Paras/huonoin matkakohde ikinä?
Mikä on mielestäsi ollut paras matkakohde ja miksi? Suomessa, Euroopassa tai kaukomailla.. Entä huonoin?
Toivon saavani jonkinlaisia matkavinkkejä tästä keskustelusta :)
Bangkokista itse pidin kovasti, vaikka thaimaalaiset (ainakin bangkokilaiset) ihmisinä olivat jonkinlainen pettymys. Kreikka tai tarkemmin Rhodos on ikuisuussuosikki: ruoka, ihmiset, ilmasto, rannat ja maisemat. Auton vuokraus must.
Pettymyksenä voisi mainita Pattayan, siirryttiin takaisin Bangkokiin 2 yön jälkeen suunnitellun 2 viikon sijaan. Seksiturisimi, venäläiset ja saastaiset rannat. Tietenkin hotellin huono sijainti vaikutti myös.
Kommentit (39)
En ole kyllä ollut, mutta ehdottomasti jenkit. Siellä on paljon nähtävää, hyvä sää ja ystävällisiä/hyvännäköisiä ihmisiä. Sinne tekisi mieleni, ja mitä enemmän katson realityja sitä enemmän.
Paras: Las Vegas, tai no kaikki jenkeistä, mutta ykkösenä Vegas.
Huonoin: ...Suomi.
Suosittelisin antamaan Thaimalle tilaisuuden, sopiva kohde ainakin Aasiaan ensikertaa matkaavalle.
Itseäni kiinnostaisi Kiina matkakohteena, vain HongKongin lentoasemalla päässyt pyörähtämään..
Itävalta mun suosikki
+Alpit, alppikylät, puhtaat järvet
+Kaikki kaupungit tosi siistejä
+Historiallisia kohteita kaikkialla
+Turvallisuus
+Helppoa ja nopeaa liikkua
+Täyttävää ruokaa, ihanat jälkkärit
+Kaikki toimii erinomaisesti
Kaikki paikat joka maassa jossa olen käynyt ovat kivoja olleet, Afrikkaan,Lähi-Itään ja Intiaan en koskaan tosin mene!
Seinäjoki on minulle mieluinen joka kesän matkakohde. Ulkomaan hömpötykset on niin nähty jo, rauha löytyy läheltä
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:44"]
Mä taas tykkäsin Pattayasta verrattuna monet muut Thaimaan kohteet. Pattaya on tosiaan baaripaikka, tyttöbaareja piisaa, mutta toisaalta siellä on edullisempaa sekä syödä että shoppailla. Ne rantakadun basaarit yms. on kalliita, mutta paikallisten markkinoilla oli pyyntihinnat jo niin alhaisia, etten oikein osannut edes tingata päälle. Ne samaiset farkut, joista pyydettiin rantakadulla esim 30-40 Euroa, tingattiin 15-20 Eurolla, oli siellä markkinoilla suoraan 3-5 Euroa. Tai ne samat iltapuvut, joista rantakadulla pyydettiin 50-100 Euroa, oli markkinoilla luokkaa 7-10 Euroa.
[/quote]
Tämmöinen on minusta ihan hassu vastaus. Onko hyvä loma teille = edulliset ostokset? Minä en edes huomaa tuollaisia asioita, ostan jos tarvitsee jotain ostaa, enkä tosiaan edes tajua vertailla jotain iltapukujen hintoja. Tai että joku lomakohde olisi sen takia hyvä, että sieltä saa t-paitoja edullisesti.
Oli se musta iso etu, että oli edullista. Lisäksi oli hyvä hotelli, hyvä ranta sen edesssä, mukavia veneretkiä jne. Kyllä mulle hinta-laatu -suhde on tärkeä.
Puolustinpa vaan Pattayaa tuolla. Ei se nyt omakaan unelmapaikka ole, muttei musta huonokaan.
Omat suosikkimatkat on olleet: Karibia ja yksi monesta Kanarian reissusta oli napakymppi. Kanaria on paikka, jossa olen monesti pettynyt ja silti aina sisuuntunut uuteen yritykseen. Yksi reissu meni kuitenkin aivan älyttömän hyvin. Säät oli taivaalliset. Ei pilven hattaraa, hellettä suorastaan (keskitalvi) ja sen päälle matkatoimisto oli sählännyt ja päästiin luksushotelliin maksamalla vain 200 Euroa lisää halvan matkan päälle. Jotenkin se matka oli vaan niin hieno puitteiden ja säiden puolesta + kun ei odottanut mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:44"]
Mä taas tykkäsin Pattayasta verrattuna monet muut Thaimaan kohteet. Pattaya on tosiaan baaripaikka, tyttöbaareja piisaa, mutta toisaalta siellä on edullisempaa sekä syödä että shoppailla. Ne rantakadun basaarit yms. on kalliita, mutta paikallisten markkinoilla oli pyyntihinnat jo niin alhaisia, etten oikein osannut edes tingata päälle. Ne samaiset farkut, joista pyydettiin rantakadulla esim 30-40 Euroa, tingattiin 15-20 Eurolla, oli siellä markkinoilla suoraan 3-5 Euroa. Tai ne samat iltapuvut, joista rantakadulla pyydettiin 50-100 Euroa, oli markkinoilla luokkaa 7-10 Euroa.
[/quote]
Tämmöinen on minusta ihan hassu vastaus. Onko hyvä loma teille = edulliset ostokset? Minä en edes huomaa tuollaisia asioita, ostan jos tarvitsee jotain ostaa, enkä tosiaan edes tajua vertailla jotain iltapukujen hintoja. Tai että joku lomakohde olisi sen takia hyvä, että sieltä saa t-paitoja edullisesti.
[/quote]
Paras turkki antalya ja huonoin playa de Las Americas teneriffa
En tykännyt Nizzasta. Sen sijaan vain kuudenkymmenen kilometrin päässä olevasta Sanremosta pidin kovasti. Se oli kaunis ja siisti, toisin kuin haiseva Nizza. Myös Antibes oli mukava paikka Nizzan läheltä.
Norja on myös ikuisuussuosikkini. Siellä tunturissa, ilman ketään, vain rakkaat ja lampaat seurassa sielu lepää.
Milanosta en pitänyt, mutta saattoi johtua siitä, että tulin huonovointiseksi juotuani ehkä liian vähän, kun lämmintä oli 41 ja kengät sulivat kiinni asfalttiin.
Moselin laakso on yksi kauneimmista paikoista, jossa olen käynyt. Myös Alba Piemontessa oli ihana pikkuinen kylä, kaikki tunsivat toisensa.
Varmaan kovasti riippuu omasta fiilingistä. Matkaseurasta, elämäntilanteesta ja ties mistä. Tuuristakin.
Mulle parhaita on olleet Puumalan leirintäalue. Ja myös Koli. Paskin ikinä on ollut Padasjoen leirintäalue. Mikä johtui siitä että elämäni isoimpia katastrofeja sattui tapahtumaan juuri siellä.
Tosi hienona matkakohteena on jäänyt mieleen myös Meksikossa Akumal Beach. Lontoo ja Rooma eivät ole koskaan onnistuneet tuottamaan pettymyksiä. Kumpaankin haluan aina palata. Kypros: yhden kerran. Tykkäsin.
Prahan matka ei ollut onnistunut, mahatauti, matalapaine, koko kaupungin yllä inhottava koiranpaskan haju. Ehkä kuitenkin pitäisi joskus antaa sillekin paikalle uusi mahdollisuus, paljon on kehuttu. Ehkä siellä on joskus toisenlainen sää...
Paras kotimaan matkakohde on luonnollisesti Turku. Minulle ei matkakohde, kun täällä asun, mutta te kaikki onnettomat jotka ette asu Turussa, tulkaa ihmeessä kokemaan Suomen paras kevät- kesä- ja syksykaupunki. Talvella ehkä ei tänne kannata tulla... jos ei ole perusteellisesti valmistautunut sisäilyyn 24/7.
Kammottavin on ollut Istanbul. Siellä oli likaista ja sikäläiset miehet tuppasivat liian lähelle. Turkkiin en mene enää koskaan.
Mieluisia matkakohteita on löytynyt jenkkilästä ja Kiinasta. Esim. New Yorkiin lähtisin koska tahansa.
Paras San Diego, huonoin Kööpenhamina.
Monta kivaa on. New York <3 Bangkok, Peking olivat erilaisia mitä euroopan kaupungit.
Madrid oli tosi kiva! Pariisi myös.
Perus kanaria yms. ovat olleet aika tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kammottavin on ollut Istanbul. Siellä oli likaista ja sikäläiset miehet tuppasivat liian lähelle. Turkkiin en mene enää koskaan.
Mieluisia matkakohteita on löytynyt jenkkilästä ja Kiinasta. Esim. New Yorkiin lähtisin koska tahansa.
Oiii, Istanbul on mun lempparikaupunki! Enkä ole kyllä siellä törmännyt iholle tunkeviin miehiin. Tungokseen kyllä, mutta ei mihinkään sopimattomaan.
Aivan upeita kulttuurikohteita kaupunki täynnä! Kaiken mahdolliset myös ostan sieltä. Mahtava hinta-laatusuhde! Useamman kerran vuodessa täytyy sinne päästä. Ne värit, tuoksut ja äänet :)).
Vanha ketju, mut laitetaan.. Parasta.. Hmm.. ainakin mieleenpainuvin on Belize.. Jokainen maa ja paikka ollut kiva. Vaikea eritellä.. Yksi vuosi tykkää yhdestä paikasta, ja toinen vuosi toisesta. Vaihtelu virkistää ja erilaisuus on ihanaa. Maailmassa on paljon ihania paikkoja. Eurooppa, aasia, Karibia, jenkit..
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkkaan ollaan pyritty miettimään minne mennään ja milloin. Kaksi kohdetta on tavallaan olleet vähän huteja.
Zakynthos on kyllä kaikkea muuta kuin esitteissä luvataan. Parasta oli kilpikonnaretki ja päivä lasten kanssa vesipuistossa, mutta muuten todella ankea paikka (Tsivilin kylä). Komeat maisematkin ovat saaren länsiosissa niin että niitä ei pääse kuin autolla tai laivalla katsomaan. Hiekkaranta olisi ollut ihan hieno jos olisi valinnut kohteeksi Kalamakin. saarelta löytyi myös Brittien lomahelvetit.
Turkin Kusadasi oli jotenkin ikävä paikka, mutta se johtui ehkä enemmänkin huonosta hotellista kuin itse kaupungista. Kohde tuli kyllä valittua lähinna Efesoksen takia joka olikin kyllä todella hieno ja millie parkissa oli hieno hiekkaranta.
Kreikka on kyllä ehdottomasti paskin paikka missä olen ikinä ollut! Kosovo mukkan lukien. Niin ankeat paikat molemmat ja ihmiset olivat aivan kamalia ja ilkeitä. Ruoka oli myös aivan paskaa ainakin kreikassa. Kosovossa se vielä menee mutta oli ihan paskaa sekin, en pitänyt yhtään. Eikä ollut mitään nähtävää missään kaikki Kosovossa ja Kreikassa haisivat ihan pilaantuneille kananmunille
Lempi matkakohteisiini kuuluu:
Saksa, Norja, Venäjä, Brasilia, Ruotsi, USA ja Japani.
Mutta näistä minä en kauheasti pidä: Alankomaat, Tanska ja Australia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:22"]
Ehdottomasti Kolumbia!
Karibian rantoja, Andien vuoristoa, Amazonin sademetsää, pienia kyliä ja isoja kaupunkeja. Monipuolinen ja kaunis kohde, eikä ole turismin pilaama vielä. Tayronan kansallispuisto on upea, alueen sisällä on 36 rantaa.
Kolumbiasssa lempparit:
Tayrona national park
San Andres Islas
Cartagena old city
[/quote]
tervetuloa keskusteluihin Esko!