Koomikko Iikka Kivi: Haavisto toimi oikein, pykälillä ei ole niin väliä
” Minulta on kysytty, että mitä ajattelen viime viikon somessa pyörineestä Haavisto-keissistä.
Noh. Virkamies, jonka Haavisto halusi siirtää toisiin tehtäviin, oli sitä mieltä, että Al-Holissa suomalaislapsilla on hyvä olla ja yritti pitää Suomen vastuun asiassa pienenä. Se on täyttä roskaa, sillä Al-Holissa on kuollut satoja lapsia.
Koska kyse on alaikäisistä Suomen kansalaisista jotka olivat (ja ovat osin edelleen) hengenvaarassa, olisin todennäköisesti itse toiminut samoin ja siirtänyt lasten tilanteesta piittaamattoman työntekijän toisiin hommiin - lasten hyvinvoinnista on mielestäni moraalisesti ja eettisesti tärkeämpää huolehtia kuin virkamiehen työtehtäviin liittyvien pykälien pilkuntarkasta noudattamisesta.
Ja kyllä, se tarkoittaa juuri sitä, että minusta on tärkeämpää toimia moraalisesti ja eettisesti oikein kuin noudattaa lakia. Ja kyllä, tiedän, että se on usein ristiriitaista, tulkinnanvaraista ja potentiaalisesti vaarallista ajattelua.
Mutta koska olen huomannut, että koska järjestelmämme on epäreilu, tuhoava ja hyvin pienen vallanpitäjien joukon etua palveleva, jos oikein tekeminen vaatii sen sääntöjen noudattamatta jättämistä, sitten on oikein tehdä niin.
Toinen vaihtoehto on muuttaa lainsäädäntöä niin, että se aidosti pitää ihmisistä ja luonnosta huolta, mutta koska se ei tunnu ihmisiä tarpeeksi kiinnostavan, sitten täytyy hyväksyä tilanne tällaisena ja rikkoa tarvittaessa lakia.
Siksi luotan Haavistoon enemmän kuin moneen muuhun poliitikkoon.”
Kommentit (57)
Tuo Kivi on todella raskas vasemmiston hyödyllinen idiootti.
”Poliisi: "Mittasimme teidän nopeudeksenne 122 km/h alueella, jolla on 60 km/h nopeusrajoitus."
Minä: "Olin menossa auttamaan lapsia."
Poliisi: "Anteeksi. Emme tienneet, että olette vihreä."
Minä: "Eipä mitään, oma syyni kun en ajanut eduskunnan taksikortilla.”
- Päivän Byrokraatti
Kuka määrittelee sen, mikä on ”oikein”? H i t l e r toimi myös omasta mielestään oikein.
Tältä nobodylta ei saletisti ole kukaan kysellyt mitään.
Vihreät eivät pidä ihmisistä ja luonnosta huolta.
Seurannut tuota Kiveä Twitterissä jonkin aikaa.
Tyypillä ei kyllä ole ihan kaikki inkkarit kanootissa, ei ole ihan terävimmästä päästä.
Luontoasioissa ihan ok, mutta kun yrittää ottaa kantaa talouteen, tekee itsestään täysin pellen.
Hyödyllinen idiootti, kuten monet noista, jotka on Homma-forumin kautta päätyneet äärirasmuslaisiksi tai -silakoiksi. Vassarit on onnessaan tällaisista hölmöistä.
En jaksa edes vilkaista tuon idiootin juttuja.
Olen ihan varma, että Haavisto olisi entinen poliitikko, mikäli ei olisi homo ja vihreä.
Miks tuo jätkä enää ees viitsii kutsua itseänsä koomikoks onkohan se edes yrittäny olla hauska edes viimeiseen viiteen vuoteen?
Vierailija kirjoitti:
Kivi ei ole vihreä, vaan vasemman laidan eniten vasemmalla. Kannattaa miljooonan euron varallisuuskattoa jne. Kritisoi vihreää ilmastopolitiikkaa liian maltillisena.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa edes vilkaista tuon idiootin juttuja.
Olen ihan varma, että Haavisto olisi entinen poliitikko, mikäli ei olisi homo ja vihreä.
Samaa olen miettinyt Haaviston kohdalla. Kiven juttuihin olen törmännyt twitterissä ja miettinyt että ton tyypin keikkaa en käy koskaan katsomassa, sen verran ikävä kuva tulee.
"H i t l e r toimi myös omasta mielestään oikein."
Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivi ei ole vihreä, vaan vasemman laidan eniten vasemmalla. Kannattaa miljooonan euron varallisuuskattoa jne. Kritisoi vihreää ilmastopolitiikkaa liian maltillisena.
Juu tulipunainen kommunisti, huonot jutut.
"Miks tuo jätkä enää ees viitsii kutsua itseänsä koomikoks onkohan se edes yrittäny olla hauska edes viimeiseen viiteen vuoteen?"
Juu, hän haastaa leikkiä tosissaan.
Iikka-ressukka on sekaisin kuin sekasikiö. Väittää olleensä joskus auktoriteettiuskoinen persu, rasisti ja fasisti, mutta sittemmin vaihtanut "empatiaan", kommunismiin, intersektionaalisuuteen ja jopa ajoittain tuohon valkoisen "etuoikeutetun" rodun dissaamiseen. Melkoista vuoristorataa on kyllä miehen ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Kuka määrittelee sen, mikä on ”oikein”? H i t l e r toimi myös omasta mielestään oikein.
Tottakai toimi oikein. Ei oikeimmin voi olla kuin taistella kommunismia vastaan ja pelastaa oma maa miehitykseltä jonka alaisena saksa oli 1. maailmansodan jälkeen.
Ap:lle: Sitten muillekin pitäisi hyväksyä lipsumiset laista. Vaan kun ei...
Eipä iikkaa turhaan kutsuta pökäleeksi. Ja siis tämä on aivan tunnettu nimitys hänelle, kaikki yleensä tietää kestä kyse kun puhutaan pökäleestä.
Todella yksinkertainen kommari joka kuvittelee olevansa kovinkin sanavalmis.
Vierailija kirjoitti:
Eipä iikkaa turhaan kutsuta pökäleeksi. Ja siis tämä on aivan tunnettu nimitys hänelle, kaikki yleensä tietää kestä kyse kun puhutaan pökäleestä.
Todella yksinkertainen kommari joka kuvittelee olevansa kovinkin sanavalmis.
Onhan sillä sanat hallussa, mutta kun on ajatukset sekaisin.
eipä iikkaa turhaan kutsuta pökäleeksi.
Hyve signaloiva pelle, puolustelee pentti hikkaa.