mitä turhaa olit pakannut synnytykseen mukaan?
Entä mitä olisit tarvinnut, mutta et älynnyt ottaa mukaan?
Kommentit (37)
Ja siis pakkasin niitä, jotenkin en ajatellut yhtään että ei millään tamppoonilla pärjää sen jälkivuodon kanssa. Sukatkin oli jalassa eriparia, tuli kiire. :)
Laukkuni levisi lattialle ja kätilöt nauroivat stringeille kun keräilivät tavaroitani.
Synnytin 2 kk sitten. Pakkasin sairaalakassin huolella, kävin läpi netistä löytyviä listoja ja kysyin doulani neuvoa. Laukussa oli kaikenlaista viilentävästä kasvosuihkeesta kutimeen. Lopputulos: avasin koko kassin vasta juuri ennen kotiin lähtöä kaivaakseni esiin kotiutumisvaatteet itselleni ja vauvalle. Tai no neuvolakorttia tarvitsin.
Eväskassi sen sijaan tyhjentyi kokonaan sairaalassa. Se sisälsi voileipiä miehelle, pillimehuja (10 kpl, ehkä paras mukaan tullut asia, pystyi juomaan samalla kun imetti kyljellään), pari proteiinipatukkaa, luumuja ja kaksi suklaalevyä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:18"]
mikä on prena?
[/quote]
Prenataali, se osasto, jolla tarvittaessa ollaan ennen synnytystä jonkun raskauteen liittyvän asian takia.
Turha juttu: energiajuoma. En niitä muutenkaan juo ja lapsi syntyi niin nopeaan että en kerinnyt kaipailla ekstra energiaa..
Ne tumput vauvalle. Olin etsimällä etsinyt sellaiset ja sitten niille ei tullutkaan käyttöä.
Pitsiset alushousut. En tiedä mitä ajattelin, luultavasti en mitään, otin vain sellaiset, joissa jostain syystä ajattelin olevan kivaa tulla kotiin. Kotiutuessa tuli mieleen, etten halua noita ainakaan sotkea.
Rintaliivinsuojia oli liian vähän. Pakkasin yhdet/päivä, ja se riitti pari ekaa päivää mutta ei enää sitten kun maito nousi kunnolla. Ja olinkin siellä yhden päivän enemmän kuin oletin kun alatietä yritettiin mutta mentiinkin leikkaussaliin.
Sitten olikin väärän malliset vaihtohousut mukana, niitä en voinut laittaa kun vyötärö kiristi sektiohaavaa. Muuten oli kyllä tarpeeksi isot. Onneksi mammahousut joissa tulin ei likaantuneet pahasti joten laitoin lähtiessäni ne.
En muista mitään oikeasti turhaa, vain ne mitä puuttui/oli liian vähän.
En muista mitään turhaa. Oltiin salissa miehen kanssa aika tarkalleen vuorokausi. Käyttöä oli eväille, cd-levyille, villasukille, kynälle ja paperille (halusin miehen kirjoittavan synnytyksen kulkua koska itse en sitä ehkä muistaisi - olin oikeassa) ja sitten synnytyksen jälkeen toki omille hygieniatarvikkeille ja puhtaille vaatteille.
Mitään lapsen vaatteita ei synnytykseen otettu, nehän ehtii mies tuoda sitten kun kotiudutaan. Voi pakata valmiiksi turvakaukaloon sitä odottamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:26"]
Ne tumput vauvalle. Olin etsimällä etsinyt sellaiset ja sitten niille ei tullutkaan käyttöä.
[/quote]
Meillä oli parit vaihtovaatteet sen varalle, että vauva ehtii sotkea ensimmäisen satsin. (ajomatka kotiin 3 tuntia) Ei siinä väsyneenä tullut mieleenkään, että kävisi vastasyntyneen kanssa tutustumassa esimerkiksi huoltoaseman "vauvanhoito" huoneeseen.
Mun korkealentoinen ajatus oli käyttää omia vaatteita, no ne kyllä sotkeentuvat heti kättelyssä lapsiveden loristessa, joten sairaalakamppeet piti laittaa loppupelissä.
Tarpeellinen taas oli kuulokkeet puhelimeen. Yöllä kun vauva nukkui ja itseä ei nukuttanut katoin nettiteeveestä ohjelmia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:18"]
mikä on prena?
[/quote]
Prenataali, se osasto, jolla tarvittaessa ollaan ennen synnytystä jonkun raskauteen liittyvän asian takia.
[/quote]
ihan uusi mulle, en ole ikinä kuullut. 2 lasta kuitenkin
Uimapuku, hukkasin sen pitkäksi aikaa kun sattui olemaan sairaalakassissa. Jotenkin sitä ei tarvittu...
vaihtovaatteet olisi olleet hyvät, ainakin housut kun en tunne oloani hyväksi mekoissa, eli sairaalamekonkin alla oli omat verkkarit.
Hei kertokaas mulle että saako synnytyksen kuvata? Esim oma mies heiluisi videokameran kanssa? Enkä nyt meinaa että sitä kameraa tarvitsisi jalkoväliin työntää vaan ihan noin yleisesti :)
aioin vastata juuri näin. :) lisäksi kassissa oli vaatteet joilla vauva kotiutui. Mies toi lähtöpäivänä samat vaatteet joilla menin sairaalaan, oli toki pessyt ne kun olivat ihan lapsivedessä. Tällä kertaa pakkaan vain nuo tarvittavat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:31"]
Pakkasin vaikka mitä, loppupeleissä tarvitsin vain shampoon, hoitoaineen, hammastahnan, hammasharjan, hiusharjan, kännykän ja laturin, ja tietenkin neuvolakortti.
[/quote]
Itse pakkasin mukaan vuokkoset pikkuhousun suojia, siis niitä pikkuruisia siteitä.
Nyt jälkikäteen naurattaa että mitä oikein ajattelin.
Se oli ku laastari kankussa siihe vuotomäärään nähden...
En pakannut yhtään mitään. Jep. Näin jälkeenpäin ajatellen tuntuu kyllä oudolta. Tuli kai niin kiire lähteä. Mies toi sitten kotoa sitä mukaa kuin keksin pyytää. Aika vähän tarvitsin lopulta mitään.
Suomessa puhutaan antenataaliosastosta, ei prenataali... Ot, tiedän!
pakkasin mukaan vaan vaihtoalusvaatteet ja neuvolakortin. siteet(=vaipat, vuoti paljon), shampoot ym, sain sairaalalta. lapselle pakkasin kotiinlähtövaatteet. muut tuli tarpeeseen paitsi rintaliivit. tissit oli niin jumalattoman kipeät ettei siinä paljon liivejä voinut laittaa..
Minä pakkasin synnytykseen mukaan (en siis ollut pakannut etukäteen) stringejä :D