Mökki Lapissa oli jo varattu, nyt tuli viestiä, että emmekö voisi pysyä kotona, eivät halua tässä tilanteessa vuokrata. Mitä hittoa?!
Lupasivat kyllä maksaa koko etukäteismaksun takaisin jne. mutta on tämä nyt aika syvältä kun suunnitelmat on jo tehty ja lapsille luvattu että mennään välipäivinä 7 päiväksi hiihtämään ja poroajelulle! Törkeää käytöstä!
Kommentit (92)
Vastuullista! Nyt on voimassa suosiyus että EI MATKUSTETA maakunnasta toiseen kuin välttämätön. Ihan vaan ettei matkustajat kuljeta koronaa paikasta toiseen. Lapissa on jo monta kokemusta siitä, että mm uudeltamaalta tuodaan tartunta ja tartutetaan oikein iso joukko. Miksi lupaatte lapsillenne jotain, mikä on vastoin suosituksia? Vai koetko että te ootte niitä "parempia" joita ei tää tilanne koske? Varsinkin jos ootte noilta leviämisvaiheen alueilta, on todella vastuuyonta matkustaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nuo hysteerikot tässä ketjussa on jokin vitsi? Aivan naurettavaa peruutella jotain mökkivarauksia koronan takia. Lapin mökkeihin luulisi olevan suomalaiset nyt hyvin tervetulleita, kun ulkomaalaisia matkailijoita ei ole, eikä Suomessa ole edes mitään järisyttävää epidemiaa. Vaihtaakaa paskaiset pöksynne ja menkää sirujonoon, vatun lampaat.
Tais mennä tunteisiin :) Ehkä sinunkin omatuntosi kolkuttaa ja arvelluttaa pohjoisen ihmisten vastaanotto kun kurvaat paikallisen kaupan pihaan hakemaan einettä.
Olen pohjoisesta kotoisin ja satun tietämään, että siellä ollaan vähän karaistuneempaa väkeä kuin etelän tutisevat uuvatit. Yksi korona ei siellä vuosisatojen riiston ja sorron pohjalta tunnu oikein missään. Omakin lähes satavuotias isoisä haistattaa paskoo koronalle ja toivottaa sukulaisia lämpimästi tervetulleeksi jouluna. Kuolee kuulemma mielummin kuin eristäytyy viimeisiksi vuosiksi.
Minäkin olen pohjoisesta kotoisin, ja tunnen kyllä nuo pohjoisen äijät. En silti aio omaa rakasta sukulaistani tarkoituksella päiviltä päästää.
Jos vanhuksen oma vakaa ja jopa kiihkeä tahto on nähdä edes jouluna läheisiään, niin olkoot sitten niin. Suomessa pitää muutenkin olla jo huonoa tuuria, että saa koronan jostakin. Joten on vähän hölmöä puhua mistään tappamisesta. Ja tuskin henkinen kituminen tämän takia mitenkään onnea ja elinvuosia lisää sekään. Mutta skypettäkää te tekopirteää paskoonne joulu ja tappakaa rakkaanne tragikomedialla.
Minä järkeilen niin päin, että jos vanhus haluaa kiihkeästi nähdä läheisiään, hän matkustaa itse näiden luo. Tällöin hän itse ottaa riskin. Ehkä tämä on itsekästä, mutta en halua olla se ihminen, joka levittää koronan paitsi omaan riskiryhmäläiseen läheiseeni, myös hänen arjessaan läsnäoleville, niin ikään vanhoille ja sairaille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Sopimusrikkomus, jonkinlaisesta vahingonkorvauksesta kannattaa neuvotella. Saattaa palata halu vuokrata se mökki sittenkin.
Tuskin on sopimusrikkomus. Yleensä tällaiset asiat ymmärretään ottaa sopparissa huomioon. Ihan kuten itse vuokratessa haluaa mahdollisuuden perua tietyissä tapauksissa. Mekin peruttiin lapin mökki. Mennään keväällä sitten kun korona hellittää.
Mökissä olo on hyvin turvallista. Samoin ulkoilu. Baareihin ei nyt pidä mennä. Tervetuloa Lappiin!
Ovatko Jussi Halla-aho ja Mikko Kärnä varanneet sen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä riski vuokranantajalle tässä on? Tilaa siivoojan, kun olette lähteneet. Koronan tarttuminen pinnoilta on varsin epätodennäköistä.
Vuokranantajalla näyttää olevan kyky ymmärtää mitä yhteisvastuu tarkoittaa. Kaikilla ei oo, ku näkee vaan oman navan. Arvostan todella- tässä koronan tuomien käytännön haasteiden keskellä- ihmisiä, jotka omilla valinnoillaan, omalta osaltaan pyrkii lyhentämään tätä pandemia-aikaa ja ajattelemaan myös muita kuin itseään. Todella hieno juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen mökin omistaja. Hyvä!
Vastuullinen olisi sanonut heti, että mökki ei ole vuokrattavissa. Nyt peruutetaan 2 viikon varoitusajalla ja voin kuvitella kuinka paha mieli lapsille tulee. Oikeasti tästä pitäisi saada isompi korvaus kuin vain varausmaksu takaisin. Lasten mielipahaa ei voi rahassa mitata.
Leikin että tämä ei ole provo.
No mikä se korvaus sitten olisi jos ei voi rahassa mitata?
Aion vaatia ainakin hiihtolomalle samaa mökkiä 50% alennuksella korvaukseksi mielipahasta. Olen valmis maksamaan kyllä, mutta tällainen käytös on todella töykeää. Pilata nyt 8- ja 10-vuotiaan joulu kun molemmat oikein odottivat reissua talven ihmemaahan.
Ohis. Jännä kun mun 4&6v lapset ymmärsivät ihan hyvin ettei lähdetä kesällä varatulle kylpylämatkalle jouluksi koronatilanteen takia. Olivathan he pettyneitä, mutta ei tästä joulu kaatunut. Ei minulta eikä lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä varasit loman Lappiin? Eihän siellä ole ikinä pidetty uusmaalaisista ja viime keväänä tuli harvinaisen selväksi, miten paljon inhoavat uusmaalaisia. Mulle ei tulisi mieleenikään mennä Lappiin. Ei nyt eikä koskaan.
Me oltiin muutama viikko sitten käymässä enkä kyllä tuollaista huomannut. (Matkustettiin alueelta jossa tartunnat oli olleet pitkään nollassa alueelle jossa myös tartunnat nollassa, edelleen, jos tämä herättää ihmetystä). Hyvää palvelua saatiin joka paikassa. Mökillä siis mutta ravintoloissa syötiin.
Vierailija kirjoitti:
Mökissä olo on hyvin turvallista. Samoin ulkoilu. Baareihin ei nyt pidä mennä. Tervetuloa Lappiin!
Jos tuo ruokansa mukanaan eikä käy baareissa ja ravintoloissa on aivan turvallista. Ei se korona hiihtoladulla tartu vaikka olisi kuinka hysteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen olisi sanonut heti, että mökki ei ole vuokrattavissa. Nyt peruutetaan 2 viikon varoitusajalla ja voin kuvitella kuinka paha mieli lapsille tulee. Oikeasti tästä pitäisi saada isompi korvaus kuin vain varausmaksu takaisin. Lasten mielipahaa ei voi rahassa mitata.
Jokaisen pitäisi myös sinun vuokraajana ymmärtää että tilanne Koronan myötä voi muuttua. Lapset kyllä sopeutuu vaan miten on sinun laita?
Miksi sinun pitäisi saada parempi korvaus??? Meidän ulkomaan matka ( useampi kk) peruuntui ja saimme vain puolet varausmaksusta takaisin,eikä auttanut selittää force majure perusteilla. Lopeta turha kitinä.
Mökin omistajan turha vinkua mitään avustuksia mistään sitten. Täällä vietetään aivan normi joulu, toki mielummin olisin Espanjassa sukua nähnyt mutta onnistuu se nyt täällä Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kauppaan, ei kahvilaan, ei huoltoasemalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nuo hysteerikot tässä ketjussa on jokin vitsi? Aivan naurettavaa peruutella jotain mökkivarauksia koronan takia. Lapin mökkeihin luulisi olevan suomalaiset nyt hyvin tervetulleita, kun ulkomaalaisia matkailijoita ei ole, eikä Suomessa ole edes mitään järisyttävää epidemiaa. Vaihtaakaa paskaiset pöksynne ja menkää sirujonoon, vatun lampaat.
Tais mennä tunteisiin :) Ehkä sinunkin omatuntosi kolkuttaa ja arvelluttaa pohjoisen ihmisten vastaanotto kun kurvaat paikallisen kaupan pihaan hakemaan einettä.
Olen pohjoisesta kotoisin ja satun tietämään, että siellä ollaan vähän karaistuneempaa väkeä kuin etelän tutisevat uuvatit. Yksi korona ei siellä vuosisatojen riiston ja sorron pohjalta tunnu oikein missään. Omakin lähes satavuotias isoisä haistattaa paskoo koronalle ja toivottaa sukulaisia lämpimästi tervetulleeksi jouluna. Kuolee kuulemma mielummin kuin eristäytyy viimeisiksi vuosiksi.
Minäkin olen pohjoisesta kotoisin, ja tunnen kyllä nuo pohjoisen äijät. En silti aio omaa rakasta sukulaistani tarkoituksella päiviltä päästää.
Jos vanhuksen oma vakaa ja jopa kiihkeä tahto on nähdä edes jouluna läheisiään, niin olkoot sitten niin. Suomessa pitää muutenkin olla jo huonoa tuuria, että saa koronan jostakin. Joten on vähän hölmöä puhua mistään tappamisesta. Ja tuskin henkinen kituminen tämän takia mitenkään onnea ja elinvuosia lisää sekään. Mutta skypettäkää te tekopirteää paskoonne joulu ja tappakaa rakkaanne tragikomedialla.
Minä järkeilen niin päin, että jos vanhus haluaa kiihkeästi nähdä läheisiään, hän matkustaa itse näiden luo. Tällöin hän itse ottaa riskin. Ehkä tämä on itsekästä, mutta en halua olla se ihminen, joka levittää koronan paitsi omaan riskiryhmäläiseen läheiseeni, myös hänen arjessaan läsnäoleville, niin ikään vanhoille ja sairaille ihmisille.
Polvivaivainen satavuotias ei pahemmin kiertele pitkin Suomea tapailemassa ketään. Tietenkin liikkuminen on jonkinlainen riski, mutta olisi hyvä myös olla joku suhteellisuuden taju tämän koronan suhteen. Koko maailman paskominen yhden nuhan takia vaan on aika järjetöntä. Kuolleisuus ei eroa influenssasta ja kun apinat on esimerkiksi saatu paremmin pesemään käsiään, niin kuolleisuus on itseasiassa vähäisempää.
Keskimääräisen ihmisen ollessa sitä mitä se nyt on, on jossain määrin ymmärrettävää että ennen joulua on rummutettu ja peloteltu vaikka mitä. Ja hyvä että osa jääkin loukkoihinsa tämän takia, niin sivistyneet ja vapaat kansalaiset voivat jatkaa elämäänsä.
Vai niin ap. Minä peruin toissa viikolla oma-aloitteisesti jouluksi varaamani loman. En pitänyt hyvänä ajatuksena matkustaa tällaisena aikana. Toki selitin lapsille tilanteen ja kun ovat hyväkäytöksisiä ja ajattelevat muitakin niin ymmärsivät kyllä ja ovat iloisia myös kotijoulusta.
Lappiin vain! Varaa toinen mökki, pikainen googletus ja vapaata on vielä monessa paikassa. Mutta, jotta täällä jengi ei aivan pillastu, niin omaehtoinen karanteeni heti päälle koko perheelle, nilkka suorana ilman huoltoasemaeväitä perille ja jos matkalla tulee pissahätä, leväkkejä on nelostie pullollaan. Perillä etäisyydet meihin muihin iloisiin rikkureihin, paljon ulkoilua ja jos pakko olla lähellä muita, vaikka kaupassa, maski päälle ja visiirikin vielä.
Miksi täällä kivitetään, jos joku toimii vastuuntuntoisesti ja rajoitukset huomioon ottaen? Itse en ole viimeiseen kuukauteen käynyt kuin ruokakaupassa yön tunteina ja kauhea mäkätys kun en älyä pysyä kotona. Menkää paasaamaan yökerhoihin ja ravintoloihin, siellä riittää työnsarkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo ruokansa mukanaan eikä käy baareissa ja ravintoloissa on aivan turvallista. Ei se korona hiihtoladulla tartu vaikka olisi kuinka hysteerinen.
Tuntuu teillä olevan hakusessa minkä takia tuota matkustusta ei nyt suositella. Ei se itse korona ole se yksi syy, vaan sairaaloiden tehohoitopaikat. Ei niitä tuolla Lapissa montaa ole ja jos ne ylikuormittuu niin jopa alkaa vainajia tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada isompi korvaus, jos kakaroiden mielipahaa ei voi rahalla korvata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvivaivainen satavuotias ei pahemmin kiertele pitkin Suomea tapailemassa ketään. Tietenkin liikkuminen on jonkinlainen riski, mutta olisi hyvä myös olla joku suhteellisuuden taju tämän koronan suhteen. Koko maailman paskominen yhden nuhan takia vaan on aika järjetöntä. Kuolleisuus ei eroa influenssasta ja kun apinat on esimerkiksi saatu paremmin pesemään käsiään, niin kuolleisuus on itseasiassa vähäisempää.
Keskimääräisen ihmisen ollessa sitä mitä se nyt on, on jossain määrin ymmärrettävää että ennen joulua on rummutettu ja peloteltu vaikka mitä. Ja hyvä että osa jääkin loukkoihinsa tämän takia, niin sivistyneet ja vapaat kansalaiset voivat jatkaa elämäänsä.
Sivistynyt ja vapaa kansalainen voi sitten hyvillä mielin lopettaa polvivaivaisen satavuotiaan kärsimykset. Tuon ikäisten koronatilastot ovat karua luettavaa. Mutta kiva olisi, ettei korona leviäisi sellaisiin ulkopuolisiin, jotka vielä arvostavat elämäänsä.
Souvarit: Lähde Lappiin löytyy YouTubesta.
Olen ollut jo 2 viikkoa kotosalla, että voin jouluna tavata ikääntyneitä sukulaisia.