Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja vaatia työntekijää hankkimaan älypuhelimen?

Vierailija
14.12.2020 |

Koska en lue juurikaan uutisia, eikä mulla ole somea, joten tähän asti pärjätty ilman älypuhelinta. Viime kuussa tuli työnantajalta direktiivi että tulee uusi järjestelmä työtuntien ja matkalaskujen kirjaamiseen. Se on ainoastaan androidille ja iphonelle. Kysyessäni miten saan nämä kirjattua, koska järjestelmä ei toimi PC:llä, kehotti yhtiön johto minua hankkimaan älypuhelimen, koska jokaisen työntekijän tulee kirjata omat työtuntinsa ja matkalaskunsa. Siis pitäisi pienellä palkallani mennä ostamaan älypuhelin, jota en muutenkaan halua! Onko tällaista kuultu muualla?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei voi vaatia mutta kuka haluaa olla noin. Ajastaan jälkeen jäänyt? 😀

Ihan hyvin mä oon tähän asti pärjännyt ilman älypuhelimia ja somea! Kuulin että joissain yrityksissä, ainakin maailmalla, työntekijöiltä voidaan vaatia somea! Paskaa, sanon minä tästä nykyajan pakkosyötöstä, jota somettaminen edustaa. -ap

Itsekin tullut ihan tavallisella puhelimella toimeen. Haluaisinkin tietää, ketä niin elämän tärkeää voi muka tehdä VAIN tämmöisellä niin sanotulla älypuhelimella kun monet sanoo että ilman ei voi elää?

Luulen että jos porukka tietäisi miten minulla on asiat, sanovat varmaan heti että "pois sieltä kivikaudelta" koska pitää olla moderni koska pitää olla moderni koska nykyaika. Jos porukka tajuaa ketä ajan takaa.

Vierailija
22/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimesta en tiedä, mutta meidän työnantaja vaatii työntekijöiltä oman auton. Kilometrikorvauksia tai mitään muitakaan korvauksia emme saa työajoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi, voi kuinka iso asia tuon hankkiminen joillekin on! Ei se nyt voi olla niin suuri meno, älypuhelimenhan saa nykyään neljällä kympillä."

Ei ole hinnasta kiinni. Pieni osa ihmisistä on sellaisia jotka eivät ota vaikka ilmaiseksi annettaisiin. Harmi kun ei voi lähettää mitään muuta kuin kuvattomia lyhyitä tekstiviestejä, kun mikään ei tahdo edes mennä perille niiden vanhoihin peruspuhelimiin.

Vierailija
24/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta älypuhelinta niin kauan kuin mun Nokia 1100 toimii.

Vierailija
25/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi, voi kuinka iso asia tuon hankkiminen joillekin on! Ei se nyt voi olla niin suuri meno, älypuhelimenhan saa nykyään neljällä kympillä."

Ei ole hinnasta kiinni. Pieni osa ihmisistä on sellaisia jotka eivät ota vaikka ilmaiseksi annettaisiin. Harmi kun ei voi lähettää mitään muuta kuin kuvattomia lyhyitä tekstiviestejä, kun mikään ei tahdo edes mennä perille niiden vanhoihin peruspuhelimiin.

No voi voi ku ne nyt teidän kuvat kiinnostaa! Lähettäkää sähköpostina tavallisesti jos on jotain minkä minun on aivan pakko nähdä!

Vierailija
26/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimesta en tiedä, mutta meidän työnantaja vaatii työntekijöiltä oman auton. Kilometrikorvauksia tai mitään muitakaan korvauksia emme saa työajoista.

Laitonta.

Vierailija
27/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi kuinka iso asia tuon hankkiminen joillekin on! Ei se nyt voi olla niin suuri meno, älypuhelimenhan saa nykyään neljällä kympillä. Helpottaa elämääsi huomattavasti; miten hoidat pankkiasiat poissa kotoa jos et ole vieläkään hankkinut älypuhelinta? Sitten kun sinäkin siirryt nykyaikaan, huomaat ettei nykymaailmassa pärjää ilman!

Pankkiasiat hoituvat vallan hyvin tietokoneella, sitä varten ei tarvitse olla älypuhelinta.

Vierailija
28/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla ei ole somea.

Näin hän toteaa sosiaalisen median keskustelupalstalla.

Lienee keksitty juttu koko työpaikka..

Vierailija
29/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkan maksajani edellyttävät että saavat tunkeutua ruumiinaukkoihini.

Vaihdetaanko?

Vierailija
30/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen älypuhelin maksaa n. 100 euroa.

Netti yhteys tulee automaattisesti mukana, eikä kuukausimaksut päätä huimaa.

Eihän sitä älypuhelinta tarvtise käyttää muuhun kuin, siihen mitä työhön menevät ilmoitukset edellyttää.

Muutoin voi olla käyttämättä koko internettiä.

Mutta tuskinpa työnanstaja voi pakottaa tuollaisen ostamaan, mutta en käsitä myöskään sitä, mitä haittaa jostakin älypuhelimesta jollekin voisi olla?

Vierailija
31/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Aplla ei ole somea.

Tämä ei ole "some", eikä mulla ole tiliä täällä niinkuin somessa olisi.

Vierailija
32/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyseiset asiat kuuluu työhön ja on työnantajan velvollisuus hommata työhön tarvittavat välineet.

Toki fiksu esimies voi koittaa vähän vetää höplästä tyhmää työntekijää.

Fiksu esimies ei vedä höplästä. Tarkoitiko kusipäistä esimiestä?

Vierailija
33/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pelkkää  provoilua palsta täynnä.  Joka kolmas aloitus on tyhjänpäiväistä trollailua.

Tyhmäksi on tämäkin palsta.

Lapselliset ihmiset postailevat tänne mitä sattuu, ja sitten muut jankkaavat aivan typerästä asiasta sivukaupalla.

Kaikki asiallinen ja ja fiksu keskustelu on kadonnut palstalta kokonaan.

Täällä löytyy pikaisella tsekkauksella vain valituksia mieletön määrä ja muiden ihmisten mollaamista.

Tälläinenkö on nykypäivän Suomi?

Vierailija
34/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edullinen älypuhelin maksaa n. 100 euroa.

Netti yhteys tulee automaattisesti mukana, eikä kuukausimaksut päätä huimaa.

Eihän sitä älypuhelinta tarvtise käyttää muuhun kuin, siihen mitä työhön menevät ilmoitukset edellyttää.

Muutoin voi olla käyttämättä koko internettiä.

Mutta tuskinpa työnanstaja voi pakottaa tuollaisen ostamaan, mutta en käsitä myöskään sitä, mitä haittaa jostakin älypuhelimesta jollekin voisi olla?

Haittaa? Jos sen selailuun ei halua aikaansa laittaa? -ap

Vierailija
35/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Aplla ei ole somea.

Tämä ei ole "some", eikä mulla ole tiliä täällä niinkuin somessa olisi.

Kyllä yleinen Internetin keskustelupalsta on osa somea.

Tämä on sosiaalista ja mediaa.

Tavalliset taukit luulee että ainoastaan face=some.

Vierailija
36/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pelkkää  provoilua palsta täynnä.  Joka kolmas aloitus on tyhjänpäiväistä trollailua.

Tyhmäksi on tämäkin palsta.

Lapselliset ihmiset postailevat tänne mitä sattuu, ja sitten muut jankkaavat aivan typerästä asiasta sivukaupalla.

Kaikki asiallinen ja ja fiksu keskustelu on kadonnut palstalta kokonaan.

Täällä löytyy pikaisella tsekkauksella vain valituksia mieletön määrä ja muiden ihmisten mollaamista.

Tälläinenkö on nykypäivän Suomi?

Ok.

Tyhjänpäiväisen valituksen lisäksi, mikä oli sinun lisäarvoa tuottava antisi tähän keskusteluun?

Et ole meitä joka kolmatta yhtään sen parempi.

Vierailija
37/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää olla ja siivouspuolella työskennellään. Tosin meillä on se hyvin, että firma antaa kaikille puhelimet.

Tuntuu oudolta, että toisten pitäisi itse kustantaa, jos firma älypuhelinta vaatii.

Vierailija
38/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei voi vaatia mutta kuka haluaa olla noin. Ajastaan jälkeen jäänyt? 😀

Ihan hyvin mä oon tähän asti pärjännyt ilman älypuhelimia ja somea! Kuulin että joissain yrityksissä, ainakin maailmalla, työntekijöiltä voidaan vaatia somea! Paskaa, sanon minä tästä nykyajan pakkosyötöstä, jota somettaminen edustaa. -ap

Elämä on parempaa ilman somea.

Vierailija
39/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä älypuhelimessa on niin vastenmielistä? Se on puhelin, sillä voi soittaa ja lähettää viestejä aivan kuten niillä muinaismuistoillakin. Ja tehdä muutakin hyödyllistä. 

Vierailija
40/79 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä älypuhelimessa on niin vastenmielistä? Se on puhelin, sillä voi soittaa ja lähettää viestejä aivan kuten niillä muinaismuistoillakin. Ja tehdä muutakin hyödyllistä. 

Luulen että kun tietokone on jo niin siinä mitään älypuhelinta enään tarvita lisäksi kun koneella tehdään mitä tehdään ja puhelin on sitä entistä yleistä touhua varten, eli puhutaan ja kirjoitetaan tekstiviestejä.