Mitä levitettä käytät leivän päällä?
Saa antaa myös perusteluja!
Meillä käytetään joko Oivariinia vähemmän suolaa-versiona, jossa sininen kansi, tai sitten muussattua avokadoa.
Kommentit (38)
muussattua banaania, marmeladia tai Nutellaa
Oivariinia, vihreää pestoa tai muussattua avokadoa. En käytä välttämättä aina levitettä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:48"]
En mitään ole käyttänyt enää vuosikymmeniin, leikkele ja kasvis riittää. Juustosta, kinkusta, makkarasta, kurkusta, tomaatista jne saa ihan tarpeeksi makua leivän päälle.
[/quote]
Sama täällä, paitsi lapsesta asti ilman rasvaa. En ole koskaan tykännyt rasvan mausta leivällä. Sama on margariinia tai voita, ei nappaa, eikä sen enempää tuorejuustotkaan.
[/quote]
Täällä kolmas. Viisivuotiaasta saakka olen ollut käyttämättä mitään levitteitä. Nyt ikää 46 ja hyvin on pärjännyt. Voit ja margariinit saavat yökkäysreaktion aikaan.
Voita oon aina syönyt, jo 45 vuotta. Mutta sen leivän jätän kyllä usein syömättä.
Hummusta tai itsetehtyä paputahnaa.
Ennen vegaaniruokavaliolle siirtymistä söin Oivariinia, vegaaniksi siirtymisen jälkeen jotain kasvisrasvaa n. 3 kk. Sitten siirryin noihin hummuksiin ja tahnoihin koska ei nuo margariinit ole ihmiselle hyväksi.
Kevyt Linja eli se sininen kevyempi Lätta.
Oltermanni-sulatejuustoa tai tuorejuustoa.
Voita, sen kaksi kertaa vuodessa kun syön leipää.
Eri eritteitä. Mitä sattuu kehosta tulemaan kun leipää olen vääntämässä.
Voita, metukkaa, salaattia, kurkkua. Tosin se leipä jää pois.
Voita. Syön keskimäärin yhden siivun leipää päivässä.
Teen itse! Sain kaverilta reseptin: 500 g voita, 3 dl öljyä, 0,6 dl viileää vettä. Voita ei sulateta, vaan odotetaan että pehmiää, sitten vaan vatkataan aineet sekaisin ja laitetaan jääkaappiin tai purkkiin :)
Miksi? Voi on kovaa ja moni leipä menee rikki jos sillä voitelee, margariini yms. epäilyttävää (yritin kerran laittaa sitä pastaan kun öljy oli loppu ja se ei sulanut vaan hajosi sellaisiksi muovisen näköisiksi suikaleiksi, yök!) ja tämä sekoitus maistuu tosi hyvältä :)
kaergartenin suolaista voita missä on loraus rapsiöljyä. maistuu mielestäni hyvältä ja on pehmeämpää kuin voipala.