Sinä, jolla on aikuisena ollut korvatulehdus, olisi kysymys...
Mulla on nyt viikon ajan ollut toinen korva täysin lukossa flunssan seurauksena. Aluksi sitä vihloikin, nyt ei juurikaan. Se on tänään "rusahdellut" muutaman kerran sillain lievästi. Tarkoittaako se, että se lähtee aukeamaan vihdoin ja olisi paranemassa?
Kuinka kauan korvasi oli lukossa? Söitkö antibioottikuurin? Itse en ole syönyt. Olisi kiva, jos jollakulla olisi kokemuksia jaettavana :)
Kommentit (23)
Vanha ketju, mutta nyt aiheellinen minulle.
Korva oli toissailtana vähän kipeä, ajattelin olisko näppy tulossa korvakäytävän suulle. Eilen korva meni tukkoon ja kipu voimistui. Kuului muutamia rusahteluja ja syöminen sekä juominen tuotti kipua. Illalla oli lämpöä 37, normilämpö minulla 36-36.5. Yöllä kipu oli sen verran viheliäistä että jouduin ottamaan panadolin 1g että saan nukuttua. Nyt korva on todella tukkoisen tuntoinen, mutta ei erityisen kipeä.
Kysymys: vaikuttaako vahatulpalta vai tulehdukselta teidän kokemusten perusteella? Flunssaa ei ole ollut. Uskaltaako koittaq puhdistusta remo waxilla?
Lisään vielä, yöllä panadolin jälkeen lämpö laski 36.5, nyt jälleen 37.
ehdottomasti lääkäriin jos tuntuu vähääkään ettei ole normaalia ja jos teillä on ollut alttiutta aiemminkin korvatulehduksiin.
Kuitenkin helppo hoitajan vilkaista lampulla. Itse epäilin myös hoitoon menoa ku ei tuntunut niin kipeältä että mahtaako olla tulehdus vaan voisko olla vaan pientä tukkoisuutta. Paha korvatulehdushan siellä oli ja antibiootit tuli.
Kyllä sen erottaa tukkoisuudesta kun alkaa miettimään että onko esim.nenä tukossa kun on yhteydessä korviin. Ei ollut. Seurailin myös pari päivää kotona eikä helpottanut.