en aio käydä neuvolassa ollenkaan
Sehän ei onneksi ole Suomessa pakollista. Kysyttävää?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:19"]
Miks?
[/quote]
Koska en halua käyttää julkista terveydenhuoltoa tai vastata tyhmiin kysymyksiin. Ja koska mun ei tarvi.
Mitäs täällä sitten utelet? Ei taida paljoa järki päätä pakottaa?
Voi saatana näitä "parempia" ihmisiä". Laitan vielä hymiön kuvaamaan tähän huvittuneisuuttani :D
Miksi kieltäsit itseltäsi ja syntymättömältä lapseltasi ilmaisen neuvola-seurannan ja terveydenhuollon?
Typerämpää päätöstä ei tuleva äiti voisi itsensä ja lapsensa puolesta tehdä.
Mikset mene yksityiseen neuvolaan tai gynelle? Julkinen ei ainoa vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:23"]
Miksi kieltäsit itseltäsi ja syntymättömältä lapseltasi ilmaisen neuvola-seurannan ja terveydenhuollon?
Typerämpää päätöstä ei tuleva äiti voisi itsensä ja lapsensa puolesta tehdä.
[/quote]
Öh, seurata voi muuallakin kuin neuvolassa! On olemassa katsos yksityisiä lääkäreitä. Käyn omalla gynellä raskausaikana ja sitten lapsi käy lastenlääkärillä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:25"]
[/quote]
Menen yksityiselle gynelle. Missä olen sanonut etten menisi? Aloituksessa sanoin etten mene NEUVOLAAN. Opettele lukemaan.
Varmaan käyt sitten yksityisellä?
Olisin varmaan itsekin käynyt jos olisi ollut rahaa siihen. Itse en tosin kokenut neuvolakäyntejä kyttäämiseksi tms. vaan haluttiin varmistaa että minä ja lapsi olemme kunnossa. Niin ja "valmentaa" vähän miestäkin. Meillä oli sen verran ihana terkka että otti miehenkin huomioon joka käynnillä (oli aina mukana).
Niin ja miksi olisin halunnut käydä yksityisellä oli se, että pelkäsin juuri tuota kyttäämistä ja tietojen kalastelua asioista jotka eivät kuulu muille (esim. yhdessä kyselyssä kyseltiin epäsuorasti tosin, meidän seksielämästä!).
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:25"]
[/quote]
Menen yksityiselle gynelle. Missä olen sanonut etten menisi? Aloituksessa sanoin etten mene NEUVOLAAN. Opettele lukemaan.
[/quote]
Olet melko aggresssiivinen ja ikävä ihminen. Toivottavasti lapsesi toinen vanhempi on parempi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:25"]
[/quote]
[/quote]
Ok, ja mitähän uutisarvoa tällä tiedolla on.. Eri asia olisi, jos kieltäytyisit kokonaan raskaudenaikaisesta terveyden seurannasta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:25"]
[/quote]
[/quote]
Ok, ja mitähän uutisarvoa tällä tiedolla on.. Eri asia olisi, jos kieltäytyisit kokonaan raskaudenaikaisesta terveyden seurannasta.
"Neuvola on yleisnimitys terveydenhuoltopalveluista, jotka keskittyvät syntyvän ja alle kouluikäisen lapsen ja tämän perheen terveyden ja kehityksen seurantaan, vanhempien lastenhoidolliseen opastukseen sekä lapsen ja vanhempien välisen vuorovaikutuksen tukemiseen. Neuvolatyöllä edistetään yksilön, perheen ja alueen terveyttä neuvomalla ja tukemalla sekä lisäämällä vaihtoehtoja ja voimavaroja."
Ja yksityinen gyne korvaa tämän kaiken?
Ap miks et heti ilmoittanut aloituksessa käyväsi yksityisellä...
Olisin ymmärtänyt tämän aloituksen jos et aikoisi käydä yhtään missään -.-
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:27"]
Olisin varmaan itsekin käynyt jos olisi ollut rahaa siihen. Itse en tosin kokenut neuvolakäyntejä kyttäämiseksi tms. vaan haluttiin varmistaa että minä ja lapsi olemme kunnossa. Niin ja "valmentaa" vähän miestäkin. Meillä oli sen verran ihana terkka että otti miehenkin huomioon joka käynnillä (oli aina mukana).
Niin ja miksi olisin halunnut käydä yksityisellä oli se, että pelkäsin juuri tuota kyttäämistä ja tietojen kalastelua asioista jotka eivät kuulu muille (esim. yhdessä kyselyssä kyseltiin epäsuorasti tosin, meidän seksielämästä!).
[/quote]
Ajatella! Ihan teidän seksielämästä! Jos nyt vaan uskoisit, ettei tarkoitus ole kerätä teistä tietoa mihinkään supon kansioon, vaan tarkoitus on, että kartoitatte omat voimavaranne ja tiedostatte mahdolliset ongelmanne ja pyydätte siihen apua, jos siltä tuntuu. Joillakin neuvoloilla on tarjota seksuaaliterapeuttejakin.
Jos kaikilla olisi maalaisjärkeä puoliksi niin paljon kuin yksisilmäistä puolustushalua kuviteltuja uhkia vastaan, ei niitä lomakkeitakaan tarvittaisi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:34"]
[/quote]
Ajatella! Ihan teidän seksielämästä! Jos nyt vaan uskoisit, ettei tarkoitus ole kerätä teistä tietoa mihinkään supon kansioon, vaan tarkoitus on, että kartoitatte omat voimavaranne ja tiedostatte mahdolliset ongelmanne ja pyydätte siihen apua, jos siltä tuntuu. Joillakin neuvoloilla on tarjota seksuaaliterapeuttejakin.
Jos kaikilla olisi maalaisjärkeä puoliksi niin paljon kuin yksisilmäistä puolustushalua kuviteltuja uhkia vastaan, ei niitä lomakkeitakaan tarvittaisi.
[/quote]
Ei seksieläämä kuulu ulkopuolisille ellei halua sen kuuluvan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:34"]
[/quote]
[/quote]
Ei seksieläämä kuulu ulkopuolisille ellei halua sen kuuluvan.
[/quote]
:D Tämä on av:lla oikea mantra, ettei tämä ja tämä kuulu ulkopuolisille. Ihmeellisesti pienten lasten äideille tehdään suhteessa eniten abortteja ja juuri tänään täällä itkettiin, kuinka neuvoloissa ei puhuta tarpeeksi seksistä.
No, jos et halua siitä kertoa, jätät vain rastimatta sen kohdan. Ei ole sen vaikeampaa...
Ilmeisestikään kaikkia ei voi miellyttää.
Neljä lasta eikä ole koskaan mitään kyselty meidän seksielämästä :) Edes papereissa. Eiku hei, kysyttiinhän sitä. Ehkäisystä ennen raskautta :D
Vajukkien kokoontumisajot on taas av palstalla käynnissä, huomaan. Vai onko tää vaan joku provo, joka täällä näitä aloituksia tekee, mellakoi netissä mielummin kun nukkumaan menee.
Miks?