Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 18-vuotias puolivuotiaan lapsen äiti, haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
07.05.2014 |

Kysy ihmeessä, teiniäiti vastailee.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:23"]

En halua. T. 15v ja raskaana :)

[/quote]

Miksi ihmeessä jotkut hankkivat lapsia 15-vuotiaana? Nämä 18-19-vuotiaat äidit ymmärrän, mutta mikä saa 15-vuotiaan lapsen tekemään lapsia. :(

Vierailija
2/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella ei nyt lainaukset jostain syystä toimi ollenkaan, joten vastaan kaikkiin kysymyksiin samassa viestissä.

"Oletko 18-vuotias tyttö vai nainen?" -Nainen.

"Luuletko olevasi aikuinen nainen, kun elät (99 % varmuudella oletus) yhteiskunnan tuilla? Milloin aiot aikuistua ja elättää lapsen?" -Iloksesi voin kertoa, että kun vauva on 9kk, aloitan osa-aikatyöt. Ja tällä hetkellä mennään miehen palkalla ja äp-rahalla. Mitenkäs itse? :)

"Täällä 17vuotias puolivuotiaan pojan äiti... oletko opiskelija?" -Moikka! :) En ole opiskelija. Löysin hyvän työpaikan jossa viihdyn, joten en ainakaan vähään aikaan näe tarvettakaan ammatille.

"Tyttö vai poika?" -Poika :)

"Mitä vinkkejä tuoreet äidit annatte esikoistaan odottavalle loppuraskauteen ja elämään pikkuvauvan kanssa? Mitä sellaista olisitte itse toivoneet tietävänne silloin, mitä nyt tiedätte? 2 kk laskettuun aikaan" -Itse annan sen vinkin, että lepää ihan oikeasti aina kun voit. Tiesin, että vauva-aika on raskasta ja väsyttävää, mutten koskaan voinut kuvitella tällaista väsymystä.

"kadehditko koskaan lapsettomien kavereidesi elämää ja huolettomuutta? Neuvoisitko muita 18 vuotia olemaan hankkimatta lapsia ihan noin nuorena? Lastasi et tietenkään vaihtaisi mihinkään määrään vapautta, mutta jos tilanne olisi ollut toinen ja olisit tiennyt millaista elämästäsi tulee, olisitko lykännyt lasten hankkimista?

Älä ymmärrä viestiäni väärin, olen vaan itse ikiteini, jolle lasten hankkiminen näin nuorena olisi valtava taakka." -Pakko myöntää, että kadehdin joskus. Välillä haluaisi mennä ja tulla niinkuin haluaa, nukkua milloin huvittaa, käydä töissä, baarissa. Vaikeimpina aikoina lapsen hankkiminen on tavallaan kaduttanut. "Jos ei olisi lasta, tämäkin olisi helpompaa. Jos ei olisi lasta, voisin tehdä tätä ja tuota ja jättää tuon tekemättä." Sitten kuitenkin, kun katsoo tuota ihanaa persoonaa, jolle olen maailman tärkein ihminen, katumus väistyy heti. En vaihtaisi ihania hetkiä hänen kanssaan mihinkään. <3

"Miten teillä on sujunu? :) onko lapsen isä pysyny kuvioissa? :)" -Ihan hyvin. Raskasta on, raskaampaa kuin kuvittelin (vauva on erittäin vaativa ja tempperamenttinen, ei viihdy juuri hetkeäkään yksin. Ja kyllä, isä on pysynyt kuvioissa, ja hyvä isä onkin! Parempaa ei voisi toivoa :)

En saa myöskään esikatselua toimimaan, mutta toivottavasti teksti ei tule yhtenä pötkönä:D Kiitos kysymyksistä ja pahoittelut, että vastaukset kestivät hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, yhtenä pötkönähän se viesti sitten tuli.. En usko että kukaan jaksaa lukea, mutta en varmana ala kirjoittamaan uudestaan! 

Ja vastaus 16: En teekkään, ikinä en iästäni puhu ellei kysytä, mutta ajattelin tehdä tällaisen kysy pois-jutun kun oli tylsää :) Itse olen mielestäni myös äiti muiden joukossa, mutta ihmisiä jaksaa nuoret äidit kummastuttaa. Ajattelin, että tässä voisi samalla myös kumota ennakkoluuloja ;)

Vierailija
4/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:21"]

Kuulehan numero 8. Mikä syy on loisia perusteella "kaikille sallittu?" Juuri "kaikille" olette mm. te teiniäidit.

Veronmaksajien rahat eivät ole yhteisiä, ne ovat veronmaksajien ja niiden käyttöä tulisi valvoa tarkasti. Töihin vaan, jos on aikuinen. Kotiin isän ja äidin luokse, jos vielä laiskottaa ja nukuttaa.

[/quote]

"Kaikki" tarkoittaa sekä teiniäitejä että muita äitejä. "Kaikki" saavat tuon äitiyspäivärahan, varmaan tiesitkin. Siitä menee veroa= äitiyspäivärahalla olevat ovat veronmaksajia=teiniäiditkin ovat veronmaksajia.

Miksi juuri teiniäitien pitäisi mennä töihin ja missä vaiheessa äitiys on laiskottelua ja nukkumista?

En tahdo puolustella teiniäitiyttä mutta usein fakta on se, että esim. yksinasuvat miehetkin saavat enemmän rahallista tukea kuin nuori perhe.

t.8

Vierailija
5/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:43"]No niin, yhtenä pötkönähän se viesti sitten tuli.. En usko että kukaan jaksaa lukea, mutta en varmana ala kirjoittamaan uudestaan! 

Ja vastaus 16: En teekkään, ikinä en iästäni puhu ellei kysytä, mutta ajattelin tehdä tällaisen kysy pois-jutun kun oli tylsää :) Itse olen mielestäni myös äiti muiden joukossa, mutta ihmisiä jaksaa nuoret äidit kummastuttaa. Ajattelin, että tässä voisi samalla myös kumota ennakkoluuloja ;)

[/quote]

Mä luulen, että nuoret äidit luulevat että ihmisiä kummastuttaa. Kukapa ei haluaisi olla huomion keskipisteenä, niin jotenkin saa ehkä itsensäkin luulemaan olevansa jotenkin erikoinen ja mielenkiintoinen?

Itse 10vuotta sitten saadessani esikoisen en ollut kyllä kovinkaan kummallinen olento. Vaikka silloin teiniäitiys ei ollut vielä niin muodikasta kuin nykyään. Olin oman elinpiirini ensimmäinen ja ainoa teiniäiti, ei se juuri ketään kiinnostanut erityisesti. Aika harvaa muiden asiat ihan hirveästi kiinnostaa...

Vierailija
6/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:21"]

Kuulehan numero 8. Mikä syy on loisia perusteella "kaikille sallittu?" Juuri "kaikille" olette mm. te teiniäidit.

Veronmaksajien rahat eivät ole yhteisiä, ne ovat veronmaksajien ja niiden käyttöä tulisi valvoa tarkasti. Töihin vaan, jos on aikuinen. Kotiin isän ja äidin luokse, jos vielä laiskottaa ja nukuttaa.

[/quote]

"Kaikki" tarkoittaa sekä teiniäitejä että muita äitejä. "Kaikki" saavat tuon äitiyspäivärahan, varmaan tiesitkin. Siitä menee veroa= äitiyspäivärahalla olevat ovat veronmaksajia=teiniäiditkin ovat veronmaksajia.

Miksi juuri teiniäitien pitäisi mennä töihin ja missä vaiheessa äitiys on laiskottelua ja nukkumista?

En tahdo puolustella teiniäitiyttä mutta usein fakta on se, että esim. yksinasuvat miehetkin saavat enemmän rahallista tukea kuin nuori perhe.

t.8

[/quote]

Se, että teet lapsia ja saat äitiyspäivärahaa ei todellakaan tee sinusta veronmaksajaa! Veronmaksajia ovat ne, jotka tekevät töitä sillä. Kukaan kotona oleva äiti, opiskelija, työtön tai vaikka juoppo ei ole sillä hetkellä veronmaksaja, vaikka yhteiskunnan tuista tehdäänkin ennakonpidätys.

Ja puppua on myös tuo että yksinasuva mies saisi enemmän tukea kuin perhe. Mistäköhän revit nämä "faktasi"?

Juuri sinunlaisten ja sinun "faktojesi" takia fiksutkin teiniäidit leimataan tyhmiksi.

Vierailija
7/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero sitä ja vero tätä. Uskomatonta katkeruutta taas. Suomalaisten kateus huipussaan jälleen kerran.

Vierailija
8/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:18"]

Vero sitä ja vero tätä. Uskomatonta katkeruutta taas. Suomalaisten kateus huipussaan jälleen kerran.

[/quote]

Miksi ajattelet jonkun olevan kateellinen teiniäidille?

Vierailija
9/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:18"]Vero sitä ja vero tätä. Uskomatonta katkeruutta taas. Suomalaisten kateus huipussaan jälleen kerran.

[/quote]

Yrittäjänä ja kovapalkkaisena ymmärtäisit mistä puhutaan mutta nyt duunarina itket kun joku kehtaa valittaa veroista.

Vierailija
10/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:18"]Vero sitä ja vero tätä. Uskomatonta katkeruutta taas. Suomalaisten kateus huipussaan jälleen kerran.

[/quote]

Yrittäjänä ja kovapalkkaisena ymmärtäisit mistä puhutaan mutta nyt duunarina itket kun joku kehtaa valittaa veroista.

[/quote]

mitä vittua sä valitat ja haukut? Jokainen äiti on oikeutettu äitiyspäivärahaan vaikka sä kuinka mussuttaisit, ap on 18.v ja kerkee vielä maksamaan niitä veroja.

onneksi en itse tunne yhtään noin kusipäistä yrittäjää, toivottavasti et ole kenenkään pomo.

Vierailija
11/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hyvätuloinen mutta sen verran on järkeä päässä että en ala haukkumaan ja arvostelemaan minulle täysin vierasta äitiä, oli hän sitten 18 tai 40

Vierailija
12/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

mitä vittua sä valitat ja haukut? Jokainen äiti on oikeutettu äitiyspäivärahaan vaikka sä kuinka mussuttaisit, ap on 18.v ja kerkee vielä maksamaan niitä veroja.

onneksi en itse tunne yhtään noin kusipäistä yrittäjää, toivottavasti et ole kenenkään pomo.

[/quote]

Tässä juuri näkee teiniäidin mentaliteetin. Ensin väitetään että pelkästään lapsen tekeminen ja äitiyspäivärahojen nostaminen tekee ihmisestä veronmaksajan, sitten kun tämä väite kumotaan niin aletaan syyttämään kateudesta. Sitten kun vihjataan että yrittäjät ovat todellisia veronmaksajia joiden verotaakka on kova, niin sitten aletaan viljelemään tekstissä "v*ttua" ja haukkumaan toista osapuolta "kusipääksi" jne.

Todella kypsää käytöstä. Toivon todella, että edellisellä kirjoittajalla ei ole lapsia koska käyttäytyy itsekin kuin lapsi.

Vierailija
13/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässä juuri näkee teiniäidin mentaliteetin. Ensin väitetään että pelkästään lapsen tekeminen ja äitiyspäivärahojen nostaminen tekee ihmisestä veronmaksajan, sitten kun tämä väite kumotaan niin aletaan syyttämään kateudesta. Sitten kun vihjataan että yrittäjät ovat todellisia veronmaksajia joiden verotaakka on kova, niin sitten aletaan viljelemään tekstissä "v*ttua" ja haukkumaan toista osapuolta "kusipääksi" jne.

Todella kypsää käytöstä. Toivon todella, että edellisellä kirjoittajalla ei ole lapsia koska käyttäytyy itsekin kuin lapsi.

[/quote]

kuule sun eka viestis oli täyttä vittuilua!

toinen haukkumista loiseksi, mihinkä puolivuotiaan lapsen äidin pitäisi mennä töihin? ihan yhtäläinen oikeus hänellä on äitiyspäivärahaan kuin muillakin äideillä.

kukaan muukaan ei pidä sun ilkeistä kommenteista, siksi on ihan oikeutettua sanoa sua kusipääksi.

ei varmaan ole äitien vika jos yrittäjien verotaakka on kova!

Vierailija
14/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

kuule sun eka viestis oli täyttä vittuilua!

toinen haukkumista loiseksi, mihinkä puolivuotiaan lapsen äidin pitäisi mennä töihin? ihan yhtäläinen oikeus hänellä on äitiyspäivärahaan kuin muillakin äideillä.

kukaan muukaan ei pidä sun ilkeistä kommenteista, siksi on ihan oikeutettua sanoa sua kusipääksi.

ei varmaan ole äitien vika jos yrittäjien verotaakka on kova!

[/quote]

Minä en ole haukkunut ketään loiseksi tai käskenyt menemään töihin. Joku toinen on noi aikaisemmat kirjoittanut. Ainoa mihin itse otin kantaa oli se, että lapsen tekeminen ei tee ihmisestä veronmaksajaa vaan työnteko. Enkä ole myöskään väittänyt ettei hänellä olisi oikeutta kaikille kuuluvaan äitiyspäivärahaan. Rauhoitu ny vähän ja lopeta kanssakeskustelijoiden mollaaminen ja sen v*tun viljely.

Ihan rauhassa saa nuoret ihmiset tehdä lapsia ja hoitaa heitä kotona. Ihmisillä on koko ikä aikaa tehdä töitä jos niin haluaa, mutta kotona oleva, töitä tekemätön ihminen joka saa yhteiskunnan tukea ei todellakaan ole veronmaksaja. 

Vierailija
15/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa täällä saatu keskustelua (väittelyä) aikaseksi. Itseäkin kyllä ärsyttää ihmiset jotka elelee pelkästään tuilla, mutta se, että on teiniäiti, ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä. Ihmisiä on monenlaisia, tiedän erään, joka lusmuilee ja elää sossun tuilla, koska ei vaan halua/viitsi mennä töihin. Tunnen myös erään 30-vuotiaan viiden lapsen äidin, joka on elämänsä aikana tehnyt pari vuotta töitä. Mutta tosiaan, itse jatkan työntekoa muutaman kuukauden kuluttua, ei tarvitse kenenkään maksella meidän elämää :) Ap

Vierailija
16/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehditko koskaan lapsettomien kavereidesi elämää ja huolettomuutta? Neuvoisitko muita 18 vuotia olemaan hankkimatta lapsia ihan noin nuorena? Lastasi et tietenkään vaihtaisi mihinkään määrään vapautta, mutta jos tilanne olisi ollut toinen ja olisit tiennyt millaista elämästäsi tulee, olisitko lykännyt lasten hankkimista?

Älä ymmärrä viestiäni väärin, olen vaan itse ikiteini, jolle lasten hankkiminen näin nuorena olisi valtava taakka.

Vierailija
17/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on sujunu? :) onko lapsen isä pysyny kuvioissa? :)

Terv. Äiti 18v. ja poika 1v3kk :)

Vierailija
18/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:15"]

Millaista ajattelet elämäsi olevan kun olet 40 vuotias?

[/quote]

En ole juuri ajatellut niin pitkälle. Varmaan aika tavallista. Rauhallista, kun lapsikin todennäköisesti muuttanut jo pois kotoa :)

Vierailija
19/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/30 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. T. 15v ja raskaana :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi