Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa kakun teossa! Jauhopeukku puuttuu...

Vierailija
07.05.2014 |

Lapsi haluaa synttäreille neliönmuotoisen kakun ja ajattelin tehdä pari uunipellillistä kakkupohjaa ja leikata niistä nelikerroksisen kakun. Kannattaako pelillä tehdä ns. kääretorttupohja vai ihan sellainen tavissokerikakkupohja? Ymmärtääkseni koostumus on erilainen ja kääretortusta tulee pehmeämpi (lössähtääkö täytteen kanssa ihan)? Kuinka paljon sokerikakkupohjataikinaa menee pellilliseen levyyn? Levitänkö saman määrän pellille kuin irtopohjavuokaani (22-24 cm halkaisija muistaakseni)? En halua, että pellillä tehdystä pohjasta tulee liian lössö tai liian tiivis/paksu. Help!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole tehnyt kakkupohjaa pellillä?

Vierailija
2/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina teen kakkupohjat pellillä. Tulee parempia. Ihan 4munan sokerikakkupohjan teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ns. levykakkupohjaa, koska siinä on enemmän munaa ja sitä on helpompi käsitellä (ei murene koottaessa). Katsopa ap vaikka tämä:

http://www.kinuskikissa.fi/kaaretorttupohja/

Vierailija
4/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kääretorttukaan lässähdä jos siihen laittaa esim. kermavaahtotäytteen. Jos epäilyttää kuitenkin, niin täytteen voi hyydyttää liivatteella?

Vierailija
5/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tehnyt kääretorttupohjan jos olen pellillä tehnyt.

Vierailija
6/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä ainakaan mitään liivatteita laita täytteeseen. Jos jollakin pitää tönkötyttää, niin sekoita vähän rahkaa ja vanhan ajan vaniljakastikejauhetta tai vanilliinikreemijauhetta.

Vierailija
7/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:56"]

Eihän se kääretorttukaan lässähdä jos siihen laittaa esim. kermavaahtotäytteen. Jos epäilyttää kuitenkin, niin täytteen voi hyydyttää liivatteella?

[/quote]

Osa vieraista ei syö lihaa (muna on ok), joten en uskalla laittaa liivatetta. Varmuuden vuoksi taidan tehdä kakun vasta edellisenä iltana tai samana päivänä, niin ei kostu liikaa. Toisaalta kuiva kakkukin on kamalaa :-)

ap

Vierailija
8/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:57"]

Äläkä ainakaan mitään liivatteita laita täytteeseen. Jos jollakin pitää tönkötyttää, niin sekoita vähän rahkaa ja vanhan ajan vaniljakastikejauhetta tai vanilliinikreemijauhetta.

[/quote]

Kiitos vinkistä! Rahka-mansikka-täytteen olin ajatellutkin tehdä ainakin yhteen väliin.

ap

Vierailija
9/9 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on tavallisella sokerikakkutaikinalla ja kääretorttutaikinalla? Olen tehnyt yleensä samasta perustaikinasta molemmat, useammin onnistunut kuin epäonnistunut.