Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio vs. vasektomia?

Vierailija
07.05.2014 |

Kertokaapa kokemuksianne ja näkemyksiänne tästä aiheesta. Ajankohtaista olisi jompikumpi tehdä, vai kannattaako ollenkaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure on vielä yksinkertaisempi kuin miehen vasektomia. Siinä on myös pienemmät riskit kuin nukutuksen vaativissa sterilisaatiotavoissa. Olen itse erittäin tyytyväinen omaan essure-operaatiooni. Minulle oli itsestäänselvää mennä itse operaatioon, koska miestä se enemmän pelotti ja halusin nimenomaan niin, että en voi tulla raskaaksi. En halua lapsia enää, kenenkään kanssa, en myöskään siinä tapauksessa että menettäisin olemassa olevat lapset. En halua raskautta tai synnytystä enää kokea. Sikälikin minusta on luontevaa tehdä sterilisaatio naiselle, koska naisen hedelmällisyys laskee ja loppuu muutenkin keski-iässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:52"]

Tietääkö kukaan kumpi on helpompi ja riskittömämpi, Essure naiselle vai miehen vasektomia?

[/quote]

Veikkaan että Essure on riskittömämpi, koska ei tarvita mitään viiltoja. Pienempi infektio- ja vuotoriski siis. 

Vierailija
4/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essurella juuri todettiin tulevan merkittävästi enemmän raskauksia verrattuna perinteiseen klipseillä tehtyyn sterilisaatioon verrattuna. Tietenkin todennäköisyys on pieni, mutta raskauden mahdollisuus on. 

Vierailija
5/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:51"]

Essurella juuri todettiin tulevan merkittävästi enemmän raskauksia verrattuna perinteiseen klipseillä tehtyyn sterilisaatioon verrattuna. Tietenkin todennäköisyys on pieni, mutta raskauden mahdollisuus on. 

[/quote]

Saisiko linkkiä tähän tietoon? Löysin itse vuodelta 2008 Lääkärilehden artikkelin jonka mukaan vuosina 2002-2007 ei ole tullut yhtään raskautta hysteroskooppisen (eli Essure) steriloinnin jälkeen, kun muissa toimenpiteissä käyneillä todettiin 103 raskautta. 

Vierailija
6/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ylös

Vierailija
7/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sterilisaatio ja miehelleni vasektomia jo ennenkuin tapasimme. Kumpikaan operaatio ei aiheuttanut traumoja, toipuminen oli nopeaa. :) 

Vierailija
8/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:32"]Meillä on 4 lasta ja sektiolla syntynyt kaikki. Ei oltu varmoja vielä vikassa sektiossa halutaanko lisää, mutta nyt ollaan. Mulla leikkauspelko ja muitakin leikkauksia takana enkä halua enää operaatioihin. Essure poissuljettu. Eli koska mies ei halua vasektomiaan enkä minä enää leikkauksiin, meillä käytetään kondomia.

ARVATKAA VITUTTAAKO!

[/quote]

Onpa itsekäs mies, ei suostu pikkunipsasuun vaikka sä oot ollu neljässä sektiossa! Huh. En antais sille, sanoisin etten halua lapsia ja selibaatti on ainoa varma keino kerran vasektomia ei kelpaa....

Vierailija
9/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja siinä uskossa, että mikäli siemenjohtimet katkaistaan, niin myös halut laskevat eikä sperma ole enää spermaa. Enkä ole halukas steriloimaan vaimoani, kun sekin vaikuttaa hänen haluihinsa ja ainakin mielikuvitukseen siitä, että mikäli ajaudumme kesäseikkailujen aikana pahoille teille, mukaan tulee vieras mies tai nainen, niin menee suutarilla leikkimiseksi. En siis ikinä vapaaehtoisesti anna katkaista siemenjohtimiani ja vaimoni saa olla hedelmällinen kuin luonto on suonut. Jos tulee lapsi, niin sitten tulee ja se hoidetaan kuten aiemmatkin.

Vierailija
10/35 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:55"]

Olen mies ja siinä uskossa, että mikäli siemenjohtimet katkaistaan, niin myös halut laskevat eikä sperma ole enää spermaa. Enkä ole halukas steriloimaan vaimoani, kun sekin vaikuttaa hänen haluihinsa ja ainakin mielikuvitukseen siitä, että mikäli ajaudumme kesäseikkailujen aikana pahoille teille, mukaan tulee vieras mies tai nainen, niin menee suutarilla leikkimiseksi. En siis ikinä vapaaehtoisesti anna katkaista siemenjohtimiani ja vaimoni saa olla hedelmällinen kuin luonto on suonut. Jos tulee lapsi, niin sitten tulee ja se hoidetaan kuten aiemmatkin.

[/quote]

Ole vaan tuossa uskossa, jos haluat. Meillä miehelle tehtiin vasektomia 10 vuotta sitten kolmen lapsen jälkeen.  Sitten alkoi ihan uusi vaihde seksielämässä! Siis on niin huoletonta kun raskaaksi tulemisen pelkoa ei ole, eikä mitään tarvitse muistaa tai käyttää, spontaanille seksille tuli ihan uusi ulottuvuus.

Vierailija
11/35 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:07"]
Se, joka ei halua lapsia. Molempi parempi tietysti.

[/quote] nykyisen erobuumin takia varsinkin juuri se, joka ei halua lapsia enää, koska puolet eroaa

Vierailija
12/35 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla olin kolme päivää. Lääkäri kirjoitti hieman totuudesta poikkeavan todistuksen kivestulehduksesta. Vasektomia ei sairasloman peruste koska ei ole sairaus. Ei tulisi ihan heti mieleen mennä asiasta esimiehen kanssa keskustelemaan. Mainittakoon vielä että hoidin asian yksityisellä puolella jossa kustannuksia syntyi kaikkiaan noin 900e.

Vierailija
13/35 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia hoituu julkisellakin näppärästi. Tehdään paikallispuudutuksessa ihan pienestä (tai kahdesta pienestä) viillosta. Pelokkaille usein suodaan myös mahdollisuus nukutukseen. Välttämättä ei sairaslomaa tarvita, mutta usein sitä kirjoitetaan silti. Ellei tule verenvuotoa kivekseen, leikkauksesta toipuu erittäin hyvin.

Vierailija
14/35 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja mietinnässä vasektomia. Seksin helppous ja se, että vaivattomuuden vuoksi sitä naista ehkä saisi useammin kiinnostavat. toisaalta loputtomuus ja pelko homman epäonnistumisesta arveluttaa (siis pallit ovat ihan oikeasti ARKA paikka). Olin tässä aiemmin sitä mietlä, että vois toi vaimokin kierukkaa tms harkita, mutta luettuani haittavaikutuksista, mieleni on muuttunut.

nyt mennään kumeilla, ärsyttää, ja seksi on jotenkin niin pirun hankalaa. toiveajattelua ehkä, mutta oishan sitä kiva naida vaikka extempore khh:ssa kuin varailla aikaa kalinterista seuraavaan aktiin.

Vierailija
15/35 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia oli ainakin meillä loistava päätös. Liian monta vuotta säädettiin tuplaehkäisyn kanssa. Nyt seksi on huoletonta ja hauskaa. Kannattaa kuitenkin odottaa kunnolla ennen sitä kontrollinäytettä. Yhdeksän kuukautta ei ole liian pitkä aika. Jos vasektomia pettää, se petää ensimmäisen vuoden aikana.

Vierailija
16/35 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle oli tehty vasektomia ja minulle steri jo ennen kuin tapasimme. Tällainen tuplaehkäisy on vela-pariskunnalle  täydellinen! :)

Vierailija
17/35 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomian teetin alkuvuodesta,eikä ole kaduttanut. Ensimmäiset viikot oli melko tuskaisia,mutta hengissä siitä selvisi. Nyt on seksielämä mukavaa kun ei tarvi raskautta miettiä eikä kumeja käyttää. Mulle riitti lasten tekemisen jälkeen viiden vuoden kumin käyttö. On se vaan paljaalla niin paljon parempaa!!

Vierailija
18/35 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä kevennyksenä, joka saattaa monelle olla ihan huomioitavankin seikka: miehen vasektomia ei estä naista tulemasta raskaaksi;)

Vierailija
19/35 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:55"]Olen mies ja siinä uskossa, että mikäli siemenjohtimet katkaistaan, niin myös halut laskevat eikä sperma ole enää spermaa. Enkä ole halukas steriloimaan vaimoani, kun sekin vaikuttaa hänen haluihinsa ja ainakin mielikuvitukseen siitä, että mikäli ajaudumme kesäseikkailujen aikana pahoille teille, mukaan tulee vieras mies tai nainen, niin menee suutarilla leikkimiseksi. En siis ikinä vapaaehtoisesti anna katkaista siemenjohtimiani ja vaimoni saa olla hedelmällinen kuin luonto on suonut. Jos tulee lapsi, niin sitten tulee ja se hoidetaan kuten aiemmatkin.

[/quote]

Tää on miehille just näin helppoa, että käy kateeks kyllä :D Ei tarvii pätkääkään miettiä kun EI tarvii kantaa lasta 9kk ja sit kärsiä synnytys :)

Vierailija
20/35 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:17"]

Vasektomian teetin alkuvuodesta,eikä ole kaduttanut. Ensimmäiset viikot oli melko tuskaisia,mutta hengissä siitä selvisi. Nyt on seksielämä mukavaa kun ei tarvi raskautta miettiä eikä kumeja käyttää. Mulle riitti lasten tekemisen jälkeen viiden vuoden kumin käyttö. On se vaan paljaalla niin paljon parempaa!!

[/quote]

Saitko/otitko saikkua tuota varten? Miten pomo reagoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi