PINS, uusi bonusohjelma ykkösbonuksen tilalle
Miltä tämä monien eri firmojen yhteinen uusi ohjelma teistä vaikuttaa? Itse odotan mielenkiinnolla miten lähtee kehittymään! Ainakin hyvin lupaavalta näyttää ja houkuttelevia kumppaneita saatu mukaan esim verkkokauppojen puolelta.. Vähän erilainen ideakin, tykkään. Hiukan haastetta ässälle ja koolle vaihteeksi! :)
Kommentit (62)
Onko jotain puhelinnumeroa, johon soittamalla voi aktivoida sen kortin vai onk pakko tehdä netissä? Vanhat ihmiset tippuu kärryiltä, ei kaikilla ole nettiä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:07"]
Onko jotain puhelinnumeroa, johon soittamalla voi aktivoida sen kortin vai onk pakko tehdä netissä? Vanhat ihmiset tippuu kärryiltä, ei kaikilla ole nettiä.
[/quote]
Joko netissä tai sitten täytetään vanhanaikaisesti kaavake ja laitetaan postiin.
Mummoja kyllä tuskin muutenkaan innostaa mitkään lentoliput yms., millä korttia markkinoidaan. Täyttä skeidaa näyttäisi olevan.
Eipä juuri kiinnosta, kun en tuohon ketjuun kuuluvia liikkeitä käytä kuin vahingossa joskus. Se oli mielenkiintoista, että Keskon Plussakortti-kumppanina tunnettu OP-Pohjola on tässä vankasti mukana:
https://www.op.fi/op?cid=151791988&srcpl=4
Aikamoista, 50 euron lahjakorttiin pitää kerätä n. 10 000 - 12 000 pins. Siwassa asioiden 20 000 euroa siis, voiko pitää paikkansa??
http://rewards.pinsforme.com/loyrewards/category?categoryCode=SHPCAT121
Mietitäänpä Ykkösbonus vuosiostot 1000€ tällöin bonus on 9€ (Ykkösbonus taulukon mukaan).
Pinssin sivuilta, vaihdat 1000€:n ykkösbonus vuosiostot pinsseihin, joita saat 1000kpl, niiden maksuarvo esim. Siwassa on 6€. (Hävisit 3€).
Sitten tällainen satunnainen ostelija kuten minä siirtyy pins järjestelmään. Oletetaan että kk ostot jäävät alle 100€. esim. Siwassa saa pins taulukon mukaan 0,5 pissiä eurolla. Oletetaan, että kk ostot on 83,34€ josta kertyy 1000€ vuodessa = 500 pinssiä niiden arvo on 3€ käytettäessä maksuihin (pinssin sivujen mukaan Siwassa/Valintatalossa), Ykkösbonukseen (1000€/v) nähden häviän 6€?
Jos ostaa vuodessa (Siwa/Valintatalo) 7200€ bonusostot, Ykkösbonus antaa 213€ ja pinssit 172,80€
Tästä jokainen voi miettiä, kuinka edullinen systeemi, vielä kun euro/pinssi arvo vaihtelee eri kaupoissa. Esim Verkkokaupassa 1€= 0,25 pinssiä;, on toki myös kauppoja joissa 1€=2 pinssiä ja yli 600€/kk (7200€/v)ostot Siwa/Valintatalo 1€=4 pinssiä.
Korjatkaahan, jos olen väärässä
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:44"]
Ei vaikuta mitenkään kauhean edulliselta.
Suhde parhaimmillaan 1:4 (neljä euroa/1 pins)
Avaimenperän eteen pitäisi ostaa 6500 eurolla, lento air balticilla 32000 eurolla...
Ja tuo suhde on parhaimmillaan 1:4...
[/quote]
1 eurolla saa 0,5-4 pinssiä eli parhaimmillaan 4:1.
Muuten en ole aiheeseen perehtynyt vielä, joten hyödystä en osaa sanoa.
aika huono on muutenkin...noi "bonukset" siwassa aivan naurettavia.2 ihmisen perhe tienaa normi ostoksilla 50 € s-ryhmän kaupoista ku siwoista hyvä että vuodessa saman
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:08"]Näyttää että keskustelussa keskitytään hyvin paljon ruokakauppaostoksiin Siwassa ja Valintatalossa sekä siitä miten siellä kertyvistä ostoksista tienaa pinssejä tai kuinka paljon pinsseillä voi makssa ruokaostoksia. Ohjelman idea kuitenkin näyttää olevan hieman erilainen. Käydään kuitenkin ensin laskelmia vähän tuosta ruokakauppapuolesta:
Jos Siwassa ja Valintataloista ostaisi tuolla ylimmällä neljän kertoimella, eli ostaisi 600 eurolla niistä ruokaa kuussa, niin saisi siitä 2400 pinssiä. Eli kahdessa kuussa saisi vain Siwasta ja Valintatalosta ruokaa ostamalla 4800 pinssiä. Se on jo enemmän kuin 4200 pinssiä, jolla näyttää saaavan tuon Riian lennon. Eli tuo aikaisemmin kommenteissa yllä laskettu ostomäärä avaimenperän eteen ja airbalticin lentoon on aikamoista potaskaa :). Sitten jos tohon lisäisi sen mastercardin jolla sai 7 lisäpinssiä jokaisesta 10:stä eurosta, niin saisi kuussa itseasiassa 420 pinssiä extraa eli yhteensä VAIN ruokaa ostamalla 2820 pinssiä / kk, eli vuodessa 33840 pinssiä, jolla saisi 8 lentolippua riikaan tai 3,76 lentoa Pariisiin (joka näytti maksavan 9000 pinssiä).
Ei kuulosta mun näkökulmasta ollenkaan paskalta! :) Homma vain toimii aika eri lailla kuin YkkösBonus, plussa tai S-bonus ja se on hyvä se. (henk kohta mielipide, ei ole pakko olla samaa mieltä :))
Ja yllä oli kyse vain ruokakauppaostoista, eikä tässä ohjelmssa näytä olevan kyse siitä vaan siitä että on pirun laaja verkosto jossa pinssejä saa (erityisesti netissä) ja ainakin lehdissä oli että laajentaisivat aika nopeasti myös pikkuputiikkeihin suomessa (jossain mainittiin 3000 pk-yritystä lisää kolmessa vuodessa).
Jos siis pääsen pariisiin kerran vuodessa perheen kanssa sillä että ostan vaimolle ja muksulle ruokaa siwasta, niin olen aika tyytyväinen. Todennäköisesti pääsen sinne muutamankin kerran, kun tulee käytyä verkkokauppa.comissa hieman liiankin usein. Enkä ole edes ottanut tähän mukaan sitä halvatun zalandoa ja muijan vaaterumbaa.
T. mies joka googlaa joskus liikaa asioita
[/quote]
Niin, osta vaan Siwasta mutta millä hinnalla?
Kyllä minulla on pinssikortti on, mutta kun en osta verkkokaupoista enkä lentele ympäri maailmaa, niin aika vähän minulle on siitä hyötyä. Noita kortteja olen hankkinut saadakseni niiden avulla eri kaupoista alennuksia (esim. kengistä, vaatteista ja elintarvikkeista), en sen takia, että niistä saisi kauheasti jotain bonuksia tai plussapisteitä. Kahden ihmisen taloudessa se on aika turha haave. Se minua kiinnostaa, tuleeko Siwaan samanlaisia pinssitarjouksia kuin oli ykkösbonustarjouksia, esim. kolme Coca Cola Zeroa viitosella tjms.Muuten tuo kortti on yhtä tyhjän kanssa.
Ei vaikuta meidän talouteen mitenkään. Siwasta ja Valtsusta niin vähän ostoja kun pitäjän kalleimmat kaupat ettei kortista oo mitään hyötyä. S bonusta tulee joka kuukausi kyllä.
Suosittelen boikotoimaan mokomaa korttia, sillä edut ovat huomattavasti huonommat kuin ennen. Ja markkinoidaan parempana!
Kun aktivoituu pins-systeemiin,mutta ei anna mainospostin tulla (ruksi hakemuksessa)puhelimeen/s-postiin ,niin et saa salasanaa.Saat sen kuitenkin,jos klikkaat - salasana unohtunut-palkkia.
Sotkuinen ja järjettömän heikosti käytttäjille infottu systeemi.Ei vaikuta hyvälle ja kaikottaa asiakkaita tehokkaasti.Varsinkin maksukykyiset äänestää jaloillaan.
Miksi Tradeka ei osaa tätä bonus-järjestelmää,ei nyt ,eikä ennenkään ?
Pin-lanseeraus on Suomen suurin yksittäinen mainoskampanja tänä vuonna, jee?
http://www.marmai.fi/uutiset/pinsetuohjelma+on+mccannille+jattipotti/a2246348
Vaikuttaa vaan aika flopilta tuo systeemi tässä vaiheessa kuluttajien kannalta, wikipedia tietääkin jo, että siinä on mukana Venäjä, Baltian maita ja....Suomi.
Mutta Verkkokauppa.comista kun ostelee 168000 eurolla, niin saa 43 euron hintaisen menolipun Latviaan, hip hei =)
Voihan olla, että Pins vielä lähtee nousuun myöhemmin, kun etuja kenties tarkastetaan ja siihen liittyy uusia yrityksiä. Toistaiseksi pidättäydyn aktivoimasta omaa korttiani.
bonusohjelma.fi maksaa useita kertoja enemmän ilman mitään sekoittavia pisteitä. Ihan oikeeta rahaa, pankkitilille tai paypaliin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:59"]
Hei!
Meille tuli postissa pins -kortti ja sen ns. rinnakkaiskortti. Tietääkö joku minua fiksumpi, että voiko tuota ns. rinnakkaiskorttia käyttää alle 18v. lapsi?
[/quote]
Miksei voisi käyttää? Eikö rinnakkaiskortit ole monesti koko perheellä?
Minä kyllä tykkään tästä. Paljon isompi hyöty kuin aikasemmassa ykkösbonarissa ainakin minulle. Minun viereinen kauppa on Siwa ja käyn siellä 90%. Muut isommat on junamatkan päässä mihin en jaksa vaivautua. Ennen sain olemattomia määriä tosta ykkösestä, mutta nyt kun on sata muuta mestaa missä tää kortti käy niin pääsee karttumaan. Verkkokauppaan olen varmasti laittanut satoja ellen tuhansia vuosien ajan saamatta mitään. Nyt sentään jotain pientä. RTV:ssä käyn jatkuvasti työn puolesta. Mistä saa nyt muuten tuplat eli 2pinssiä/€. Minä ja avokki lennetään noin 2000-4000eurolla vuodessa ja tuolla on monta matkatarjoajaa mitkä ottaa vastaan tota korttia esim Ebookkers 4pinssiä/€ ja hotels.comista hotlat ja ne antaa jopa 7pinssiä/€. Grouponista tulee välillä ostettua kaikenlaista mistä saa 4pinssiä/€.
Ja tosta linkistä voi löytää kaikki muut mistä saa jopa 12pinssiä/€.
http://eshops.pins.fi/loyrewards/earnmall/fi/allMerchants?selectedTab=tab2&T=1400256531133
Siinä olen kyllä samaa mieltä että Siwassa maksaa hiukan enemmän tavarat ja valikoima on rajoitettu. Myös pelkästään Siwassa ja Valtsussa käyminen ei tuota sinulle paljon mitään, mutta tämä ei olekkaan tarkoitettu siihen. Vaikka häviää hiukan aikasempaan ykkösboonukseen nähden niin sen voittaa monin kertaisesti takaisin ihan vaan faktalla että nyt toi kortti käy tuhanteen muuteen paikkaan missä saa paljon enemmän.
Itse kävisin Lidlissä ruokaostoksilla mikäli olisi vieressä, mutta eipä ole joten olen tyytyväinen tästä.
Onhan tuolla jos jonkinlaista kauppaa, mutta tässä häviävät Valintatalon ja Siwan uskolliset asiakkaat. Se on väärin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 11:07"]
[/quote]
Joko netissä tai sitten täytetään vanhanaikaisesti kaavake ja laitetaan postiin.
Mummoja kyllä tuskin muutenkaan innostaa mitkään lentoliput yms., millä korttia markkinoidaan. Täyttä skeidaa näyttäisi olevan.
[/quote]kortissa on puh.nro
Aika perseestä. Taitaa jäädä ne vähäisetkin Siwa-ostokset.