Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PINS, uusi bonusohjelma ykkösbonuksen tilalle

Vierailija
07.05.2014 |

Miltä tämä monien eri firmojen yhteinen uusi ohjelma teistä vaikuttaa? Itse odotan mielenkiinnolla miten lähtee kehittymään! Ainakin hyvin lupaavalta näyttää ja houkuttelevia kumppaneita saatu mukaan esim verkkokauppojen puolelta.. Vähän erilainen ideakin, tykkään. Hiukan haastetta ässälle ja koolle vaihteeksi! :) 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:08"]Näyttää että keskustelussa keskitytään hyvin paljon ruokakauppaostoksiin Siwassa ja Valintatalossa sekä siitä miten siellä kertyvistä ostoksista tienaa pinssejä tai kuinka paljon pinsseillä voi makssa ruokaostoksia. Ohjelman idea kuitenkin näyttää olevan hieman erilainen. Käydään kuitenkin ensin laskelmia vähän tuosta ruokakauppapuolesta:

Jos Siwassa ja Valintataloista ostaisi tuolla ylimmällä neljän kertoimella, eli ostaisi 600 eurolla niistä ruokaa kuussa, niin saisi siitä 2400 pinssiä. Eli kahdessa kuussa saisi vain Siwasta ja Valintatalosta ruokaa ostamalla 4800 pinssiä. Se on jo enemmän kuin 4200 pinssiä, jolla näyttää saaavan tuon Riian lennon. Eli tuo aikaisemmin kommenteissa yllä laskettu ostomäärä avaimenperän eteen ja airbalticin lentoon on aikamoista potaskaa :). Sitten jos tohon lisäisi sen mastercardin jolla sai 7 lisäpinssiä jokaisesta 10:stä eurosta, niin saisi kuussa itseasiassa 420 pinssiä extraa eli yhteensä VAIN ruokaa ostamalla 2820 pinssiä / kk, eli vuodessa 33840 pinssiä, jolla saisi 8 lentolippua riikaan tai 3,76 lentoa Pariisiin (joka näytti maksavan 9000 pinssiä).

Ei kuulosta mun näkökulmasta ollenkaan paskalta! :) Homma vain toimii aika eri lailla kuin YkkösBonus, plussa tai S-bonus ja se on hyvä se. (henk kohta mielipide, ei ole pakko olla samaa  mieltä :))

Ja yllä oli kyse vain ruokakauppaostoista, eikä tässä ohjelmssa näytä olevan kyse siitä vaan siitä että on pirun laaja verkosto jossa pinssejä saa (erityisesti netissä) ja ainakin lehdissä oli että laajentaisivat aika nopeasti myös pikkuputiikkeihin suomessa (jossain mainittiin 3000 pk-yritystä lisää kolmessa vuodessa).

Jos siis pääsen pariisiin kerran vuodessa perheen kanssa sillä että ostan vaimolle ja muksulle ruokaa siwasta, niin olen aika tyytyväinen. Todennäköisesti pääsen sinne muutamankin kerran, kun tulee käytyä verkkokauppa.comissa hieman liiankin usein. Enkä ole edes ottanut tähän mukaan sitä halvatun zalandoa ja muijan vaaterumbaa.

T. mies joka googlaa joskus liikaa asioita

[/quote]

Miten ruokaostokset voi keskittää Siwaan ja Valintataloon, kun niiden valikoima on aika pieni.

[/quote]

? Itse ostan ruoat pääosin (Helsingin Viikin) Valintatalosta, siellä on minusta varsin hyvä valikoima noin arkeen riittävästi. Joskus pari kertaa kuussa tulee käytyä Prismassa tai Cittarissa, mutta yleensä Valintatalo on se missän käyn, kun on parinsadan metrin päässä kotoa.

Vierailija
22/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 12:06"]

Meillä on lähikauppana Valintatalo, viime vuonna ykkösbonusta tuli reilun 5000 euron vuosiostoilla noin 120-130 euroa (en ihan tarkkaan muista) Pins-systeemillä (jos ostot jakautuvat tasaisesti eri kuukausille, eli 2 pins/euro, pinsien rahalliseksi arvoksi tulee 60 euroa. Toki varmaan edullisempaa ottaa pinsit muina hyödykkeinä, mutta silti tämä on mielestäni huononnus. Jokunen vuosi sittenhän sai jo valita ottaako bonukset kerralla rahana vai kerääkö jotain pisteitä. Ilmeisesti  kiinnostus pisteisiin ei ollut riittävää, joten nyt sitten tällainen "pakkomuutos".

Mahtoivatko mainosmiehet oikeasti laskea sen varaan, että ns. suuri yleisö ei huomaisi, että ei tässä mistään parannuksesta ollutkaan kyse.

[/quote]

Se välissä tullut palkinto-ohjelma oli itse asiassa vielä edullisempi asiakkaalle kuin seteliohjelma. Ehkä siksi pitikin lopettaa koko roska.

[/quote]

Ok, en itse oikein löytänyt sieltä tarpeellista tavaraa silloin alussa, niin en sen kummemmin perehtynyt, vaan pidin setelisysteemin. Nythän tuolla esitemateriaalissa lukee, että vanhan bonussysteemin ja kortin voi pitää kesken olevan bonuskauden loppuun, mutta alkoi kausi 1.5., pitäisiköhän lykätä pinsiin siirtymistä ihan piruuttaan, ei se 500 pinsin / 3 euron liittymisetu nyt niin koauhean houkutteleva ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 12:06"]

Meillä on lähikauppana Valintatalo, viime vuonna ykkösbonusta tuli reilun 5000 euron vuosiostoilla noin 120-130 euroa (en ihan tarkkaan muista) Pins-systeemillä (jos ostot jakautuvat tasaisesti eri kuukausille, eli 2 pins/euro, pinsien rahalliseksi arvoksi tulee 60 euroa. Toki varmaan edullisempaa ottaa pinsit muina hyödykkeinä, mutta silti tämä on mielestäni huononnus. Jokunen vuosi sittenhän sai jo valita ottaako bonukset kerralla rahana vai kerääkö jotain pisteitä. Ilmeisesti  kiinnostus pisteisiin ei ollut riittävää, joten nyt sitten tällainen "pakkomuutos".

Mahtoivatko mainosmiehet oikeasti laskea sen varaan, että ns. suuri yleisö ei huomaisi, että ei tässä mistään parannuksesta ollutkaan kyse.

[/quote]

Se välissä tullut palkinto-ohjelma oli itse asiassa vielä edullisempi asiakkaalle kuin seteliohjelma. Ehkä siksi pitikin lopettaa koko roska.

[/quote]

Ok, en itse oikein löytänyt sieltä tarpeellista tavaraa silloin alussa, niin en sen kummemmin perehtynyt, vaan pidin setelisysteemin. Nythän tuolla esitemateriaalissa lukee, että vanhan bonussysteemin ja kortin voi pitää kesken olevan bonuskauden loppuun, mutta alkoi kausi 1.5., pitäisiköhän lykätä pinsiin siirtymistä ihan piruuttaan, ei se 500 pinsin / 3 euron liittymisetu nyt niin koauhean houkutteleva ole.

[/quote]

En vaihtaisi pins-ohjelmaan, jos vuoden saa kerran kerätä vielä ykkösbonusta. 500 pinsin etu on siihen verrattuna näennäinen.

Vierailija
24/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo ykkösbonus taisi jo ennen tätä uudistusta olla epäedullisin kuluttajan kannalta verrattuna muihin etukortteihin, niin miksi ylipäätään tällainen uusi järjestelmä, jossa taitaa eurot kilahtaa ainoastaan palvelun ylläpitäjän, eli jonkun nettifirman taskuun. Olisi varmaan ne valtsujen ja siwojen hinnatkin mahdollista pitää edullisempina, jos ei oltais lähdetty tällaiseen +-0 etujärjestelmään, jolla ei kuitenkaan pystytä näköjään kilpailemaan palkitsevuudessa mitenkään. Olis vaan sellaiset perinteiset erikoistarjoukset käytössä.

Huomatkaapa myös, että joku latvialainen yritys hallinnoi käyttäjien rekisteritietoja:

http://www.pins.fi/fi/privacy-policy

Vierailija
25/62 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille tuli postissa pins -kortti ja sen ns. rinnakkaiskortti. Tietääkö joku minua fiksumpi, että voiko tuota ns. rinnakkaiskorttia käyttää alle 18v. lapsi?

Vierailija
26/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks he...tissä kaikki vertaa noita pinssejä johoniin lentomatkoihon kun on olemassa ihmisiä joita ei saa lentokoneeseen mistään hinnasta? Eikö kukaan osaa sanoo niiden todellista arvoo? Kaikki kauppojen myyjätkin on ihan pihalla koko asiasta.....

Vierailija
27/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan miettiny asiaa kuinka paljon kaikki hinnat joka paikassa olis halvempia ilman mitään etu-kortteja? Aika paljon kysyy rahaa moisten järjestemien ylläpitokin... ihmiset vaan on niin tyhmiä että meneee tohon ostosten keskittämis hömpötykseen.

Vierailija
28/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan miettiny asiaa kuinka paljon kaikki hinnat joka paikassa olis halvempia ilman mitään etu-kortteja? Aika paljon kysyy rahaa moisten järjestemien ylläpitokin... ihmiset vaan on niin tyhmiä että meneee tohon ostosten keskittämis hömpötykseen.

Vierailija
29/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:30"]

Miks he...tissä kaikki vertaa noita pinssejä johoniin lentomatkoihon kun on olemassa ihmisiä joita ei saa lentokoneeseen mistään hinnasta? Eikö kukaan osaa sanoo niiden todellista arvoo? Kaikki kauppojen myyjätkin on ihan pihalla koko asiasta.....

[/quote]

En tiedä muuta kuin rahallisen arvon Siwojen ja Valintatalojen kassoilla, eli 1000 pinssiä=6 euroa.

Vierailija
30/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:43"]

[/quote]

Niin just. Silti välillä ketuttaa, kun jää plussakorttitarjoukset saamatta, kun ei ole sitä korttia.

Vierailija
31/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli kaikki paremmin! Siwojen sisustus oli kuin DDR:ssä mutta tuotteet oli edullisia! Sitten piti myydä ketju sijoittajapelleille :(

Vierailija
32/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna tietojani Latvia-huijareille.

Vierailija
33/62 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:53"]

Kyllä ennen oli kaikki paremmin! Siwojen sisustus oli kuin DDR:ssä mutta tuotteet oli edullisia! Sitten piti myydä ketju sijoittajapelleille :(

[/quote]

Valintatalon hinnatkin oli silloin ennen muinoin, ensimmäisen omistajan aikaan ihan kilpailukykyisiä edullisuudessa, "Valintatalon kassissa on talous vatupassissa", mutta tuo aika on muisto vain...

Vierailija
34/62 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:56"]

Mietitäänpä Ykkösbonus vuosiostot 1000€ tällöin bonus on 9€ (Ykkösbonus taulukon mukaan). Pinssin sivuilta, vaihdat 1000€:n ykkösbonus vuosiostot pinsseihin, joita saat 1000kpl, niiden maksuarvo esim. Siwassa on 6€. (Hävisit 3€). Sitten tällainen satunnainen ostelija kuten minä siirtyy pins järjestelmään. Oletetaan että kk ostot jäävät alle 100€. esim. Siwassa saa pins taulukon mukaan 0,5 pissiä eurolla. Oletetaan, että kk ostot on 83,34€ josta kertyy 1000€ vuodessa = 500 pinssiä niiden arvo on 3€ käytettäessä maksuihin (pinssin sivujen mukaan Siwassa/Valintatalossa), Ykkösbonukseen (1000€/v) nähden häviän 6€? Jos ostaa vuodessa (Siwa/Valintatalo) 7200€ bonusostot, Ykkösbonus antaa 213€ ja pinssit 172,80€ Tästä jokainen voi miettiä, kuinka edullinen systeemi, vielä kun euro/pinssi arvo vaihtelee eri kaupoissa. Esim Verkkokaupassa 1€= 0,25 pinssiä;, on toki myös kauppoja joissa 1€=2 pinssiä ja yli 600€/kk (7200€/v)ostot Siwa/Valintatalo 1€=4 pinssiä. Korjatkaahan, jos olen väärässä    [/quote]

mulla oli 8100pinsiä. lähikaupassa eli valintatalossa se vastasi 108€ ilmeisesti vaihtelee kauppakohtaisesti mitä saa.

Vierailija
35/62 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:56"]

Mietitäänpä Ykkösbonus vuosiostot 1000€ tällöin bonus on 9€ (Ykkösbonus taulukon mukaan). Pinssin sivuilta, vaihdat 1000€:n ykkösbonus vuosiostot pinsseihin, joita saat 1000kpl, niiden maksuarvo esim. Siwassa on 6€. (Hävisit 3€). Sitten tällainen satunnainen ostelija kuten minä siirtyy pins järjestelmään. Oletetaan että kk ostot jäävät alle 100€. esim. Siwassa saa pins taulukon mukaan 0,5 pissiä eurolla. Oletetaan, että kk ostot on 83,34€ josta kertyy 1000€ vuodessa = 500 pinssiä niiden arvo on 3€ käytettäessä maksuihin (pinssin sivujen mukaan Siwassa/Valintatalossa), Ykkösbonukseen (1000€/v) nähden häviän 6€? Jos ostaa vuodessa (Siwa/Valintatalo) 7200€ bonusostot, Ykkösbonus antaa 213€ ja pinssit 172,80€ Tästä jokainen voi miettiä, kuinka edullinen systeemi, vielä kun euro/pinssi arvo vaihtelee eri kaupoissa. Esim Verkkokaupassa 1€= 0,25 pinssiä;, on toki myös kauppoja joissa 1€=2 pinssiä ja yli 600€/kk (7200€/v)ostot Siwa/Valintatalo 1€=4 pinssiä. Korjatkaahan, jos olen väärässä    [/quote]

mulla oli 8100pinsiä. lähikaupassa eli valintatalossa se vastasi 108€ ilmeisesti vaihtelee kauppakohtaisesti mitä saa.

[/quote]

Oikeastihan se on 48,6 euroa, ilmeisesti järjestelmässä on häikkää.

Vierailija
36/62 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 06:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:44"]

Avaimenperän eteen pitäisi ostaa 6500 eurolla

[/quote]

Jes! Kuulostaa ihan huippukortilta! :)

[/quote]

Kyllähän noin kallista avaimenperää pitäis jo käyttääkkin...

Vierailija
37/62 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortteja ilmeisesti ei ole? Muistaakseni ennen jo alle 500 bonuspisteellä sai 5 euron lahjakortin, ja yksi piste karttui heti euron ostosta. Siinä mielessä tuo 0,5 pins/1 e sataseen asti on huomattava heikennys. Ja sitten vielä kehtaavat väittää uuden ohjelman olevan palkitsevampi! Törkeää pissatusta!

Vierailija
38/62 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle sinkulle ei kuulosta kovin hyvältä. En luultavasti saa mitään tuosta. Ykkösbonuksesta olen saanut yleensä kerran vuodessa noin 50 euron setelin jonka olen voinut käyttää ketjun kaupassa. Lisäksi ei minua kiinnosta avaimenperät, lennot tms, minä haluan ostaa bonuksillani arjen perustarpeita.

Vierailija
39/62 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti ensi lukemalta aika jännältä idealta, mutta sitten totuus valkeni. Jos 10 eur saa 7,5 pins ja jos esim. mainoksilla esillä olis kilimanjaron tms. matka 146000 pins niin voi miettiä että miten realistista tuollaisen kasaan saaminen on? Ja toki siellä on halvalla kaikkea krääsää tarjolla mutta ei niiden takia kannata ostoksia alkaa tekemään. Lisäksi mukana oli jälleen kerran master card joka yrittää joka saumaan markkinoilla mutta 30 eur vuosimaksu turhasta ei varmasti kiinnosta kovin monia. Itsekin olen irtisanonut aina ilmaisen vuoden jälkeen kortin. Ei jatkoon nykyisellä tavalla - vaikka ostankin verkkokaupasta yms. niin ei niistä niin paljon pinssejä kerry että sen vuoksi kannattaisi keskittää vaan hinta ratkaisee.

Vierailija
40/62 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on hölmöä, että eri firmoilla on erilaiset karttumissäännöt. Verkkokaupassa vasta 4 euroa = 1 pins. Tarkoittaako tämä silloin sitä, että vain täysistä euroista per ostokerta saa bonuspisteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi