Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa vietetty aika on elämän parasta

Vierailija
15.12.2020 |

Nyt tuntuu, et joulu tulee parhaiten kuin koskaan aiemmin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva että osaat nauttia siitä. Sulla ei varmaan ole koliikkivauvaa? Sellaisen kanssa toivoo että aika menisi nopeasti.

Vierailija
2/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos on helppo vauva. Itkuinen koliikkivauva sitten ihan eri juttu...Mutta kyllä minunkin elämän paras aika oli lapseni vauvavuosi ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos on ollut työelämässä ja saa olla vauvan kanssa kotona niin ihanaa nollata ajatukset ja keskittyä perheeseen :)

Vierailija
4/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa terveeltä ajatukselta.

Vierailija
5/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on muita korkeammalla kolmannentoista kanssa. Voitin.

Yrittäkää laittaa nyt paremmaksi mammat!

Vierailija
6/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤭🙈

Vierailija
7/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos elämä on ollut muuten täyttä paskaa niin voihan se noinkin sit olla.

Vierailija
8/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään raskaampaa/tylsempää kuin vauvan kanssa oleminen.

Vierailija
9/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsellinen ja huono äiti tyttärelleni kun hän oli vauva. Nyt hän on 19 vuotias ja tehdään paljon kivoja asioita yhdessä. Ihanaa kun hän on jo järkevä aikuinen. En oikein osaa olla lasten seurassa, vaikka omaani rakastankin elämää enemmän.

Vierailija
10/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin lapsellinen ja huono äiti tyttärelleni kun hän oli vauva. Nyt hän on 19 vuotias ja tehdään paljon kivoja asioita yhdessä. Ihanaa kun hän on jo järkevä aikuinen. En oikein osaa olla lasten seurassa, vaikka omaani rakastankin elämää enemmän.

Samat fiilikset. Tulin liian nuorena äidiksi (mutta ONNEKSI pidin lapseni, harkitsin toistakin vaihtoehtoa.. ) ja lapsi oli vielä todella itkuinen ja vaativa ekat pari vuotta, ja minä epäkypsä, tunsin elämäni menneen piloille.

Mutta tuosta n. 5 v. ikäisestä eteenpäin olen koko ajan nauttinut enemmän ja enemmän, en ole kauhean hoivaviettinen mutta rakastan keskustella ja tehdä järkeviä asioita lapseni kanssa, matkustaa jne (hiekkalaatikolla istumista inhosin). Tänä vuonna nuoreni täyttikin jo 18. Mahtava, fiksu, ajattelevainen nuori ihminen!

Vierailija
11/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. ❤

Vierailija
12/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todella on. Kaipaan lasten vauva-aikaa ja toivon että sen saisi vielä kerran kokea.

Vierailija
13/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin todella on. Kaipaan lasten vauva-aikaa ja toivon että sen saisi vielä kerran kokea.

Sama juttu, vaikka en oikeasti enää lapsia halua tai jaksaisi vauvaa. Mutta silti muistoissa on sellainen kaiho.

Vierailija
14/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää valvomista, puoliunessa kulkemista ja raskasta työtä.

Vierailija
15/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika oli ihanaa mutta ihanaa on ollut myös isompien lasten kanssa, 5-vuotiaat on erityisen riemukasta seuraa.

Vierailija
16/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se sellaista euforiaa, vaikka parhaillaan oli kolme pientä. Väsymystä ja selkäkipua en kyllä kaipaa.

Vierailija
17/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vauvavuosi oli ihan kamala. Lapsi nukkui 15 minuutin pätkissä, jos sitäkään. Olin niin väsynyt, että kuljin päin seiniä, ja näin näkyjä. Jos lapsi jossain vaiheessa lopulta nukahti, en enää itse pystynyt nukahtamaan, kun pelkäsin vaan, että juuri kun ehdin nukahtaa, lapsi alkaa huutaa. Aloin saada rytmihäiriöitä noista herätyksistä. Neuvolassa vaan pyöriteltiin päätä, ja sanottiin, että vauvat nyt heräilevät. Typerät tutut hokivat, että ”nuku kun lapsi nukkuu”, mikä on muuten maailman idioottimaisin hokema, ja jokainen joka sen sanoo uupuneelle vanhemmalle, ansaitsee litsarin.

Ravasimme yksityislääkärit, tutkivat sairaudet ja allergiat ja refluksit... mitään ei löytynyt. Sairaalaankin päästiin, ja siellä totesivat, että lyhytuninen lapsi, sellaista se on. Oma äitini (joka yleensä on ihan ok) syyllisti minua siitä, että en nauti vauva-ajasta - miten nauttisin, kun se oli pelkkää elossapärjäämistaistelua? Helppoa vauvaa hoitava ystävä ei ollenkaan ymmärtänyt, miksi olin väsynyt (vaan seuraava lapsensa oli myös huonosti nukkuva... sitten ymmärsi itsekin).

Kamalasti varoiteltiin, että ei se vauva-aika mitään, odotapas kun sulla on taapero, se vasta rankkaa onkin! Onpa muuten hyvä neuvo ihmiselle, joka on niin väsynyt, että suunnilleen harkitsee itsensä satuttamista, että pääsisi edes hetkeksi lepäämään. Niin ja ei se taaperoaika muuten ollut yhtään raskaampaa, koska siinä vaiheessa lapsi alkoi nukkua 2-3 tuntia putkeen, ja herätti enää 3-4 kertaa yössä. Elämä oli yhtäkkiä paljon parempaa, vaikka päivisin sai vahtia lasta silmä tarkkana, kun se oli harvinaisen vauhdikas ja rämäpäinen.

Ja mikä tämän viestin pointti oli? No se, että älkää syyllistäkö niitä, jotka eivät vauva-ajasta nauti. Siihen on aina joku syy. Tarjotkaa mieluummin apua, tietysti omien voimien rajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi