Oletteko koskaan kirjoitelleet Wilmaan kännissä?
Ai kauheeta, en kehtaa edes kertoa... Vuorotyöputken jälkeisillä vapailla tuli sanottua kaikenlaista.
Kommentit (29)
Tää on varmaan provo...
Mutta onneks meille opettajille on työnanatajan ohjeet wilman käytöstä:
- älä provosoidu
- älä kirjoita tunnekuohussa
- ota asiat asioina
- mieti yön yli
- pyydä kollegaa tai esimiestä lukemaan vanhemmalta saatu mahdollisesti epäasiallinen viesti
- pyydä kollegaa lukemaa oma vastauksesi
- ym. ym.
Wilma on meille hyvä työväline.
no eihän tuossa nyt mitään ikävää asiaa ollut. ;D
Täytyy sanoa että tuossa tilanteessa on varmaan eduksi jos opettaja huomaa viestistä että se on pienessä sievässä laadittu. Ois ehkä nolompaa selvin päin liikuttua noin... ;)
En tietenkään nolaa lastani. Poika lukion tokalla eräässä stadin huippulukiossa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:40"]
Tää on varmaan provo...
Mutta onneks meille opettajille on työnanatajan ohjeet wilman käytöstä:
- älä provosoidu
- älä kirjoita tunnekuohussa
- ota asiat asioina
- mieti yön yli
- pyydä kollegaa tai esimiestä lukemaan vanhemmalta saatu mahdollisesti epäasiallinen viesti
- pyydä kollegaa lukemaa oma vastauksesi
- ym. ym.
Wilma on meille hyvä työväline.
[/quote]
Hetken jo mietin, että lukeeko työnantajan ohjeessa tosiaan ym. ym., mutta sitten huomasinkin, että nämähän olivat työnanatajan ohjeet. Viihdytkö opetajan amatisasi?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:57"]
En tietenkään nolaa lastani. Poika lukion tokalla eräässä stadin huippulukiossa.
[/quote]
IME KYRPÄÄ!
Hauskaahan elämän tulisi olla. Mulle kerran lapseni opettaja lähetti viestin ilmeisesti vähän hiprakassa. Ei kumpikaan nolosteltu vanhempain vartissa seuraavalla viikolla. Ihmisiä opettajatkin ovat.
Alakoulun opettajan työ on todella helppoa ja kevyttä. Mun lasten koulussa opettajat pitävät säännöllisesti puolen tunnin välitunnit (eli myöhästyvät vartin ihan joka tunnilta ja lapset ovat keskenään luokassa.)
Ei opettajien työ ainakaan alakoulussa ole raskasta ollenkaan. Lasteni opet ovat kaikki antaneet kotinumeronsa ja sanoneet, että myös vapaa-aikana ja viikonloppuisin saa soittaa. En ole soittanut vuosien varrella kuin kerran yhden pikaisen tärkeän ja kiireellisen asian.
En ole kirjoittanut kännissä. Mutta juuri tuosta syystä en myöskään kirjoita lauantai-iltana, vaikka minulla silloin yleensä olisi hyvin aikaa. En halua, että opettajat kuvittelee mun kännissä vastanneen.
No en ole. Eipä silti, kontrollini ei häviä nykyään humalatilassakaan. Jos kirjoittelen mitä vaan huppelissa, tarkistan huolellisesti kirjoitusvirheet.