Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni pitää sälekaihtimet kiinni AINA?

Vierailija
06.05.2014 |

lenkkeilen pitkiä lenkkejä usein ja ihmettelen, miksi vähintään puolissa taloista on sälekaihtimet kiinni. Ymmärrän pimeän aikaan, ettei haluta että taloihin näkyy sisällä, tai auringonpaisteella ettei aurinko häikäise sisään. Mutta kun monilla on keskellä päivää pilvisellä säälläkin sälekahtimet kiinni, vaikkei mielestäni mitään syytä. Ja suurinpaan osaa asunnoista ei edes näe sisälle vaikka kaihtimet olis auki, korkeitaan kaapistojen yläosa ja kattolamppu näkyy. Tai valoisaan aikaan ikkunat heijastaa niin, ettei ulkoa näy sisälle. Ja sitä eniten ihmettelen, eikö ihmiset halua nähdä ulos??

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niitä pitäisi räplätä edestakaisin? Jos haluan aurinkoa, voin mennä ulos tai parvekkeelle. Sitä paitsi suoraan vastapäätä on toinen asuintalo, enkä halua että sieltä näkee sisälle.

Vierailija
42/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:16"]

Minusta semmoisissa kodeissa, joissa on aina verhot kiinni, on jotain hämärää.

[/quote]

Mutta mä tykkään hämärästä....  auringonvaloi on saatanasta. Taidan olla draculan sukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä availen aina aamuisin kaihtimia, jotta auringon valo ja lämpö pääsee sisään. Säästyy lämmityskuluja. Iltapäivällä sama homma toisella puolen taloa. Kesähelteillä sitten pidetään kaihtimet jollei kiinni, niin ainakin alaviistoon, jottei valo pääse suoraan sisään. Meillä mies on tuollainen mörrimöykky, joka tykkää pimeästä, joten kaihtimet ovat koetuksella, kun toinen vääntää niitä kiinni ja toinen auki :)

Vierailija
44/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin valoherkkä. Meillä paistaa aurinko koko päivän olohuoneeseen. Ulkonakin pidän aina aurinkolaseja. Rakastan aurinkoa ja lämpöä, mutta silmät ei kestä kirkasta valoa.

Vierailija
45/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimia meillä ei ole, mutta verhot on usein kiinni siksi, ettei niitä vaan tule mieleen avata. Ne on vedetty illalla ikkunan eteen, ettei naapuritalosta näe sisään ja vain yksinkertaisesti unohdettu avata aamulla. Olohuoneen verhot on valoverhot, joten meillä näyttää valoisalta tiloissa, jossa oleskellaan, vaikka verhot olisivatkin kiinni, joten senkään vuoksi verjojen raottaminen ei käy mielessä. Keittiössä ei ole verhoja, koska siellä on niin pieni ikkuna. Makuuhuoneessa verhot saattavat olla kiinni päiväkausia, koska siellä ei tule käytyä sängystä nousemisen jälkeen välttämättä lainkaan ennen iltaa. Makkarissa tuuletammekin yleensä vasta illalla ennen nukkumaanmenoa, jotta huone olisi viileä. Jos haluan tarkistaa sään, käyn parvekkeella.

Ai niin, meillä ei myöskään jakseta aina pedata sänkyä! Yleensä vain silloin kun tulee vieraita. Ollaan kyllä outoa sakkia kiinni olevine verhoinemme ja petaamattomine peteinemme.

Vierailija
46/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset haluaa pitää sälekaihtimet kiinni ja siksi en niitä aukaise. Mies pitää myös makkarissa kaihtimet kiinni, kun kuulemma naapurit kyttää.

Olkkarissa on kaihtimet auki, jos ei aurinko paista.

Naapuri kyttää ja kuulemma meillä nukutaan myöhään, kun kaihtimet on kiinni.

Voi helvetti et inhoon noita saatanan kyyliä joita on maailma täynnä.

Vierailija
47/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi, joka on tosi arka valolle. Hänen sattuu silmiin kirkkaat valot. Pitää sisälläkin välillä aurinkolaseja keväällä ja kesällä. Siksi meillä ainakin sälekaihtimet kiinni.

Vierailija
48/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en oo ku iltasin/öisin kämpällä ja koska tykkään nakuilla kämpällä ja mun naapurit on hirveitä kyyliä ja muutenkin omituisia.

Vierailija
49/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en oo ku iltasin/öisin kämpällä ja koska tykkään nakuilla kämpällä ja mun naapurit on hirveitä kyyliä ja muutenkin omituisia.

Vierailija
50/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurit niin lähellä että pidän sälekaihtimiet sillä puolella taloa kiinni. Ärsyttää ajatus että sieltä kyyläillään sisään. Toisella puolella on auki, sielläkin on naapureiden ikkunoita, mutta ei ihan yhtä suorassa linjassa.

Vierailija
51/98 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä pimeissä kopeissa asuvat ei varmasti avaa ovea jos kyläilystä ei ole sovittu tai vastaa tuntemattomaan numeroon, iiiik!

Vierailija
52/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta semmoisissa kodeissa, joissa on aina verhot kiinni, on jotain hämärää.

Itse olet hämärä 🤪 meillä on aina kaihtimet kiinni ja pysyy, vaikkei takapihalla ole kuin metsää että silleen, ihan vaan huvin vuoksi 😁

Vierailija
53/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä etteivät halua että sinä lenkkeillessäsi kyyläät heidän koteihinsa.

Vierailija
54/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kotini, ei näyteikkuna. Lisäksi harrastan mm. nakuna tanssimista ja r*nkkaan sohvalla.

Vierailija
55/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös liittyä kulttuuriin, osassa Helsinkiä mm isot lasitetut parvekkeet umpeen peitetty erilaisilla kankailla,  verhoilla, bambumatoilla tms

Vierailija
56/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat menninkäisiä ja toiset päivänsäteitä. Jokainen elää siten kuin parhaiten viihtyy.

Vierailija
57/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rumat naapurit et pakko pitää kii

Vierailija
58/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä availen säläreitä aamuisin, koska kissat haluavat nähdä ulos työpäiväni aikana, sekä viherkasvit tarvitsevat valoa. Toisaalta meille ei näe sisälle kadulta kun on metrinen kivijalka. Yläkerrassa, jossa on makuuhuoneet, niin naapuritaloista näkee makuuhuoneen ikkunasta meille molemmilta puolilta, tämä ei haittaa, koska envietä makuuhuoneessa aikaa päivisin, ja epäilen etteivät naapuritkaan  vietä :D Yöllä verhot on joka tapauksessa kiinni, paitsi niistä makuhuoneista joissa ei ketään nuku

Vierailija
59/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä pimeissä kopeissa asuvat ei varmasti avaa ovea jos kyläilystä ei ole sovittu tai vastaa tuntemattomaan numeroon, iiiik!

En mä ainakaan tykkää yllätysvieraista. Tykkään olla yksin omassa rauhassa.

Puhelinkaan ei juurikaan soi. Pelikaverit soittelee whatsappissa ja vanhemmat silloin tällöin. Tuntemattomasta numerosta taas lähinnä puhelinmyyjät.

Vierailija
60/98 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat on vastapäätä tv:tä. Tv:stä heijastuu ikkuna jos verhot on auki.