Kerrostalon vanhukset ei pidä autoaan piuhassa pakkasella. Miksi?
Maksavat piuhallisesta parkista mutta ainakin 2 eri vanhaa pariskuntaa lähtee silti pakkasella kylmällä autolla liikenteeseen. Voiko tähän olla joku järkisyy?
En tiedä tekevätkö tätä miten usein kun olen vasta muuttanut mutta jo useamman kerran olen sattunut samaan aikaan parkkiin todistamaan tätä.
Kommentit (62)
Kaikissa autoissa ei ole lohkolämmitintä, johon kytkeä sen johdon.
Voivat myös pelätä sähkölaskua.
Vierailija kirjoitti:
Koska heillä ei ole mietitty aikatauluja etukäteen eivätkä siksi pysty ajastamaan lämmitintä oikein?
Tää onkin valtavan järkevää varsinkin jos kyseessä eläkeläiset joilla ei ole muuta kuin aikaa.
Meillä sama paitsi koskee myös keski-ikäisiä. Vain nuoret ja nuoret aikuiset jaksavat laittaa töpselin kiinni. Laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. Mulla kun on sisälämppäri niin kyllä se vaan on mukava istahtaa valmiiksi lämpimään autoon. Käytän tolppaa heti kun lämpötila laskee alle 5 celsiuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa autoissa ei ole lohkolämmitintä, johon kytkeä sen johdon.
Voivat myös pelätä sähkölaskua.
Autopaikka maksaa tietyn summan per kk. Ei siitä mitään erillistä sähkölaskua tule.
Meilläkin yhdet tämmöset vanhat naapurit. Starttaavat autoaan ties miten kovilla pakkasilla kylmiltään. Eivät ikinä laita piuhaan. Eivät myöskään voi vaihtaa sellaiseen parkkiruutuun jossa ei ole lämmitystolppaa vaikka tolppapaikkaa jonottaa ties kuinka moni.
Minulla on autossani puhelimella kauko-ohjattava Webasto - siksi!
M: 75 v
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin yhdet tämmöset vanhat naapurit. Starttaavat autoaan ties miten kovilla pakkasilla kylmiltään. Eivät ikinä laita piuhaan. Eivät myöskään voi vaihtaa sellaiseen parkkiruutuun jossa ei ole lämmitystolppaa vaikka tolppapaikkaa jonottaa ties kuinka moni.
Taidat olla kade autopaikasta, vaikka sinulla ei ole edes ajokorttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Riitta-Marjatta 67v joka pitää itsellään sitä parkkipaikkaa vaikkei tarvitse ettei kukaan muu vain pääse hyötymään siitä.
Ei nyt ole edes ollut mainittavia pakkasia että lämmitystä tarvitsisi.
En kehtaa, kun meillä uuden kerrostalon sähkötolpassa ei mahdu luukku kiinni tavallisen Defan johdon kanssa, vaan saa vääntää väkisin. En ole korona-aikaan uskaltanut lähteä kauempaa shoppailemaan kulmallista johtoa. Naapuri käyttää samaa tolppaa, ja johtoni vaikeuttaa hänenkin toimintaansa. Miten voi uudessa talossa olla noin, että pari vuotta vanha alkuperäisjohto ei käykään tolppaan? Halvin mekaaninen lämmityskotelo?
Mä olen neuvonut naapurin papparaista monta kertaa lämmitystolpan toiminnasta, kun se on kysynyt apua. Se ei vaan oikein osaa, kun aina kysyy miten toimii, jos sattuu parkkikselle samaan aikaan. Siinä taitaa olla suurin syy. Ja nykyään ei ole niitä 24/7 tolppia.
Laiskuus ja Etelä-Suomen 'talvi'. Omapa on autoni. T. Vanhus 52 v
Onko vanhusten autossa lämppäriä, tai lohkonlämmitintä/letkunlämmitintä, säteilijää, tai mitä kussakin autossa käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Riitta-Marjatta 67v joka pitää itsellään sitä parkkipaikkaa vaikkei tarvitse ettei kukaan muu vain pääse hyötymään siitä.
Ahne sukupolvi.
Kunnon toppavaatteet päällä, lämpimät talvet.
Ehkä eivät osaa käyttää outoa ajastinviritystä. Eikä sillä ole mitään merkitystä, ja jos lämmittää vain 2 tuntia, eivätkä niin tarkkaan ole päättäneet, mihin aikaan lähdetään liikkeelle. Eivät välitä käydä laittamassa lämmitystä kun voivat lähteä kylmälläkin autolla.
Ei moottoria tarvitse lämmittää ennen -20 asteen pakkasia. Kunnossa oleva akku ja synteettiset öljyt, hyvin käynnistyy.
Koska heillä ei ole mietitty aikatauluja etukäteen eivätkä siksi pysty ajastamaan lämmitintä oikein?