Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karsein pikkukylä jossa olet asunut?

Vierailija
06.05.2014 |

Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

Kommentit (1506)

Vierailija
181/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUOLIJOKI

Vierailija
182/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vihti? asun täällä väliaikaisesti ja olen töissä täällä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen paikka Kyyjärvi ja Perho on asua mutta ohi ajaessa hirvittää alkuasukkaiden puolesta. Hirveän pieni paikka eikä mitään järkevää isompaa kuntakeskusta lähellä. Sekä Seinäjoki että Jyväskylä on hirveiden matkojen päässä, ei junarataa lähimaillakaan.

Vierailija
184/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:34"]

Paimio, muistelen edelleen lämmöllä sitä hetkeä kun nuorena muutin sieltä pois!!!

[/quote]

Olin jo ihan ihmeissäni, että eikö KUKAAN kirjoita Paimiota!!!

Pieni paikka, kylläkin Turun lähellä. Kaikki tuntee kaikki ja siellä asuukin lähinnä syntyperäisiä paimiolaisia tai sitten nokialla töissä olleita turkulaisia tai salolaisia.

Surkeat palvelut ja kyllä sinne Turkuunkin ajamista on. Koulussa kiusataan jos vähän erilainen tai ulkomaalaiselta haiskahtava nimi. Joskus aikanaan ainakin paimiolaisilla ja piikkiöläisillä oli jotain riitaakiin. Juntti paikka.

[/quote]

Aamen! Paimio on junttien, narkkien, alkoholistien, koulukiusaajien ja maajussien luvattu maa. Kamala paikka!

[/quote]

Ja unohtui vielä mainita paimiolaisten sisäsiittoisuus ja sisäänpäinkääntyneisyys. Kaikkia kytätään, ja juorut lentävät...

Vierailija
185/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Siilinjärvessä vikana? Itse asun siellä ja hyvin menee.

Vierailija
186/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]Taitaa olla suurin osa tähän ketjuun vastanneista melko nuoria. Ihmisen elämänkaari noudattaa usein samaa kaavaa. Jos nuorena asuu pienellä paikkakunnalla, se tuntuu maailman ikävimmiltä paikalta, josta on pakko päästä suureen maailmaan. Sitten elellään jokunen vuosi isommassa kaupungissa, kuten Helsingissä tai Turussa. Tulee perheen perustamisen aika ja kuinka ollakaan, aletaan kaivata omaa rauhaa pois kaupungin humusta. Ja niin sitten rakennetaan omakotitalo minnekäs muualle kuin johonkin pikkukylää. Josta sitten omat teinit vuorostaan haikaileva suureen maailmaan... Ja stoori jatkuu!

[/quote]

Katkera? Mistä? Et uskaltanut lähteä?

[/quote]

Täh? En mistään katkera. En kuvaillut itseäni erityisesti, vaan tyypillistä elämäntarinaa. Joka ei tosin koske minua, sillä olen syntyperäinen tamperelainen, joka olen ainoastaan työn takia joutunut asumaan muutaman vuoden pikkukylässä.

[/quote]

Eli sun teoria ei toteudu edes sun itsesi kohdalla. :DDD Nice! Oletko kuullut muuttotappiosta? Sille on yhtä monta erinomaista syytä kuin on tuppukylää Suomessa.

Vierailija
187/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:04"]

Vääksy

[/quote]

Ja koko vitun Asikkala.

Vierailija
188/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiminki. :|

Ei. Enää. Ikinä.

Vierailija
189/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä, ankea ja sisäsiittoinen kaupunki!

Vierailija
190/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas katkeraa ja kakaramaista tekstiä koko ketju, ainoastaan yksi tai kaksi kirjoittaa niinkuin minä ajattelen, ihmistä itsestään on todella paljon kiinni miten viihtyy pikkukylässä tai isossa kaupungissa.

No ehkä johtuu siitä että omaa pikkukylää ei ole mainittu vaikka kaikki ympäristön "tuppukylät" on tullut lueteltua.

Ja kyllä olen asunut muuallakin kuin kotikylässäni  ja kohdannut samat asiat rumat lähiöt, juoruilevat mummot, juopot ja sossunelätit, ihmisiä joilla on oma tarina, monta kertaa mielenkiintoisempi kuin näiden vihaan tätä kylää lähden pois liian pienistä piireistä. Joka puolelta Suomea olen löytänyt myös ihania ihmisiä, ihmisiä jotka välimatkan kasvaessa ovat pysyneet  elinikäisinä ystävinä.

Vierailija
191/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Paloheinä, muka hienoa seutua, jossa talokanta on kostealle savimaalle rakennettua vanhaa rivaria ja suhteettoman kallista suhteessa siihen mitä sillä rahalla saa. Vielä kun lisää joka paikassa riehuvat teinit, lapsiperheiden kansoittamat mestat ja lähiöelämän ankeuden, on angsti taattu. Vaikka me  lapsiperhe ollaankin, on keskusta meidän juttu :-)

Vierailija
192/1506 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkalaidun

Vierailija
193/1506 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outokumpu.se ei perusteluja tarvitse :D

Vierailija
194/1506 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]Taitaa olla suurin osa tähän ketjuun vastanneista melko nuoria. Ihmisen elämänkaari noudattaa usein samaa kaavaa. Jos nuorena asuu pienellä paikkakunnalla, se tuntuu maailman ikävimmiltä paikalta, josta on pakko päästä suureen maailmaan. Sitten elellään jokunen vuosi isommassa kaupungissa, kuten Helsingissä tai Turussa. Tulee perheen perustamisen aika ja kuinka ollakaan, aletaan kaivata omaa rauhaa pois kaupungin humusta. Ja niin sitten rakennetaan omakotitalo minnekäs muualle kuin johonkin pikkukylää. Josta sitten omat teinit vuorostaan haikaileva suureen maailmaan... Ja stoori jatkuu!

[/quote]

Katkera? Mistä? Et uskaltanut lähteä?

[/quote]

Täh? En mistään katkera. En kuvaillut itseäni erityisesti, vaan tyypillistä elämäntarinaa. Joka ei tosin koske minua, sillä olen syntyperäinen tamperelainen, joka olen ainoastaan työn takia joutunut asumaan muutaman vuoden pikkukylässä.

[/quote]

Eli sun teoria ei toteudu edes sun itsesi kohdalla. :DDD Nice! Oletko kuullut muuttotappiosta? Sille on yhtä monta erinomaista syytä kuin on tuppukylää Suomessa.

[/quote]

Jostain kumman syystä kuitenkin suurien kaupunkien lähistöllä olevat pikkukunnat kasvavat paljon kovempaa tahtia kuin isommat keskukset. Itselläni on useita kavereita, jotka nuoruudessa muuttivat innosta hihkuen Helsinkiin ja nauttivat kaupunkielämästä. Mihin he muuttivat siinä vaiheessa, kun tuli perheen perustamisen aika? Keskelle metsää 50-60 km päähän Helsingin keskustasta...

Vierailija
195/1506 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä. Paljon ns. nuorisohuligaaneja :c

Vierailija
196/1506 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
197/1506 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista heijaa.

Vierailija
198/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
199/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvila, jossa asuin yläste-lukioajan. Aivan järkyttävä paikka.

Vierailija
200/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Anjalankosken pikku kylistä. EI enää ikinä takaisin! Jo 10 vuotta muualla asuneena eikä ole ikävä takaisin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan