Vastattiimko teillä ennen puhelimeen omalla numerolla
Kommentit (34)
Naapurin numerolla vastattiin yleensä.
Meillä vastattiin lankapuhelimeen aina pelkällä sukunimellä.
Öööö... Wtf?
Ps. Muistan meidän kotipuhelimemme numeron yhä ulkoa. En kyllä ymmärrä miksi olisin vastannut sanomalla sen soittajalle.
Nimellä Virtaselta Ville puhelimessa
En ole koskaan kuullut kenenkään vastaavan numerolla, mutta muistan kyllä vielä jotain tuttujen vanhoja lankapuhelinnumeroita. Omaa numeroa en kuitenkaan enää muista.
Sukunimellä vastattiin ja kun muutin omilleni vastasin etu- ja sukunimellä. Muistan hyvin meidän kotinumeron
Ei. Meillä oletettiin että soittaja tiesi mihin numeroon soittaa.
Yhä vieläkin jotkut vanhukset vastaavat lankapuhelimeen puhelinnumerolla. Ajanvaraajana olen tämän huomannut. Jokseenkin ärsyttävä tapa
Teittekö penskana pilapuheluita hassuilta kuulostavien sukunimien numeroihin?
Lankapuhelinaikana muisti lukuisia numeroita ulkoa ja jos vaikka äiti oli soittamassa jonnekin, niin saatto sanoa mulle, että luettelepa sen ja sen numero.
Nykyään muistaa tasan kaks numeroa.. oman ja äitin kännykän. Laihaksi on jäänyt muistin käyttö tältä saralta
Muistan numeron, mutta sillä ei vastattu. Vastattiin sukunimellä ja sitten (oma nimi) puhelimessa.
Muistan hämärästi tämän tavan 80-luvulta ja hyvin erikoista se oli myös silloin. Kummastelin sitä silloinkin kovin. Tavallista oli vastata lankapuhelimeen sukunimellä tai koko nimellä. Jotkut vastasivat vain "Haloo" ja se oli ärsyttävää. Ei tiennyt mihin soitto meni.
Vastattiin numerolla, kyllä niitä vahinkosoittoja kun oli kierretty tai näppäilty väärin tuli.
Lisäksi vanhemman ammatti oli sellainen että häirikköjäkin oli ja meillä lapsilla oli eri nimi sukunimi kuin vanhemmalla eron vuoksi. Silloin meidän lasten ei tarvinnut luetella vanhemman nimeä, sehän ei ollut meidän nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vastattiin numerolla, kyllä niitä vahinkosoittoja kun oli kierretty tai näppäilty väärin tuli.
Lisäksi vanhemman ammatti oli sellainen että häirikköjäkin oli ja meillä lapsilla oli eri nimi sukunimi kuin vanhemmalla eron vuoksi. Silloin meidän lasten ei tarvinnut luetella vanhemman nimeä, sehän ei ollut meidän nimi.
Soittaja itse sai kysellä ketä meistä halusi puhelimeen, meitä oli kuitenkin 4 jotka asui talossa yhteensä.
Muistan numeron. Ei vastattu sillä vaan sukunimellä tai etu- ja sukunimellä. En muista koskaan kuulleeni, että joku olisi vastannut numerolla.
Vierailija kirjoitti:
Yhä vieläkin jotkut vanhukset vastaavat lankapuhelimeen puhelinnumerolla. Ajanvaraajana olen tämän huomannut. Jokseenkin ärsyttävä tapa
Kellä on enää lankapuhelin? Telia sulki viimeisen kuluttajalankaliittymän vuosi sitten. Tolppia ja johtoja keräillään koko ajan pois.
Muistan numeron, ei vastattu.