Miksi lapselle on niin vaikea mennä potalle?
Ollaan jo pitkään opeteltu kuivaksi. Ja hyvin sujuuki, jos minä huolehdin vessatukset. Äsken lapsi sanoi että tulee pissa, pyysin häntä menemään potalle, joka oli ihan vieressä olohuoneessa. Lapsi huusi kovasti ettei mene, 5 minutin päästä pissasi housuun. Meillä on mahdollisuus käydä pissalla vessassa supistajalla tai vaihtoehtoisesti potalla. Onnistuneesta suorituksesta toki aina kehutaan ja kiitetään. Mutta miksi oma ehtoinen pissalle meno on niin kamalaa? Alkaa jo konstit loppumaan, lapsi lähentelee jo 3-vuotta.
Kommentit (3)
ei huolta...kaikki lapset eivät kulje kellon tarkkuudella ja on kysymys vasta 3 vuotiaasta lapsesta...pojat eivät hallitse niin hyvin tarpeitaan kuin tytöt ja muutenkin on eroja...ota rauhassa ja anna taaperolle aikaa...kaikki tapahtuu kun lapsen fysiikka ja henkinen puoli on valmista...
3 vuoden ikäinen lapsi ei vielä tiedä mennä supistajalle tai potalle, jos aikuinen ei häntä itse ohjaa ja kanna...kuinka paljon muistat itse 3 vuotiaana menneesi potalle tai mitä teit 3 vuotiaana...siitä voi kuvitella kuinka paljon apua lapsi tarvitsee vielä vanhemmalta...älä vaadi liikaa pieneltä lapselta!
Nosto.