takaisin. Voivat aivan rauhassa olla niin törkeitä kuin ikinä haluaa kantamatta mitään vastuuta käytöksestään. Ja jos sinä et eroa niin sinusta tulee vielä kaupan päälle se ikuisesti rakastunut reppana ex joka on niin säälittävä ja ällöttävä hänen tarinoissaan.

Eri

Melkoisesti ajattelemisen aihetta, toden totta.

-ap

Vierailija
30/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu. Olen kahden vaiheilla, jatkanko juttua vai en. Hän haluaa jotenkin kontrolloida ja lytätä aina muiden jutut ja tunnelman. Mutta minäpä en olekaan niin helppo murrettava, hänen onnettomuudekseen.:)

Tiedän että tyyli ja asenne johtuu osaltaan hänen erittäin huonohenkisestä lapsuudenkodistaan. Siksi annan miehelle vielä yhden mahdollisuuden mennä terapiaan.

Sanonpa vain että tuolla menolla koko lähiympäristö myrkyttyy, ja vaihtaisin pois mahdollisimman pian jos mahdollista.

Hyvä sinä, siis että et ole murtuvaa tyyppiä. :)

Itse olen ollut varmaan aika helppo, nyt kun ajattelee. Hyvä että aloitin tämän ketjun. Nopeasti vilkaisin jo tuota gaslighting-termiäkin ja valaistuin. Pitää lukea lisää ja miettiä tätä kaikkea. Joka tapauksessa kun olen viime aikoina ymmärtänyt tuon tietyn kaavan ja kun luen nyt tätä kaikkea, en ole kyllä yhtään varma että minä haluan antaa minkäänlaisia mahdollisuuksia enää. Siis kun toinen kerran kieltää kaiken niin miten hedelmällistä mikään keskustelu voi edes olla? Eri asia jos suhtautuminen olisi toinen ja muutos nähtävissä. Mutta enhän siinä tapauksessa olisi ketjua aloittanutkaan.

-ap

Vierailija
31/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

#18 jatkaa vielä, että laillasi havahduin asiaan ja kun yritin ottaa asian puheeksi niin mies moitti vainoharhaiseksi ja että ajattelen hänestä aina vain rumasti tai ikäviä asioita.  Etten ikinä ajatellut hänestä mitään hyvää. Syyllisti minut siis.

No tämä joo... jos esitän pientäkään kritiikkiä mahdollisimman nätisti, tavalla tai toisella homma kääntyy aina niin, että lopulta minä huomaan pahoittelevani ja tunnen syyllisyyttä. Vähintäänkin sellaisen piikin, että olin ikävä ihminen kun edes otin puheeksi.

-ap

Vierailija
32/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointiahan se on kun toinen laittaa sinut tuntemaan syyllisyyttä siitä että ilmaiset täysin asianmukaisia tunteita ja puutut hänen loukkaavaan käytökseen. Se on myös vastuun pakoilua omasta huonosta käytöksestä. Syyllistämällä sinut hän myös ilmaisee että ongelma on sinun ei hänen. Hän ei aio muuttua.

Vierailija
33/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon

Vierailija
34/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No tämä joo... jos esitän pientäkään kritiikkiä mahdollisimman nätisti, tavalla tai toisella homma kääntyy aina niin, että lopulta minä huomaan pahoittelevani ja tunnen syyllisyyttä. Vähintäänkin sellaisen piikin, että olin ikävä ihminen kun edes otin puheeksi.

-ap

#18 tässä vielä. Kannattaa nostaa kytkintä. Itse olin liian kiltti ja sinisilmäinen - tuhlasin liian monta vuotta narsistin kanssa. Nyt jälkikäteen näen asian selvemmin ja tajuan. että mies ei todellakaan rakastanut minua aidosti. Olin vain hyväksikäytettävä - narsistin ns. lähde, joka rakasti häntä ehdoitta.

Vierailija
35/36 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni sanoi eilen, että tuoksun aina hyvälle. Ollaan oltu 25 vuotta yhdessä.

Jätä tuollainen ilkeä kakkapää ja hommaa uusi mukava mies!

Vierailija
36/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni sanoi eilen, että tuoksun aina hyvälle. Ollaan oltu 25 vuotta yhdessä.

Jätä tuollainen ilkeä kakkapää ja hommaa uusi mukava mies!

Tarvii välttämättä hommata ketään, ihan yksinkin voi olla Monesti tuollaisen huonon ihmissuhteen jälkeen tekee hyvääkin huomata voivansa hengittää vapaasti ja olla onnellinen ilman suhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi