mitä turhaa olit pakannut synnytykseen mukaan?
Entä mitä olisit tarvinnut, mutta et älynnyt ottaa mukaan?
Kommentit (37)
Jakoavaimen, oli unohtunut käsilaukkuun :)
Mulla oli iso matkakassi pakattu täyteen vaikka mitä, en edes muista, mitä kaikkea siellä oli. Koko kassi oli turha. Ei sinne sairaalaan tarvii mitään mukaan.
Mulla oli evästäkin vaikka kuinka paljon, kun pelkäsin, että siellä tulee nälkä :D. No ei tullut ja jos tulee, sairaala tarjoaa kyllä sapuskaa.
Kun on kotiinlähdön aika, riittää, että mies tuo silloin jotkut vaatteet ja vauvalle vaatetta. Ehkä hammasharjaa tarvii ennen sitä.
No tunkki ja putkipihdit tuli ekana mieleen.
Turha oli näköjään hiusharja. Tulin kotiin sellanen koripallon kokonen huovittunut vanupallo takaraivolla.
Yök, miksi avasin tämän ketjun. :(
Turhia oli kaikki lehdet, vihot, kynä, kuulokkeet yms. Aikaa ei todellakaan ollut missään kohtaa niitä käyttää.
Sen sijaan korvatulpille olisi ollut käyttöä. Huonekaveri oli niin järkyttävä kuorsaamaan, että jos tenavat ei valvottanu, niin se kyllä.
Eväät oli hyviä. Sairaalan ruokia en aina ehtinyt syömään sillä kellonlyömällä, kun olivat tarjolla (olivat niin pienen hetken).
Imetysliivejä, liivinsuojia, isoja siteitä ja omia alushousuja olisi myös saanut olla enempi.
Kestoliivinsuojat oli ihanan pehmoiset aroille rinnoille.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:46"]
Suomessa puhutaan antenataaliosastosta, ei prenataali... Ot, tiedän!
[/quote]
Mites kun mä olen ollut ihan Suomessa prenataaliosastolla eli prenalla?
Ekassa synnytyksessäni olin lukenut jotain ulkomaisia kirjoja joissa kerrottiin että synnärille pitää ottaa mukaan yöpaitoja ja aamutakki. Olin nähnyt kuvia synnyttäneistä äideistä täällä Suomessa joilla oli karseat sairaalan aamutakit päällä. Päätin että minä ne ainakaan niissä mene synnyttämään.
Joo, ymmärsin hyvin nopeasti miksi se mun paksu froteinen aamutakki ei ollut mikään hyvä idea siellä synnärillä! Oli ihan liian paksu ja kuuma! :-D
Eväitä tai mitään synnytysmusiikkia en koskaan ehtinyt käyttää kun siinä synnyttäessä oli koko ajan kova tohina päällä että moisia ei oikein ehtinyt. Isä sai ostettua eväitä myös synnytyssairaalan kahviosta. Ja Kättärin edessä on myös joku Hese jonne voi mennä jos muuten huikoo.
Myöskään mitään kirjoja, lehtiä tms en ehtinyt lukea, aika meni vauvan kanssa, imettäessä, ja sairaalarutiineja "suorittaessa".
Tarvitsin vaan omat hygienatarvikkeet, kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle. Siinä ne. Ja jos jotain puuttui, isä pystyi tuomaan.
Meikit oli turhin juttu. En ees tiedä miks ne otin, kai aattelin, että hyvä olla mukana jos kumminkin haluaa "siistiytyä" :D Muutenkin oli ihan liikaa mukana shampoista alkaen. Pesin tukan vasta kotona ja sairaalassa oli suihkusaippuaa...
Eväät oli paras juttu (varsinkin lakupussi). Ois pitäny olla mukana jotain aikakauslehtiä, tai no, mies niitä sitten toi ajankuluksi eli ei ne siellä repussa välttämättömät olleet.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:24"]
Hei kertokaas mulle että saako synnytyksen kuvata? Esim oma mies heiluisi videokameran kanssa? Enkä nyt meinaa että sitä kameraa tarvitsisi jalkoväliin työntää vaan ihan noin yleisesti :)
[/quote]
Saa tietty! :)) Itse näin jälkikäteen harmittelen, kun ei videoitu :\ Muutama kuva vain tuli otettua.
Meikit. Ei paljoo jaksanu kiinnostaa :D
Turhaa oli kylpytakki,kirja,omat siteet ja vaihto alushousut(eihän ne siltä turvotukselta olisi mahtunut päällekkään)
Karkkia ja limpparia tuli otettua ennenkun päästiin synnytyssaliin,sitä ennen makoiltiin jossain huoneessa ja katsottiin telkkaria.
Ei siellä olisi tarvinnut kun hygieniatarvikkeet ja kotiutumisvaatteet.
Tietokone oli turha. En kerennyt netissä edes käymään koko sairaalassa olon aikana, kun lapsi oli teholla. Siellä tuli vietettyä sitten kaikki aika.
Otin mukaan omat vaatteet ja oli paras päätös ikinä! Ne sairaalan vaatteet on ei-hengittävää keinokuitua/(varsinkin se aamutakki, hyi!), eikä ne istuneetkaan yhtään. Niissä tuli niin sairas olo, vaikka sairas en ollutkaan. Omissa vaatteissa tuli heti energinen ja mukava olo.
Eväätkin olivat hyödyllisiä, kun en kerennyt melkein ikinä ruokailuun mukaan.
Turha oli naposteltavat ja juomat, siinä kivussa ei todellakaan pystynyt syömään, ja juomaankin kykenin vain vettä.
Pakkasin vaikka mitä, loppupeleissä tarvitsin vain shampoon, hoitoaineen, hammastahnan, hammasharjan, hiusharjan, kännykän ja laturin, ja tietenkin neuvolakortti.
Synnytykseen vai sairaalaan? Mulla ei ollut synnytyksessä mukana mitään. Mies kävi hakemassa limsaa, jota sitten yhdessä juotiin, mutta varsinaisessa synnytyksessä en tarvinnut mitään.
Sen sijaan kaikkea sairaalaan pakkaamaani taisin tarvita. Mulla oli prenalla omat topit mukana, kun sairaalan t-paidat ei tuntuneet kivoilta. Mies itse asiassa kävi ostamassa mulle lisää toppeja (kotiin pitkä matka, mies oleskeli vanhempieni luona). Lisäksi tarvitsin hygieniavälineitä ja lukemista.
Prenalla ja ehkä vierihoidossakin katsottiin tietokoneelta Housea, joten tietokoneelle ja DVD:ille oli käyttöä. Meillä oli autossa mukana mun ja vauvan kotiutumisvaatteet.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:20"]
Entä mitä olisit tarvinnut, mutta et älynnyt ottaa mukaan?
[/quote]
DILDON.