Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karsein pikkukylä jossa olet asunut?

Vierailija
06.05.2014 |

Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

Kommentit (1506)

Vierailija
201/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:47"]

Onpas katkeraa ja kakaramaista tekstiä koko ketju, ainoastaan yksi tai kaksi kirjoittaa niinkuin minä ajattelen, ihmistä itsestään on todella paljon kiinni miten viihtyy pikkukylässä tai isossa kaupungissa.

No ehkä johtuu siitä että omaa pikkukylää ei ole mainittu vaikka kaikki ympäristön "tuppukylät" on tullut lueteltua.

Ja kyllä olen asunut muuallakin kuin kotikylässäni  ja kohdannut samat asiat rumat lähiöt, juoruilevat mummot, juopot ja sossunelätit, ihmisiä joilla on oma tarina, monta kertaa mielenkiintoisempi kuin näiden vihaan tätä kylää lähden pois liian pienistä piireistä. Joka puolelta Suomea olen löytänyt myös ihania ihmisiä, ihmisiä jotka välimatkan kasvaessa ovat pysyneet  elinikäisinä ystävinä.

[/quote]

Pikkukylät on kuitenkin hyvin ketjussa kuvatun kaltaisia. Mitä kakaramaisuutta on puhua asioista rehellisesti? Vai henkilökohtaisestiko kolahti?

Vierailija
202/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:18"]

Joku rankattu noita perusteluja, niin minä olin toinen joka nimesi Kaavin (piti ihan ääneen naurahtaa tuolle Juankoskelle, ihan hirveä kylä sekin) ja perusteluina seuraavat;

Ei mitään aktiviteetteja nuorille, siksipä suurin osa lähinnä ryyppää ja tappelee (Juankoskelaisten ja outokumpulaisten kanssa) 

Kolmekymppiset miehet ajaa edelleen p-rallia kylällä, edelleen juuri ja juuri täysi-ikäiset tytöt kyydissä. 

Juorut. Ja tosiaan kaikista juorutaan. Jos ei ole uusia asioita juoruttavana, kaivetaan vanhat asiat esille.

Työpaikkoja on tasan kolme: kaupan kassa, kiven työntekijä ja taksikuski.

Pahantahtoisia, sisäänpäin lämpiäviä ihmisiä, joiden erimielisyyksien selvittäminen on sitä, että tapellaan kännissä grillillä. Jos jompikumpi ei "voita", voidaan samaa riitaa jatkaa vuosikymmeniä. 

Sisäsiittoisuus. Ja jos otti joltain muulta paikkakunnalta olevan seurustelukumppaniksi, sai turpaansa.

Kaikki tuntee kaikki, joten "kaikkien kanssa on pakko olla kaveri", poikkeuksena tietenkin se arkkivihollinen, jonka kanssa tapellaan aina kun nähdään. Tai vähintään mulkoillaan pahasti ja auotaan päätä.

Edelliseen viitaten, jos halusit nuorena että sulla on kavereita, oli niiltä kavereilta siedettävä kaikenlaista käytöstä. Oli ihan ok että kaverit kiusasivat, ja, yllätys yllätys, jos asiasta valitti, sai turpaansa.

Voisin jatkaa tätä koko illan, mutta pointti lienee selvä. Hirveä paikka. 

Voi toki olla että jotain asioita on muuttunut, mutta silloin kun minä tuolla asuin, oli asiat noin. 

[/quote]

Kyllä todellakin on asiat muuttuneet näköjään siitä, kun olet Kaavilla asunut. "työpaikkoja on vain kolme". Et vissiin ole seurannut, että siellä on palvelut parantuneet huomattavasti muutaman viime vuoden sisällä, ja pienyrittäjiä on Paljon, tosi paljon. Myös Luikonlahden rikastamo ja muu teollisuus työllistää Kaavilla.

[/quote]

Oletko kuullut kärjistämisestä? 

Sama jos sanoisin että Helsingissä on vain hipstereitä ja maahanmuuttajia, kärjistämistä, u know? 

Ihmiset siellä ovat kuitenkin edelleen samanlaisia. Ja ei, en ede piere Kaavia kohti. 

[/quote]

Ilmeisesti luulit kuitenkin, ettei Kaavilla liiemmin työpaikkoja ole? Ethän muuten tekisi edes kärjistystä. Mutta ei sen väliä...

Nro. 512, jos tuo oli jokin piikki minulle, niin huti meni, en ole kaavilainen koskaan ollutkaan... :-) (Toki tuollainen yökkäily asuinpaikkakunnista kertoo itsestäsi paljon.) Tunnen sen työni puolesta vaan aika hyvin, ja todella yrittäjyys ja palveluiden kehittäminen ovat asioita, joista moni muu pikkupaikkakunta voisi ottaa esimerkkiä.

[/quote]

Mitenniin luulin? Minä asuin siellä jumalan hylkäämässä, pikkusieluisessa tuppukylässä 15 vuotta. Muutimme sinne kun olin viisi. Ja syy miksi silloin kaikki muuttivat sieltä pois, oli, usko tai älä, työpaikkojen puute. Olin siis parikymppinen kun muutin sieltä pois, kun omalle alallani ei ollut yhden yhtä työpaikkaa, eikä ammattini ole edes mikään harvinainen. 

Katsoin huvikseni Kaavin työpaikkailmoitukset. 11 kpl.  Yksi opettajan paikka, Kaksi lääkärin paikkaa, yksi sairaanhoitajan paikka, neljä puhelinmyyjän paikkaa, yksi kauppiasyrittäjän paikka ja yksi sisustusasentajan paikka. Missäs ne työpaikat olikaan? Vastaus: ei Kaavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja. Ei enää ikinä.

Vierailija
204/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somero.

Vierailija
205/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:12"]

Sysmä...

[/quote]

Tämä niin julmetusti! Hyi helvetti, koskaan en palaisi.

[/quote]

Tosi kiva ja idyllinen pikkukylä. Viime kesänä kun poikkesin niin siellä oli meneillään joku isompi häppeninki, jotkut kirjapäivät ja väkee oli kun pipoo. Oli kiva tunnelma.

Samalla reissulla tustuin Heinolaan ja se oli vieläkin postiivisempi yllätys. En tiennytkään, että se on niinkin iso kaupunki. Siellähän oli ihan oikea keskusta ja ennen kaikkea paljon vanhoja rakennuksia. Mutta ennenkaikkea miellytti se puisto ja ne valtavat puut sekä satama uimarantoineen ja vanhoine puurakennuksineen. Oikein positiivinen kokemus.

[/quote]

Mene kumpaan tahansa talveksi asumaan ja ymmärrät...

Vierailija
206/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:08"]Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/

[/quote]

No mulla Rautalampi. Siellä on vähän sama ongelma :/

Vierailija
207/1506 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mouhijärvi

Vierailija
208/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti ei ole mikään pikkukylä, mutta ne ihmiset olivat niin karseita siellä. Hyvin sisäänlämpiävä ja jos jotain puhuttiin, se oli paskaa. Muutin paikkakunnalle opiskelemaan vuonna 2010 21-vuotiaana, vajaa vuosi riitti.

Vierailija
209/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUVA,muuta hyvää siellä ei ole kun työpaikat(alhainen työttömyystaso) ja sit yks söpö jätkä=) slurps.

Vierailija
210/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anjala. En itse asunut sielä mutta seurustelin jonkun aikaa Anjalalaisen miehen kanssa, ei ehditty muuttaa yhteen mutta majailin pääsääntöisesti hänen luonaan. Ihan kauhean pieni paikka ja kaikki sielä tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän alkoholisoituneita. Tai kaipa se on sitten pikkukylän kulttuuri mennä töiden jälkeen lasten kanssa paikalliseen istumaan..

Vierailija
211/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola

Vierailija
212/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhmo! juoruakkojen luvattu maa

Vierailija
213/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MERIKARVIA.

Sodassa joka ikisen naapurikunnan kanssa, ihmiset luulevat tupukylän olevan maailman napa ja katselevat epäluuloisesti niitä outoja, jotka tulevat jostain muualta. 

Positiivisena puolena voi mainita rikkaan kirosana- ja nimittelykulttuurin, kukaan ei saa pitää omaa nimeään vaan on jokin ah niin ihana-väännös. Ennen siellä saattoi käydä uimassa, mutta lohikerroksen myötä uimaan kannattaa pyrkiä vain levitaatiokykyisten tai rautajalkojen, vedessä on nykyään enemmän uistimia kuin kaloja. Jos toivot työttömyyttä ja että lapsiasi kiusataan on tämä juuri oikea valinta asuinpaikaksesi. 

Vierailija
214/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:51"]

Voi perkele oon oottanu ikäni että tän pääsee sanoo; SUOLAHTI/ÄÄNEKOSKI!!! Niin käsittämättömän perseestä. Puolet on juoppoja ja narkkeja 40% ääliöitä kylähulluja ja 5% porvaripaskoja. Täten jäljelle jää 5% edes jotenki normaaleja. Porukkaa kuolee väkivaltasesti jokatoinen viikonloppu. Sitäpaitsi äänekoski haisee paskalle! (ihan oikeasti kun siellä on ne paperitehtaat)

[/quote]

jes en oo ainoo :D itse asuin lapsuuden siellä ja muutin heti 16 kesäsenä pois. Ei siellä kukaan edes vähän järjissään olrva asuis. Myöskään en voisi kuvitella että kasvattaisin lapseni siellä. Yök.

[/quote]

Jokin siellä Suolahti-Äänekoski suunnalla mättää. Porukka vetää aineita ja riekkuu sekopäisenä ympäriinsä. Jotenkin itsetuhoista meininkiä. en ole asunut siellä, mutta kaverini on, ja paljon on tullut siellä pyörittyä.

[/quote]

joo mä siellä tosiaan sen 16 vuotta asuin ja aina haaveilin että heti kun voin niin muutan hevonvit***n sieltä, enkä näytä ku persettä sinne päin. Suurin osa vanhoista kavereista on narkkeja ja loput joilla on aivotoimintaa vähääkään enemmän ku ameeballa niin on tajunnu lähteä. Se on todellinen suomen bronx :D vähän väliä poliisipillit ujeltaa. Järkyttävää. En todellakaan suosittele kellekkään...

[/quote]

Jotain kai kertoo se, että minä olen kotoisin toisesta ketjussa mainitusta pitäjästä, josta tosiaankin lähdin pois heti, kun sain koulut käytyä (paikkakunnalla oli ja on oikeasti hyvät koulut, vaikka muuten sitten ei juuri mitään). En itse asunut Suolahdella, mutta paras kaverini joutui käymään siellä joka toinen viikonloppu tapaamassa isäänsä. Oli aina iloinen, kun pääsi takaisin meidän tuppulaamme, jossa oli vain tylsää. Tämä tapahtui 1990-luvun alussa, mutta tuollaista menoa on ilmeisesti ollut siellä pitkään. Lempiopettajamme nimittäin oli kotoisin Suolahdelta. Hän kertoi aika raffeja juttuja nuoruudestaan 1970-luvun lopulta ja 80-luvun alusta.

Vierailija
215/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola..

Vierailija
216/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, mitä tulee Keuruun ja (koulu)kiusaamiseen, niin sehän on varuskuntakaupunki. Moni kiusaaja on omaksunut sen meiningin ihan kotoa.

En ole asunut paikkakunnalla, mutta suhteellisen lähellä. Keuruulla kasvaneen kaverin kanssa koulumuistoista puhuttaessa nousi esille tämä.

Vierailija
217/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:55"]

Lahti - tuo Suomen persereikä. Ehdotonta pohjasakkaa.

[/quote]

Lahti oli aivan mesta paikka asua kaheksakytluvun lopulla. Tykkäsin :)

Sitte tuli se lama ja meininki muuttui. Asun nykyään muualla.

Vierailija
218/1506 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:44"]Muuten, mitä tulee Keuruun ja (koulu)kiusaamiseen, niin sehän on varuskuntakaupunki. Moni kiusaaja on omaksunut sen meiningin ihan kotoa.

En ole asunut paikkakunnalla, mutta suhteellisen lähellä. Keuruulla kasvaneen kaverin kanssa koulumuistoista puhuttaessa nousi esille tämä.

[/quote]

Niin tuokin varmasti vaikuttaa+sisäänlämpiävyys+ihan vaan se että on juntteja suurin osa.

Vierailija
219/1506 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuruu tosiaan on ollut oikein selkäänpuukottajien keskittymä! Olemme mieheni projektiluontoisen työn vuoksi asuneet useilla paikkakunnilla, joten kokemusta erilaisista asuinkunnista on paljon.

Minulla on onneksi työ, jota voin tehdä kotoa käsin. Se ja lastemme aikuistuminen mahdollistaa jatkuvan muuttamisen. 

Mutta Keuruu! Rankka huhumylly lähti kiertämään vain muutama kuukausi sinne muuton jälkeen. Kuulimme itsestämme sellaisia asioita, että niissä ei edes siteiksi ollut totta. Meillä on vakituinen asunto Espoossa mutta projektipaikkakunnalla asumme työnantajan järjestämässä vuokra-asunnossa. 

Keuruulla tämä seikka teki meistä työttömiä sosiaalipummeja? Olimme lipevää, epärehellistä huijariporukkaa, joka kiertää ympäri maata rikoksia tehtailemassa.

Mutta suurin syntimme oli se ETTÄ MEILLÄ EI OLLUT MITÄÄN SITEITÄ KEURUSSEUTUUN!!!! Kunnon Keuruulaisen juuret voidaan lukea taaksepäin ainakin 1500-luvulle asti! Muualta tulleet ovat AINA epäilyttäviä muukalaisia.

Kunnon keuruulaisiakin on mutta heidän äänensä ei valitettavasti pääse kuuluville. Harmi sikäli, että seutu on erittäin kaunista!

Vierailija
220/1506 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄRSÄMÄKI!!!! Tämä Pohjois-Pohjanmaalla sijaiseva sisäsiittousuuden mekka. HYI HELVETTI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan