Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei osaa tervehtiä. Ihan pokkanaan kävelee ohi rapussa ja ei sano mitään.

Vierailija
15.12.2020 |

Joskus katsoo, mutta kääntää katseen pois.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko ikäni tervehtinyt naapureita mutta nyt en uusia. Koska nämä ovat selkeästi päihdeongelmaisia hampuuseja jotka yrittävät rennolla moikkailullaan peittää tämän. Tupakka hampaissa tulevat aina vastaan. En tykkää heistä enkä siis yritä olla kiva.

Kaikki muita tietenkin moikkaan.

Eli jos joku ei moikkaa se ei tod näk pidä sinusta. Olet ehkä melunnut tms.

Vierailija
42/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tuollaisia naapureita, jotka eivät tervehdi, hivenen moukkamaisina. Muuttakoot maalle, niin ei tarvitse nähdä ketään.

Mene sinäkin itseesi. Moukkamaisina? Itse ymmärrän tervehtimättömyyden kaupunkiympäristössä paljon paremmin kuin maaseudulla. Ei tule mieleen, että moni tervehtimättömidtä saattaisikin todella asua mieluummin maalla, kuin ankeassa betoniympäristössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös näitä tuppisuita. Pidän todella erikoisena. Olemme asuneet aika monessa kerrostalossa ympäri Suomen ja tämä on ensimmäinen, jossa naapurit kohtelevat kuin ilmaa.

Tervehdin silti sinnikkäästi ja mielelläni myös avaan juttuyhteyttä naapureiden kanssa, jos sopiva hetki tulee eteen. Voi olla vain hyötyä siitä, että tietää ketä suurin piirtein asuu seinän takana.

Hyötyä? Niin, jos ei muuta, niin juoruamista ainakin ja jos on osakas, kätevää levitellä valheita yhtiönkokouksessa ja savustaa ' epämiellyttäviä' ihmisiä ulos syyttä.

Vierailija
44/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitäkään tarvi tehdä pakkomiellettä. Tervehtii silloin kun hyvältä tuntuu, ei aina leuat aukea. Voi olla juuri saanut jonkun ikävän puhelun tai on kipeä tai keskittynyt johonkin muuhun kyllä näitä on. Ainakaan ei siitä kannata olla moksiskaan. Itse voi tervehtiä, ei se ole itseltä pois jos toinen ei vastaa. 

Vierailija
45/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös näitä tuppisuita. Pidän todella erikoisena. Olemme asuneet aika monessa kerrostalossa ympäri Suomen ja tämä on ensimmäinen, jossa naapurit kohtelevat kuin ilmaa.

Tervehdin silti sinnikkäästi ja mielelläni myös avaan juttuyhteyttä naapureiden kanssa, jos sopiva hetki tulee eteen. Voi olla vain hyötyä siitä, että tietää ketä suurin piirtein asuu seinän takana.

Hyötyä? Niin, jos ei muuta, niin juoruamista ainakin ja jos on osakas, kätevää levitellä valheita yhtiönkokouksessa ja savustaa ' epämiellyttäviä' ihmisiä ulos syyttä.

Miksi minulla olisi tarve juoruilla naapureista? Miksi minua heidän elämänsä sen enempää kiinnostaisi? Jos elävät asiallisesti, evvk. En ole mikään kyylä, joka kävisi kitisemässä jokaisesta kolauksesta vaan elän itsekin ihan normaalia elämää. Se ei sulje pois käytöstapoja.

Olen muun muassa käynyt lainaamassa ihan tuikituntemattomalta naapurilta kerran punkkipihtejä, koska tiesin, että hänellä on koira. Samoin voisin tutulle naapurille tarjota vaikka kyytiä tai vanhukselle kauppa-apua, jos sellaista tarvitsisi. Jos tulisi hätätilanne, vaikkapa tulipalo, olisi ihan kätevää tietää suurin piirtein kuinka monta ihmistä omassa kerroksessa asuu jne.

Vain idiootti voi kuvitella, että hänestä "juoruillaan" koko ajan. Ja jos juoruillaankin, ehkä silloin on oikeasti syytä! Olisipa esimerkiksi rajusta perheväkivallasta kärsineillä välittäviä naapureita, jotka puuttuvat jos tarve on.

Vierailija
46/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et osaa olla tervehtimättä?

Unohda koko tyyppi. Jos ei halua tervehtiä, niin anna introvertin olla omassa synkkyydessään.

Nämä ovat mielenterveysongelmaisia, eikä introverttejä, jotka eivät tervehdi.

Vierailija
47/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yleensä kaikki moikkailee rapussa, kiva tapa mun mielestä. 8 vuotta oon asunut talossa ja oppinut tuntemaankin ihmisiä. Joskus vaihdetaan muutama sana aulassa tai pihalla. Joskus muutti nuori pari, jotka ei moikkailleet, mutta meni pari kuukautta, niin syntyi katsekontakti ja moikkaus. Ehkä huomasivat, että kaikki moikkailee. Kiva tapa mun mielestä. Luo sellaista mukavaa ilmapiiriä.

Meillä sama, paitsi että erään nuorenparin nainen ei osaa vieläkään tervehtiä. Ylimielisen oloisena kulkee pihalla noteeraamatta muita. Antaa hänestä onnettoman kuvan.

Sinäpä sen sanoit- ehkä nainen tosiaankin on onneton ehkä hän pelkää ehkä hänellä on elämässään kokemuksia, joiden takia ei kykene ottamaan mitään kontaktia randomtyyppeihin..

Tervehtimättömyys voi olla joillekkin ahdistavaa koska se on ns sosiaalinen pakko ja jos et yksinkertaisesti kaipaa utelaita naapurinakkoja juttusille, sinut ' mukavat' naapurit vain todennäköisesti haukkuvat selän takana ja voivat pilata maineesi alueella pelkkää v..tuimaisuuttaan. Kerrostaloelämä ei vain sovi kaikille ja useimmat ovat kuitenkin siihen pakotettuja varattomuutensa tms vuoksi.
En ikinä ostaisi itselleni asuttavaksi kerrostaloasuntoa, rahaahan niillä todellisuudessa vain omistajien toimesta tehdään, eikä sellainen laatikko ole mikään koti.

Mitä?

Vierailija
48/48 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaa niille ketä haluan ei kiinnosta ja ahdistavaa kylän juorukelloille moikkailla.