Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttösuunnitelma iltapäiväkerhoon, kyssäri??

Vierailija
07.05.2014 |

Oon väsännyt näyttösuunnitelmaa iltapäiväkerhoon ja miettinyt, miten minkäkin kriteerin voisi toteuttaa käytännössä. Näyttö kestää 3 päivää. Pidän liikuntaradan, jossa on ensin kevät-kesä-syksy-talvi leikki (leikitään maa-meri-laiva leikistä muunnos), sen jälkeen on temppurata, ensin luen sadun ja yksi tai kaksi lasta saavat tehdä niin kuin tarinassa käsketään. Tuon jälkeen kaikki saavat tehdä, voivat aloittaa mistä tahansa ja rataa kierretään ympäri useamman kerran. Taustalla soi keväinen musiikki. Tuon jälkeen on vielä loppurentoutus, jossa soi rauhallista musiikkia ja lapset jaetaan pareiksi ja ensin toinen sivelee toista höyhenellä tai huivilla ja sitten vaihdetaan toisinpäin.

Liikuntaradan lisäksi on askartelu ja yhtenä päivänä erilaisia leikkejä/pelejä.

Ajatuksena siis, että yksi juttu aina yhtenä iltapäivänä, jotta lapsille jää vielä aikaa leikkiä vapaasti tai levätä ym. Kaikkien ei myöskään ole pakko osallistua näihin, vaan se on heille vapaaehtoista, koska kerhoaika on heidän vapaa-aikaansa, niin ei voi pakottaa. Ainakin työssäoppimisen aikana, kun oon harjotellut näitä juttuja, niin kaikki ovat osallistuneet.

En kuitenkaan keksi, että miten voisin tuon eettisen ja arvokasvatuksen toteuttaa ilman varsinaista tuokiota. Olin ajatellut kyllä nukketeatteria tähän, mutta sitten ois minusta jo liikaa ohjattua toimintaa. Pystyykö tuota toteuttamaan ilman tuokiota niin, että siitä saisi hyvän arvosanan? Omat aivot on nyt jotenkin jumissa eikä tämä flunssa ja kuume auta asiaa yhtään...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sios on ne asiat mitkä pitäisi näyttää? Lasten arvokasvatus vai? Jos näin on niin voiko olla esim päiväkodin arvot ja miten ne näkyy siinä sun toiminnassa? Niin eikö sen voi aitten selittää siinä näyttösuunnitelmassa ja sitten arvioinnissa?

Vierailija
2/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisten aamu- ja iltapäiväkerho siis kyseessä, ei päiväkoti.

Itse ymmärrän eettisyyden ja arvokasvatuksen niin, että siihen kuuluu ainakin oikean ja väärän opetus, hyvät tavat, kiusaamisen ehkäisy, suvaitsevaisuuden opetus, anteeksiantaminen ja saaminen, toisten kunnioitus.

Tää kriteeri on jotenkin erityisen vaikea miettiä, miten toteuttaa käytännössä, kun en oikeen tiedä mitkä kaikki tähän kuuluu.

Kriteeristössä lukee, että saa H2 tällä tavalla

Ohjaa lasta hyviin tapoihin, ottamaan muut huomioon sekä erottamaan oikean ja väärän. Ohjaa lasta kohtaamaan erilaisuutta ja ratkaisemaan arkipäivän eettisiä tilanteita.

K3 kohdalla lukee näin

Ohjaa lasta ymmärtämään, kunnioittamaan ja suvaitsemaan toisia ihmisiä ja heidän näkemyksiään käyttäen luovia ja toiminnallisia menetelmiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ip-kerhossa on noin kamalaa? Lapset ei saa olla lainkaan rauhassa, tehdä läksyjä, kuunnella musiikkia vaan koko ajan pitää tehdä jotain. Hirveä paikka.

Vierailija
4/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla missä oon työssäoppimassa niin lapsilla ole kamalaa vaan heillä on oikeasti myös aikaa leikkiä, tehdä läksyjä ym tosi paljon. Normaalisti tuolla on ohjattua toimintaa korkeintaan 1-2 krt viikossa, mutta noina mun näyttöpäivinä on vähän enemmän, että saan kaiken näytettyä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä