Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kuvittelee jonkun nimenomaan halunneen uusperheen?

Vierailija
06.05.2014 |

Tuolla oli aiemmin aloitus jossa ylistettiin ydinperhettä ja ihmeteltiin miksi joku haluaa uusperheeseen.. Minulla ja miehelläni on uusperhe, miehellä 3 lasta kahden eri naisen kanssa, ensimäinen lapsi tehty todella nuorena mieheni mielipidettä kysymättä mutta on kantanut kuitenkin vastuun aina lapsesta, kaksi seuraavaa lasta liitosta jonka piti kestää aina, kuinkas kävikään, miehen puoliso petti ja suhde oli ohi. Minä tulin kuvioihin pitkälti eron jälkeen, minulla ei ole lapsia. Luuletteko oikeasti minun tai mieheni halunneen uusperhettä? Olisiko mieheni eronnut ensimäisestä naisestaan jos tänä ei olisi häntä huijannut tai toisesta ellei tämä olisi pettänyt.. Tuskin. En minäkään kuvitellut meneväni naimisiin ja perustavan perheen miehen kanssa jolla on lapsia jo kahden kanssa, tilanne on vain se että mieheni on hellin, mukavin ja huomaavaisin ihminen ja aivan mahtava isä lapsilleen, miksi en perustaisi perhettä hänen kanssaan? Ei kai hänen yksin loppu elämäänsä tule viettää siksi ettei entinen nainen osannut pitää housuja jalassa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kaikki ei välttämättä halua edes yrittää elää ihmisen kanssa johon ei voi luottaa, eikä välttämättä halua yrittää rakentaa luottamusta uudelleen kun tietää että jossain vaiheessa se työ tehdään kuitenkin turhaksi :)

Vierailija
2/11 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet halunnut uusperheen, kun kerran siihen ryhdyit :)

Minä en halua, joten olen lasteni kanssa kolmisteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti varmaan nyt ei taas tavoittanut suurinta osaa lukioista mutta kuitenkin, olen tyytyväinen elämääni näinkin, en vaihtaisi perhettäni mihinkään :) Yhdelläkään ydinperheellä ei esimerkiksi ole perheen lapsille "hoitajaa" joka rakastaa lapsia pitää heistä yhtä hyvää huolta kuin mieheni ex. Kun olemme lomalla meidän ei tarvitse viedä lapsia mummolaan kun voimme viedä ne äidilleen ja kun äiti on lomalla hän voi tuoda lapset meille, ei tarvitse ikinä pelätä että miten he pärjää tai onko niillä kaikki hyvin :)

Vierailija
4/11 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:24"]

Jutun pointti varmaan nyt ei taas tavoittanut suurinta osaa lukioista mutta kuitenkin, olen tyytyväinen elämääni näinkin, en vaihtaisi perhettäni mihinkään :) Yhdelläkään ydinperheellä ei esimerkiksi ole perheen lapsille "hoitajaa" joka rakastaa lapsia pitää heistä yhtä hyvää huolta kuin mieheni ex. Kun olemme lomalla meidän ei tarvitse viedä lapsia mummolaan kun voimme viedä ne äidilleen ja kun äiti on lomalla hän voi tuoda lapset meille, ei tarvitse ikinä pelätä että miten he pärjää tai onko niillä kaikki hyvin :)

[/quote]

Surullista lapsille, että vanhemmat lomailee ja he ovat vaan hoidossa... Viekää niitä lapsiakin lomille!

Vierailija
5/11 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:24"]

[/quote]

Surullista lapsille, että vanhemmat lomailee ja he ovat vaan hoidossa... Viekää niitä lapsiakin lomille!

[/quote]

Olen TOOOODELLA pahoillani etten artikuloinut tätä selkeämmin niin että av-palstalainenkin ymmärtää, tarkennan ja selvennän nyt sinulle asiaa sen verran että me ollaan sovittu että jokatoinen vuosi äiti vie lapset reissuun ja joka toinen me, tähän jää siis väliin joka toinen vuosi niin että vanhemmat voivat viettää laatuaikaa yhdessä lomaillen :) ymmärsitkö nyt vai haluatko vielä jonkin tarkennuksen asiaan?

Vierailija
6/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa usein miettinyt..

Vierailija
7/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne on minulla. en minäkään tätä ole halunnut, mutta juuri tämän miehen rakkauden halusin. Siinä tuli sitten koko paketti.

Vierailija
8/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä näen, että haluat uusperheen, kun otat miehen, jolla on jo lapsia ja exiä ja näin ollen aina ihmisiä, jotka pystyvät sanelemaan teidän perheenne kesälomasuunnitelmat uusiksi. Olet tietoinen tästä kaikesta ja olet silti halunnut tutustua häneen tarkemmin, ruvetan suhteeseen ja vieläpä muuttamaan yhteen ja ehkä mahdollisesti hankkimaan lisää niitä lapsia. Haluat siis uusperheen, koska vaihtoehtokin on olemassa. Esim. ystäväni jätti juuri miehen, jota ehti tapailla pari kuukautta, kun kävi ilmi, että mies on etäisä. Ystäväni ei halua mukaan uusperhekuvioon ja totesi miehellekin, että ei etsi pelkkää seurustelusuhdetta vaan isää tuleville lapsilleen eikä siksi suostu kokeilemaan uusperheilyä.

Sen toki myönnän, että mies ei ehkä ole koskaan halunnut uusperhettä mutta toisaalta hänelläkin on vaihtoehtoja. Hän voi vain seurustella, kunnes lapset ovat isompia, hän voi tehdä päätöksen, ettei enää hanki lapsia jne. Miksi se uusperheily jälleen kerran olisi hänen ainoa vaihtehtonsa, jos ei halua olla yksin?

Olen itse eronnut ja seurustelen. Meillä molemmilla on lapsia. Meillä ei ole aikomustakaan muuttaa yhteen, vaikka molempien lapset ovat tavanneet meidät. Kun lapset ovat exien luona, vietämme öitä yhdessä mutta kun lapset ovat meillä, vietämme aikaa pääasiassa lasten kanssa, vaikka sitten tekisimmekin välillä kaikki jotain yhdessä. Jatkamme näin niin kauan, kun se tuntuu sopivalta ja mietimme kuvion uusiksi, jos se ei enää tunnu mukavalta. Toisaalta olemme molemmat sitä mieltä, että lasten ei tarvitse ruveta meidän tarpeidemme takia rakentamaan jälleen uutta perhemallia vaan he saavat ihan rauhassa keskittyä vanhempiinsa. Meillä molemmilla on lapset vuoroviikoin. Kummankin exät ovat pariutuneet ja hankkineet muita lapsia, ja lapset ovat aika kovilla näissä perheissä. Taistelu vanhemman huomiosta on aika raastavaa, kun siellä on se uusi puoliso ja uudet lapset viemässä sitä huomiota jatkuvasti. Meidän kanssamme ei sitten tarvitse taistella. 

Vierailija
9/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4!

kirjoitat kuten minä. Minullakin on lapset vuoroviikoin, isällä uusi perhe, itse seurustelen samaan malliin.

ongelma on vai nyt se, että minun ja uuden mieheni kiintymys on jo niin syvällisellä tasolla, että tämä malli ei tunnu enää riittävän. Kun mies on poissa, niin elämästäni puuttuu jotain hyvin tärkeää. 

noh, tällä mallilla kuitenkin vielä jatketaan....

eli tuo sinun ystäväsi ei ollut rakastunut. Jos oikeasti olisi rakastunut, niin sitä miestä ei olisi voinut lempata.

Vierailija
10/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin sinä halusit uusperheen. Minä en halua ja siksi seurustelen miehen kanssa, joka on samaa mieltä. Mulla on lapsia ja kun lapset on isällään, niin olen miesystäväni kanssa. Kaikki on tyytyväisiä.

Mä en oikein ymmärrä tuollaista "olemme niin kiintyneitä toisiimme, että tuntuu kamalalta olla erossa"-lätinää. Minäkin olen syvästi kiintynyt mieheen ja mies minuun. Meistä on hienoa, että ikävöimme toisiamme. Olemme "erossa" ollessamme koko ajan yhteyksissä, käymme lounaalla tms. Suhde pysyy tuoreena, on aina upeaa olla yhdessä :) Kyllä se arki meillekin tulisi, jos jonkun uusperheviritelmän laittaisimme pystyyn.

Vierailija
11/11 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei yrittänyt saada ensimmäistä suhdetta toimimaan? Käynyt läpi kaikki terapiat ja avioliittoleirit? Olisi kantanut oikeasti vastuun ja ollut suoraselkäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi