Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha ketju. Kai jokainen järkevä tajuaa tuon.
Joillekin mikään ei ole hyvä tai kelvollinen.
Niinpä, sulle ei sitten kelvannu edes tää ketju :(
Montakin; Lohja, Joensuu, Kemijärvi, Kokkola, Kauhajoki....pahin ehkä Lohja. Jos Vantaa on Savolaisten amerikka niin olisiko Lohja savolaisten Vantaa?
Raahe. Todella pienet sosiaaliset piirit ja tylsä paikka. Porukka hehkuttaa vanhoja homeisia puutaloja uskoen ilmeisesti ihan tosissaan, että sinne vielä turistivirta saadaan. Paikan parhaat puolet ovat ne, että sieltä pääsee pois, ja Ouluun ei ole pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Pertunmaa, tarviiko edes selittää? :D
Tarvii! Miksi?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:24"]Taitaa olla suurin osa tähän ketjuun vastanneista melko nuoria. Ihmisen elämänkaari noudattaa usein samaa kaavaa. Jos nuorena asuu pienellä paikkakunnalla, se tuntuu maailman ikävimmiltä paikalta, josta on pakko päästä suureen maailmaan. Sitten elellään jokunen vuosi isommassa kaupungissa, kuten Helsingissä tai Turussa. Tulee perheen perustamisen aika ja kuinka ollakaan, aletaan kaivata omaa rauhaa pois kaupungin humusta. Ja niin sitten rakennetaan omakotitalo minnekäs muualle kuin johonkin pikkukylää. Josta sitten omat teinit vuorostaan haikaileva suureen maailmaan... Ja stoori jatkuu!
Katkera? Mistä? Et uskaltanut lähteä?
Täh? En mistään katkera. En kuvaillut itseäni erityisesti, vaan tyypillistä elämäntarinaa. Joka ei tosin koske minua, sillä olen syntyperäinen tamperelainen, joka olen ainoastaan työn takia joutunut asumaan muutaman vuoden pikkukylässä.
Eli sun teoria ei toteudu edes sun itsesi kohdalla. :DDD Nice! Oletko kuullut muuttotappiosta? Sille on yhtä monta erinomaista syytä kuin on tuppukylää Suomessa.
Jostain kumman syystä kuitenkin suurien kaupunkien lähistöllä olevat pikkukunnat kasvavat paljon kovempaa tahtia kuin isommat keskukset. Itselläni on useita kavereita, jotka nuoruudessa muuttivat innosta hihkuen Helsinkiin ja nauttivat kaupunkielämästä. Mihin he muuttivat siinä vaiheessa, kun tuli perheen perustamisen aika? Keskelle metsää 50-60 km päähän Helsingin keskustasta...
Nämä muutot johtunevat asuntojen hinnoista Stadissa. Helsingin keskustan liepeillä olevia omakotitaloja ostavat vain miljonäärit. J
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kaikkia Suomen pikkukyliä, koska siellä meno on aitoa.
:D juu, aitoa juoruamista pikkukylillä, ja justiinsa ne ihmiset juoruavat eniten toisten asioista, joiden alkuperäisistäkään totuuksista eivät tiedä yhtään mitään, mutta pääasia, että semplovat, vaikka jotain ovat kuulleetkin kylän raitilla, mutta sekin vääränkäden tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvii! Miksi?
Tietäähän tuon nyt selittämättäkin;):D Katso kartalta, millaisessa metsälässä sijaitsee Pertunmaa, ja harvakseltaan asutettu alkuasukkaiden ja muutaman evakon perillisten kyhäämä alue vailla tulevaisuutta paremmasta elintasosta! Juorut kulkevat varmasti nopeammin kuin ennen someaikakautta, ei sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää, miten joku kylä voisi itsessään olla vastenmielinen. Toki ymmärrän jos maisemat ovat ankeat ja vaikkapa alueella asuu paljon rikollisia, mutta täällä monella tuntuu olevan suurin ongelma muiden ihmisten olemassaolo ja kalvava epäilys, että juuri hänestä supistaan jotai erityistä kylillä.
Minä olen muuttanut käpykylään juuri sen takia, että en välitä isojen kaupunkien hälinästä ja metelistä. Asun maalla yksikseni noin parinsadan ihmisen kylän laitamilla. En ole kylän ihmisten kanssa missään tekemisissä, joten en ymmärrä miksi minulla pitäisi heistä joku mielipide olla. Minä en tiedä heidän elämästään mitään, eivätkä he minun elämästäni. Jos joku minusta jotain kylillä juttelisikin, niin mitä sitten. En ole ainakaan elämälläni mitään kovin kummoisia jutunaiheita kylänmiehille tarjonnut.
Tämä kylä on tasan yhtä hyvä tai huono paikka asua kuin muutkin. Ei minulle naapurit ole aikaisemmissakaan paikoissa minkäänlaista päänvaivaa tuottanut, koska en ole heidän kanssaa ollut missään tekemisissä. En minä kaupungista ympäristön ihmisten takia poismuuttanut, vaan halusin ylipäätään päästä luonnonrauhaan ja erittäin hyvin olen täällä omissa oloissani viihtynyt.
Vaikka et ole naapureiden kanssa tekemisissä, niin he varmasti juoruavat sinusta ja kaikenlaiset kuvitelmat kerrotaan totuutena eteen päin. Näin ainakin Punkaharjulla, minun inhokkikylä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 06:49"]
Jostain kumman syystä kuitenkin suurien kaupunkien lähistöllä olevat pikkukunnat kasvavat paljon kovempaa tahtia kuin isommat keskukset. Itselläni on useita kavereita, jotka nuoruudessa muuttivat innosta hihkuen Helsinkiin ja nauttivat kaupunkielämästä. Mihin he muuttivat siinä vaiheessa, kun tuli perheen perustamisen aika? Keskelle metsää 50-60 km päähän Helsingin keskustasta...
Ja miksikö? Siksi, että he tietävät millaisia houkutuksia Helsingissä on eivätkä halua omien lapsiensa kohtaavan niitä :D
Teinit menevät junalla stadiin ja mellastavat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvii! Miksi?
Tietäähän tuon nyt selittämättäkin;):D Katso kartalta, millaisessa metsälässä sijaitsee Pertunmaa, ja harvakseltaan asutettu alkuasukkaiden ja muutaman evakon perillisten kyhäämä alue vailla tulevaisuutta paremmasta elintasosta! Juorut kulkevat varmasti nopeammin kuin ennen someaikakautta, ei sen puoleen.
Pertunmaan historian lukeneena ja siellä 15 vuotta asuneena kyllä tiedän taustat. Harmi, ettei rovasti Kallialan ehdotus rautatiestä aikoinaan toteutunut. Se olisi kehittänyt koko kuntaa. Mutta ihmiset ovat sydämellisiä ja aitoja. Kiinnostuneita kaikesta, toisista ihmisistäkin. Työllisyys on toki sen ongelma. Matkailu ja luonto olisi hyvin hyödynnettävissä, kun katsoo tuota sinun karttaasi. Joka paikasta on lyhyt Pertunmaalle! Talvet ovat hiljaisempia, mutta kesä ja mökkiläiset piristävät.
Reposaari. Paikallisten mukaan siellä ei ollut edes rikollisuutta ennen kuin tie sinne valmistui joskus 50-luvulla. Sallikaa mun nauraa tai ehkei ollutkaan, kun kaikki ovat enemmän tai vähemmän sukua keskenään.
En ole asunut monessakaan pikkukylässä, mutta kierrellyt Suomen kyliä aika ahkerasti, ja sen perusteella (todennäköisesti täysin epäreilusti) nimeän ankeiksi paikoiksi ulkomuistista seuraavat:
Rautjärvi/Simpele (köyhyys huokui yhden kadun "keskustassa", jossa ei ollut muuta elämää kuin lauma juoppoja ainoan baarin edessä keskellä päivää)
Siikainen (pelkkää suonlaitaa ja hylättyjä rakennuksia, en tiedä, missä palvelut olivat tai oliko niitä )
Rautavaara (köyhää ja tyhjää, raitilla horjui jotain oman elämänsä pekkoaikamiespoikia)
Urjala (samoin, hylätyt talot, autiot pihat ja romuautoja joka pihalla)
Vierailija kirjoitti:
Reisjärvi. Kuollut koko paikka, kaikki tuntevat toisensa, palvelut on niin vähäisiä, hyvin konservatiivista porukkaa.
Reisjärvestä tuli kyllä satunnaiselle turistillekin mieleen, että eniten porukkaa oli hautausmaalla. Vaikutti harvinaisen kuolleelta.
Toivakka. Sisäsiittoinen kyläpahanen, pahaa puhuvat toisistaan. Juoruavat ja kyyläävät minkä ehtivät. Kauhea paikka.
Porin Ahlainen talviaikaan on melkoisen lannistava kylä. Kauhuelokuvan tapahtumapaikaksi kyllä sopisi ne autiotalot.
Tylsää lukea vain paikannimiä. Lihaa luiden ympärille! Kertokaa kauhusnipettejä Keuruulta tai Reposaaresta!
Savolaisten amerikka...