Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rennen muija Iida & henk koht kokemuksia kusipäisistä julkisuustyrkyistä

Vierailija
07.05.2014 |

Ton ärsyttävin julkkis-ketjun inspiroimana ajattelin jakaa kanssanne mun henkilökohtaisen kokemuksen k.o neidosta. Seisoin kauppajonossa yksin ja tuijottelin eteeni, mitä nyt yleensä tehdään kun jonotetaan eikä ole parempaakaan tekemistä. Edessäni seisoi pariskunta, pitkä leveäharteinen mies ja laiha blondi. En kiinnittänyt heihin mitään huomita (seisoivat selin) ennenkuin blondi kääntyi ja alkoi tuijottaa mua päästä varpaisiin. En ole mitenkään erityisen riidanhaluinen, joten en tuijottanut takaisin tms. Huomasin kyllä, kuinka avoimesti neito irvisteli/hymyili vittumaisesti. Olen about samanikäinen, mutta toki paljon lihavampi ja varmaan tuon ihmisen (kuten myös monen palstalaisen mielestä) ihmiskunnan pohjasakkaa.

Tunnistin siis Iidaksi ja kun kääntyi takaisin selin/sivuttain katsoin hieman tarkemmin, olihan hänellä hyvä kroppa, mutta ohkaset, kuluneen näköiset blondatut hapsuhiukset, nukkavieru olemus ja feikkilaukku (vai onko aito Mulberry nykyisin sellanen littana ja muovinen). Oli ilmeisesti omasta mielestään kuumaa kamaa. Ja toki, minäkin mielessäni tein hänestä vähemmän mairittelevan arvion mutta en sentään osoittanut sitä hänelle, tuntemattomalle jonossa, katsein ja ilmein. Itelle tuli paha mieli ja jälkeenpäin harmitti, miksen sanonut mitään. En kuitenkaan siinä yksinäni jonossa olisi mitään järkevää saanut sanotuksi. Eli aika kusipäinen on ja maineensa veroinen. Ylimielinen ja lapsellinen.

Onko teillä vastaavia kokemuksia julkisuushakuisista tyypeistä, joilla ei ole oikeasti meriittiä mutta haluaa vaan olla esillä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:01"]Renne & blondi & natsit: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013013016618618_uu.shtml[/quote]

Tottahan he puhuvat. Jos haluat olla suvaitsevainen, niin silloin pitäisi suvaita kaikki. Eihän ketään ihmistä pitäisi tuomita pelkän aatteen, vaan hänen tekojensa mukaan.

[/quote]

No kyllä minusta tietynlaiset aatteet on tuomittavia. Ne aatteet on kuitenkin ne, jotka johtaa tekoihin.

Mutta asiaan: 

Ap, jätä tapahtunut taaksesi ja katso eteenpäin. Minullakin on samankaltaisia kokemuksia, ja eihän se kivalta tunnu, mutta itse olen ajatellut, että eipä sellainen käytös ole loppujen lopuksi lainkaan minun ongelmani ja tavallaan onhan se ihan mukavaa, jos pystyy tuottamaan iloa toisille :)

Vierailija
22/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:03"]Kumpikohan tässä on kusipää, se joka katsoo takana olevaa ihmistä kassajonossa vai ihminen, joka katsoo toisen läpi kuin hän olisi ilmaa ja jälkeenpäin haukkuu häntä netissä nimettömänä? Miksi Iidan henkilöllisyys piti mainita? Mikset kerro omaa nimeäsi?

[/quote]

Miksi pitäisi mainita nimi? Täällä muutkin haukkuu Pipsaa, Annaa, Xeniaa ym ihmisiä nimettöminä ja nämä tyypit eivät ole heille henkilökohtaisesti tehneet mitään pahaa - joten miksi minun pitäisi tulla esiin omalla nimelläni kun kerron, kuinka julkisuudessa viihtyvä ihminen käyttäytyi mua kohtaan ylimielisesti? Ja ei, tarina ei mitenkään muuttunut, sanakäänteet/asian ilmaisu kylläkin, tämä ei liene oikeudenkäynti jossa ristikuulustellaan. Ja hei, mitä itsetuntoon tulee, kun kerran päättelette että mulla on huono itsetunto niin samoilla tiedoilla minä päättelen että olette itserakkaita tai narsisteja - kun teille nauretaan, ajattelette että ai kato mua ihailleen katsotaan ja tuijotetaan kateuden kielissä ja nauretaan silkasta onnest ku näin kaunis olen! Eikö? Sama logiikka

[/quote]

En ole narsisti, mutta hyvällä tavalla itserakas. Tiedän, että en ole täydellinen, mutta hyväksyn itseni. Minulla ei ole tarvetta olettaa, että kun kassajonossa joku katselee minua, hän tekisi sen ivallisesti. Jos joku katsoo minua, katson häntä silmiin ja hymyilen.

Vikojen kaivelu itsestä ja muista ei hyödytä ketään ja vähiten sinua itseäsi. Saat vain pahan mielen. Syy, miksi kritisoin sinua siitä, ettet paljasta omaa henkilöllisyyttäsi, mutta haukut "julkkista" on se, että et ainoastaan kertonut tapahtunutta ja omia kokemuksiasi asiasta, vaan menit henkilökohtaisuuksiin. Haukuit hänen hiuksensa, "nukkavierun" ja tyrkyn olemuksen ja jopa käsilaukunkin, mitkä eivät liittyneet tapahtuneeseen millään lailla. Hän puolestaan ei sanonut olemuksestasi sanaakaan, mutta teit tulkinnan hänen katseestaan. Koska reagoit noin vahvasti hänen ulkonäköösi ja omaasi (kerroit olevasi monien mielestä ihmiskunnan pohjasakkaa, miksi ihmeessä?), päättelin, että ehkä tässä tapauksessa saattaa olla kyseessä ylireagointi/tulkinta.

Luultavasti kyseinen nainen oli tylsistynyt kassajonossa seistessään ja käytti aikansa niin kuin kuka tahansa muukin samassa tilanteessa, eli katseli ympärilleen ja kappas siinähän onkin toinen ihminen. Ehkä hän hämmentyi siitä, ettet katsonut häntä silmiin ja ehkä ilmeesi oli jo valmiiksi torjuva, koska luulet olevasi pohjasakkaa ihmisten silmissä. Tästä syystä kyseinen neito ehkä yritti keventää tilannetta hymyllä, joka ei sitten ollut kovin aito, koska vastaanottosi oli niin tyly.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:03"]Kumpikohan tässä on kusipää, se joka katsoo takana olevaa ihmistä kassajonossa vai ihminen, joka katsoo toisen läpi kuin hän olisi ilmaa ja jälkeenpäin haukkuu häntä netissä nimettömänä? Miksi Iidan henkilöllisyys piti mainita? Mikset kerro omaa nimeäsi?

[/quote]

Miksi pitäisi mainita nimi? Täällä muutkin haukkuu Pipsaa, Annaa, Xeniaa ym ihmisiä nimettöminä ja nämä tyypit eivät ole heille henkilökohtaisesti tehneet mitään pahaa - joten miksi minun pitäisi tulla esiin omalla nimelläni kun kerron, kuinka julkisuudessa viihtyvä ihminen käyttäytyi mua kohtaan ylimielisesti? Ja ei, tarina ei mitenkään muuttunut, sanakäänteet/asian ilmaisu kylläkin, tämä ei liene oikeudenkäynti jossa ristikuulustellaan. Ja hei, mitä itsetuntoon tulee, kun kerran päättelette että mulla on huono itsetunto niin samoilla tiedoilla minä päättelen että olette itserakkaita tai narsisteja - kun teille nauretaan, ajattelette että ai kato mua ihailleen katsotaan ja tuijotetaan kateuden kielissä ja nauretaan silkasta onnest ku näin kaunis olen! Eikö? Sama logiikka

[/quote] 

Hyvänen aika, miksi jotain satunnaisia katseita ja hymyjä pitäisi alkaa tulkitsemaan ja analysoimaan millään tavalla? En minä vaan jaksa pohtia jotain merkityksiä joka kerta kun kadulla joku minua katsoo. Ihmiset nyt usein katsovat toisiaan, tuntemattomiakin. Mitä sitten? Miksi niiden takia pitäisi niin paljon päätään vaivata, että alkaa kuvittelemaan jopa toisen ajatuksiakin hänen puolestaan?

Vierailija
24/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen eräs oma muisto. Olin aikoinani työni takia aika paljon julkisuudessa. Kerran sitten tein sen hölmöyden, mihin julkkikset joskus sortuvat, eli luin keskustelupalstalta jotain juttuja itsestäni. Sieltäpä löytyi samantyyppinen kuvaus: minä olin kuulemma tietyssä kaupassa katsonut kirjoittajaa jotenkin tosi oudosti, tuijotellut oikein, ja näyttänyt suhtautuvan häneen ikävästi, ja hänellä oli sitten se käsitys että olen epämiellyttävä ihminen. 

Tuli kyllä hassu olo. Minulla ei ollut mitään muistikuvaa, että olisin erityisesti katsonut yhtään ketään. En ollut mielestäni tuijottanut ketään, ainakaan missään nimessä mitenkään ilkeällä tarkoituksella. Olin ollut ihan täysin omassa ajatuksissani. Kirjoittaja tulkitsi aivan väärin. Harmillista. 

Vierailija
25/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida on ollut aikoinaan koulussa Turussa kunnon koulukiusaaja Auriksessa... Että juu u... Huomionhakuinen harakka jo pienestä pitäen

Vierailija
26/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mitenkään vaikea uskoa tapahtumia jos tietää yhtään tuota Suomen tyhmintä jakorasiaa.. Joskus muinoin sehän laitto blogiinsakin kuvan jostain randomtyypistä jonka oli nähnyt jossain ja naureskeli sen "junttiudelle"...vaikkei sillä todellakaan ois varaa naureskella yhtään kenellekään. Että aloittajalle sanoisin ettei todellakaan kannata välittää koska veikkaanpa että suurin osa suomalaisista nauraa tälle wt-parille kahta kauheammin. Siinä on kaks idioottia löytäny toisensa, mutta onneks ainut järkevä ajatus mitä on pienissä aivoissaan keksineet on että eivät aio lisääntyä , luojalle kiitos siitä.

Vierailija
27/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on nähnyt Olli Hermanin RUOKAKAUPASSA, siis RUOKAKAUPASSA bootsit jalassa, kajalit silmissä keikaroimassa, niin siitä näystä ei kyllä hetkessä toivu! Ei jeesus...

Vierailija
28/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida ei ole laiha vaan rotevahko.

Vierailija
29/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan... :D :D Anteeksi, mutta tämä on kyllä taas absurdein keskustelu, jonka olen vähään aikaan täällä lukenut. Iidahan siis on tunnettu häijyistä heitoistaan niin Twitterissä kuin televisiossakin. Tässäkin ketjussa on kerrottu, että on ollut aikamoinen koulukiusaaja, ja naureskellut netissä jonkun junttimaiselle kuvalle. Ja sitten ap, joka ei omien sanojensa mukaan ole mikään missi, kertoo, kuinka tämä leidi on töllännyt häntä estoitta päästä varpaisiin ja virnuillut sitten itsekseen (ei siis ole edes yrittänyt ottaa katsekontaktia ap:hen hymyillessään). Niin miten täällä tulkitaan tämä tilanne? Arvellaan, että "Iida se vain halusi tervehtiä ystävällisesti hymyillen, ja ap sen kuin tylynä katsoi hänen ohitseen".

Alan uskoa, ettei tälle forumille voi kirjoittaa mitään ilman, että joku ymmärtää sen mahdollisimman ilkeästi väärin. Sen sijaan, että luettaisiin toisen ihmisen koko viesti ja ymmärrettäisiin sen sisältö, niin poimitaankin sieltä se omasta mielestä kaikkein heikoimmankuuloinen yksityiskohta ja aletaan riepottelemaan sitä. Siitä seuraa juuri sen tyylisiä kommentteja, että "onpas nyt kamalaa kun joku hymyili sinulle!".

Vierailija
30/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#30 samaa mieltä! Iida on WT:n perikuva. Kai se sitten pönkittää omaa huonoa itsetuntoaan arvostelemalla muita?

Ja kuten ehkä huomaatte, teen valitettavasti samaa itse!

Vierailija
31/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit on niin harhaisia että olettavat jokaisen katseen negatiiviseksi. Laihduta.

Vierailija
32/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä osa kirjoittajista ole vain miettinyt, josko tulkinta katseesta on ollut väärä, jota tapahtuu myös usein. En ymmärrä miten sellaiset kommentit voi vääntää "ilkeästi väärin ymmärretyiksi". Ilmeisesti ap ja/tai joku toinen taho odotti tämän ketjun olevan yksimielistä jonkun julkisuudessa olevan ihmisen parjausta, ilman itse tapahtuneen pohdiskelua ja tulkintaa?

Vierailija
33/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 07:53"]

No voihan... :D :D Anteeksi, mutta tämä on kyllä taas absurdein keskustelu, jonka olen vähään aikaan täällä lukenut. Iidahan siis on tunnettu häijyistä heitoistaan niin Twitterissä kuin televisiossakin. Tässäkin ketjussa on kerrottu, että on ollut aikamoinen koulukiusaaja, ja naureskellut netissä jonkun junttimaiselle kuvalle. Ja sitten ap, joka ei omien sanojensa mukaan ole mikään missi, kertoo, kuinka tämä leidi on töllännyt häntä estoitta päästä varpaisiin ja virnuillut sitten itsekseen (ei siis ole edes yrittänyt ottaa katsekontaktia ap:hen hymyillessään). Niin miten täällä tulkitaan tämä tilanne? Arvellaan, että "Iida se vain halusi tervehtiä ystävällisesti hymyillen, ja ap sen kuin tylynä katsoi hänen ohitseen".

Alan uskoa, ettei tälle forumille voi kirjoittaa mitään ilman, että joku ymmärtää sen mahdollisimman ilkeästi väärin. Sen sijaan, että luettaisiin toisen ihmisen koko viesti ja ymmärrettäisiin sen sisältö, niin poimitaankin sieltä se omasta mielestä kaikkein heikoimmankuuloinen yksityiskohta ja aletaan riepottelemaan sitä. Siitä seuraa juuri sen tyylisiä kommentteja, että "onpas nyt kamalaa kun joku hymyili sinulle!".

[/quote]

No en minäkään vättämättä usko että kyseessä oli ystävällinen hymy ja tosi kiva kontaktin otto. Mutta on erittäin todennäköistä että ap ymmärsi tilanteen paljon isommaksi kuin se oli, ja hyvin mahdollista että Iida Ketola ei edes kiinnittänyt hänen erityistä huomiota. sokaa pois: ihmiset usein ylitulkitsevat julkkisten käyttäytymistä. Olen huomannut tämän niin monta kertaa. Ap tekee turhaan murhetta itselleen kun jää tähän asiaan kiinni.

Vierailija
34/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:10"]

Läskit on niin harhaisia että olettavat jokaisen katseen negatiiviseksi. Laihduta.

[/quote]

Minä olen läski, harvemmin kukaan minua tuojottelee ja jos katsoo silmiin ja hymyilee niin minä katson takaisin ja hymyilen takaisin. En minä häpeä olemassa oloani koska en ole parhaassa mahdollisessa kunnossa.

Tuomitsevat katseen, ivalliset ilmeet ja hymähdykset, joskus jopa kommentit, kyllä tunnistaa. Mutta ne kyllä kertovat enemmän siitä katsojasta kuin minusta.

Vierailija
35/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:40"]

Ton ärsyttävin julkkis-ketjun inspiroimana ajattelin jakaa kanssanne mun henkilökohtaisen kokemuksen k.o neidosta. Seisoin kauppajonossa yksin ja tuijottelin eteeni, mitä nyt yleensä tehdään kun jonotetaan eikä ole parempaakaan tekemistä. Edessäni seisoi pariskunta, pitkä leveäharteinen mies ja laiha blondi. En kiinnittänyt heihin mitään huomita (seisoivat selin) ennenkuin blondi kääntyi ja alkoi tuijottaa mua päästä varpaisiin. En ole mitenkään erityisen riidanhaluinen, joten en tuijottanut takaisin tms. Huomasin kyllä, kuinka avoimesti neito irvisteli/hymyili vittumaisesti. Olen about samanikäinen, mutta toki paljon lihavampi ja varmaan tuon ihmisen (kuten myös monen palstalaisen mielestä) ihmiskunnan pohjasakkaa.

Tunnistin siis Iidaksi ja kun kääntyi takaisin selin/sivuttain katsoin hieman tarkemmin, olihan hänellä hyvä kroppa, mutta ohkaset, kuluneen näköiset blondatut hapsuhiukset, nukkavieru olemus ja feikkilaukku (vai onko aito Mulberry nykyisin sellanen littana ja muovinen). Oli ilmeisesti omasta mielestään kuumaa kamaa. Ja toki, minäkin mielessäni tein hänestä vähemmän mairittelevan arvion mutta en sentään osoittanut sitä hänelle, tuntemattomalle jonossa, katsein ja ilmein. Itelle tuli paha mieli ja jälkeenpäin harmitti, miksen sanonut mitään. En kuitenkaan siinä yksinäni jonossa olisi mitään järkevää saanut sanotuksi. Eli aika kusipäinen on ja maineensa veroinen. Ylimielinen ja lapsellinen.

Onko teillä vastaavia kokemuksia julkisuushakuisista tyypeistä, joilla ei ole oikeasti meriittiä mutta haluaa vaan olla esillä?

[/quote]

Mä alleviivasin nuo kohdat mitkä pisti silmään. Tässähän on käynyt niin, että ap solvaa itselleen tuntemattoman ihmisen ulkonäköä aika ikävästi, ja vielä selän takana. Jos et tilanteessa saa sanotuksi tuijottajalle, niin on väärin tulla kertomaan siitä internetiin. Mä en tunne Idaa millän tapaa enkä ole koskaan nähnytkään, joten en mitenkään voisi antaa hänestä lausuntoa katseen perusteella. En epäile etteikö hän olisi katsonut ap:ta ikävästi, mutta paljon ikävämpää on aloittaa tällainen viestiketju jossa haukkuu toisen ulkonäköä. Mikset vaan voinut sanoa että Ida katsoi suhun pahasti, mikä tarve on haukkua toisen ulkonäköä?

Vierailija
36/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin te jotka haukutte tätä Iidaa jakorasiaksi ja ties miksi, niin eikö oikeasti hävetä ja nolota...? Miten paha pitää ihmisellä olla että lähtee tuollaiseen solvaamiseen. Se että joku tekee väärin, ei oikeuta toista tekemään samoin. Jos edessäsi oleva auto ohittaa väärin ja ajat sen perässä ja poliisit pysäyttävät sinut, niin sanotko että toi eka auto alotti. Sanokaa vaan, poliisia ei kiinnosta. Joten olkoot vaan tämä Iida kuinka kusipäinen ihminen tahansa, ei se oikeuta teitä toimimaan yhtä rumasti. Olisitte sitten fiksumpia jos olette sitä mieltä että hän ei ole.

Vierailija
37/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta jos menee tositv-ohjelmaan (Big Brotheriin) ja jakaa siellä persettä jo tokana yönä jollekin ventovieraalle lapinjuntille niin silloin kyllä tulee mieleen sana jakorasia.   "jo toisena yönä peitto heiluu... ei siinä kauaa menny." 

http://www.bbplaza.net/forum/viewtopic.php?f=45&t=2794&start=100

http://www.iltalehti.fi/bigbrother/2009112210645764_bb.shtml 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme