Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:31"]
Olen tässä odotellut, milloin joku sanoo Outokumpu, mutta kaipa tämä persereikä on itse sanottava.
Ei koulukiusattuna nappaa ja pitkälti samoja juttuja kuin muilla muualla. Pääosin se, että kaikki tuntee sinut ja juorut liikkuu ja tekemisiä kyylätään. Lisätään siihen vielä sossuelätit ja pummit ja se ettei ko.paikasta saa millään töitä.
[/quote]
Kulttuuria ei kuulemma Outokummussa enää päättäjäpiireissä arvosteta. Harmi, oli esim. mukavia kesäteatterikäyntejä aikoinaan siellä (ihan ammattinäyttelijöitä vierailemassa).
Vehmaa. Juoruämmien paratiisi. Sisäsiittoisuudesta tykkääville myös kiva mesta.
Pohja. Jouduin asumaan siellä kolmisen kuukautta. Olo oli kyllä tosi pohjassa siellä...on siis Karjaan lähellä. Joka ei sekään mikään vautsivau-paikka se:(
Heiii olipas hauska huomata etten ole yksin traumojeni kanssa ;)
Ap
Jos on Perähikiällä outoa jengiä, niin tässä säikeessä tilanne konsentroituu.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:55"]
Pohja. Jouduin asumaan siellä kolmisen kuukautta. Olo oli kyllä tosi pohjassa siellä...on siis Karjaan lähellä. Joka ei sekään mikään vautsivau-paikka se:(
[/quote]
Kai kävit Tammisaaressa! Se on ihana, ihan oikeasti lempipaikkani Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:20"]
Kotkan Karhula! Muualta tulleet ei oo mitään pitkään aikaan. Hämäläisiä haukutaan hitaiksi ja hiljaisiksi, mutta ovat yleensä hiljaisen ystävällisiä kuitenkin. Kymiläiset katsovat pitkin nenänvartta eivätkä sano mitään, jos yrität jutella .
Sitten, jos ovat pitkän ajan kuluttua todenneet tulijan olevan ok, niin kyllä rupeavat juttelemaan. Minun on ollut vaikea tottua siihen.
Onneksi poikkeuksiakin kuitenkin on, niin kuin joka puolella!
[/quote] NIIIIIIIIN iso peesi! Itse vietin Karhulassa 18 ensimmäistä vuottani, ja oli mahtavaa kun pääsin sieltä pois!!! Erittäin sisäänlämpiävää ja juroa porukkaa. Se kertoo jo paljon, että kun muutin 18-vuotiaana Lappeenrantaan, ihmettelin kun siellä kun minut esiteltiin ikäisilleni, he kättelivät minua. Karhulassa jos meni vaikka huoneeseen jossa ei tuntenut ketään, mulkaistiin vaan eikä kukaan tullut esittäytymään.
Toinen asia mikä varsinkin nykyään ihmetyttää kovasti kun menen kotiseudulla käymään, on se, että miksi siellä lähes kaikki tuijottavat ohikulkijoita? Missään muualla ei koskaan ole tuijotettu yhtä paljon kuin siellä.
[/quote]
Tää on tää kun sen tuijottajan naapuri/sukulainen (joka luultavasti on yksi ja sama ihminen) on kuullut susta joskus jotain ja loput keksitty, levitetty kulovalkean tavoin ympäri sitä vitun kylää ja siinä se: sua katsoo tuntemattomatkin (siis sulle tuntemattomat, ei toisinpäin) pahalla silmällä.
Melkein ikävä tuli!
Keuruu täällä kanssa, huhu sen voittaa ehkä vain läheinen mänttä jossa pakosti tullut vietettyä aikaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:03"]
Utajärvi. Kaikilla viiraa ja kaikki tietää kaikista kaiken ja jos ei tiedä niin keksitään jotain. Kylä jossain keskellä ei mitään ja meno välillä ku villissä lännessä ja muulloin hiljasta ku huopatossutehtaalla..Okapallo pyörii tietä pitkin..
[/quote]
Aito utajärveläinen ei koskaan puhu rakkaasta kylästään noin! Mies voi lähteä Utajärveltä, mutta Utajärvi ei koskaan miehestä. Olet joku katkera vaalalainen! lol
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 06:49"]
Jostain kumman syystä kuitenkin suurien kaupunkien lähistöllä olevat pikkukunnat kasvavat paljon kovempaa tahtia kuin isommat keskukset. Itselläni on useita kavereita, jotka nuoruudessa muuttivat innosta hihkuen Helsinkiin ja nauttivat kaupunkielämästä. Mihin he muuttivat siinä vaiheessa, kun tuli perheen perustamisen aika? Keskelle metsää 50-60 km päähän Helsingin keskustasta...
[/quote]
Ja miksikö? Siksi, että he tietävät millaisia houkutuksia Helsingissä on eivätkä halua omien lapsiensa kohtaavan niitä :D
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:18"]
Joku rankattu noita perusteluja, niin minä olin toinen joka nimesi Kaavin (piti ihan ääneen naurahtaa tuolle Juankoskelle, ihan hirveä kylä sekin) ja perusteluina seuraavat;
Ei mitään aktiviteetteja nuorille, siksipä suurin osa lähinnä ryyppää ja tappelee (Juankoskelaisten ja outokumpulaisten kanssa)
Kolmekymppiset miehet ajaa edelleen p-rallia kylällä, edelleen juuri ja juuri täysi-ikäiset tytöt kyydissä.
Juorut. Ja tosiaan kaikista juorutaan. Jos ei ole uusia asioita juoruttavana, kaivetaan vanhat asiat esille.
Työpaikkoja on tasan kolme: kaupan kassa, kiven työntekijä ja taksikuski.
Pahantahtoisia, sisäänpäin lämpiäviä ihmisiä, joiden erimielisyyksien selvittäminen on sitä, että tapellaan kännissä grillillä. Jos jompikumpi ei "voita", voidaan samaa riitaa jatkaa vuosikymmeniä.
Sisäsiittoisuus. Ja jos otti joltain muulta paikkakunnalta olevan seurustelukumppaniksi, sai turpaansa.
Kaikki tuntee kaikki, joten "kaikkien kanssa on pakko olla kaveri", poikkeuksena tietenkin se arkkivihollinen, jonka kanssa tapellaan aina kun nähdään. Tai vähintään mulkoillaan pahasti ja auotaan päätä.
Edelliseen viitaten, jos halusit nuorena että sulla on kavereita, oli niiltä kavereilta siedettävä kaikenlaista käytöstä. Oli ihan ok että kaverit kiusasivat, ja, yllätys yllätys, jos asiasta valitti, sai turpaansa.
Voisin jatkaa tätä koko illan, mutta pointti lienee selvä. Hirveä paikka.
Voi toki olla että jotain asioita on muuttunut, mutta silloin kun minä tuolla asuin, oli asiat noin.
[/quote]
Kyllä todellakin on asiat muuttuneet näköjään siitä, kun olet Kaavilla asunut. "työpaikkoja on vain kolme". Et vissiin ole seurannut, että siellä on palvelut parantuneet huomattavasti muutaman viime vuoden sisällä, ja pienyrittäjiä on Paljon, tosi paljon. Myös Luikonlahden rikastamo ja muu teollisuus työllistää Kaavilla.
[/quote]
Oletko kuullut kärjistämisestä?
Sama jos sanoisin että Helsingissä on vain hipstereitä ja maahanmuuttajia, kärjistämistä, u know?
Ihmiset siellä ovat kuitenkin edelleen samanlaisia. Ja ei, en ede piere Kaavia kohti.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:40"]
Siikainen
[/quote]
sisäsiittoinen paikka, ihmiset "hieman" omituisia.