Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö nuoresi äitienpäivänä

Vierailija
05.05.2014 |

Viikonloppukylään seurustelukumppaninsa luo? nuori asuu siis kotona, alaikäiSiä molemmat.

Mietinnässä itselläni, tahtoisin, että lapset on vielä äitienpäivänä kotona. En tiedä enää onko oikeasti tarpeellista. Perinne mm. Käydä syömässä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuneitten muistopäivä?

Vierailija
22/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä väkisin pidä luonasi ("päästäisitkö"), tekee vaan katkeraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tarpeeksi vanha lähtemään äitienpäivänä pois perheen luota, saa lapsi luvan olla tarpeeksi vanha muutenkin kantamaan vastuuta itsestään. Hotellitason kotipalvelu päättyisi siihen. Tosin meillä yksikään lapsi ei ole ollut sellainen omaan napaansa tuijottaja, että ei kykene äitienpäivänä olemaan kotona - ei äidin takia vaan isoäitien, joille lapsenlapset ovat tärkeitä ja joilla ei enää ole kovin monta äitienpäivää elettävänä.

Vierailija
24/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:49"]

Tietysti päästäisin. Jossain vaiheessa on ihan luonnollista, että seurustelukumppani alkaa mennä perheenjäsenten "edelle" - enpä minä viiden vuoden päästäkään valittaisi, jos poikani olisi jo perheellinen ja viettäisi äitienpäivän oman lapsensa äidin, eli puolisonsa, kanssa. Olisin vain iloinen, että olenpa kasvattanut ihan mahtavan ihanan pojan ja unelmakumppanin, kun ei haikaile äidin perään vielä aikuisenakin :)

[/quote]

Minä taas häpeäisin sitä, että olisin kasvattanut pojan, jolla ei ole mitään käytöstapoja. Äitienpäivä on siis haikailua oma äidin perään, jos silloin haluaa omaa äitiä ilahduttaa? Toivottavasti ymmärrät, että lastenlasten syntymäpäivänä ei sovi mennä pientä juhlimaan, koska sellainen on häpeällistä haikailua lapsenlapsen perään.

Vierailija
25/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nuori halua juhlistaa äitienpäivää, ei muu perhe halua juhlistaa nuoren juhlia. Kun muilla on ylioppilasjuhlat, saa äitienpäivän seurustelukumppanin kanssa viettänyt nuori viettää sitäkin juhlaa kahdestaan, ilman mitään hankalaa ja typerää sukua lahjoja tuomassa.

Vierailija
26/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein olin jo lupaamassa omassa mielessäni. Nuoreni kumppani on ihana ja on aivan huippu juttu, että ovat löytäneet toisensa.  Kumppanin vanhemmille kävisi. Meillä on ehkä enemmän näitä juhlaperinteitä. Mutta silti, on äitienpäivä... Haikailisinko kuitenkin? muu perhe olisi toki kanssani. Ja tämäkin nuori tulisi illalla kotiin. Kysyttyään kielsin vedoten äitienpäivään. Pohdin Kuitenkin. Nuori tietää varmaan minut tuntien, että pohdin vielä. 

Vierailija
27/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää tekstiä, numerot 18-20. Oikein marttyyriäidit.

On luonnollista nuoren haikailla rakkaansa luo, varsinkin jos mahdollisuutta siihen ei ole vähään aikaan ollut. Eihän se rakkautta äitiin ja isoäitiin vähennä,Ja on eri asia nuoren itsenäistyä vanhemmistaan, kuin vanhempien olla välittämättä lapsistaan, siis noi yo-juhlajutut sun muut.

En muistanutkaan, kuinka mystifioitu päivä äitienpäivä on. Miksi siihen pitää ladata kaikki?

Äidin ja isoäidin kanssa voi olla muulloinkin.

Vierailija
28/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ehdottomasti.

Kumpi on parempi vaihtoehto? Iloinen ja onnellinen nuori äitienpäivän iltana kotona vai vihainen ja kiukutteleva nuori koko viikonlopun kotona?

Täällä on taas ihan uskomattomia ihmisiä liikenteessä... Meillä järjestetään miehen kanssa molempien sukulaisten puolelta isot äitienpäivälounaat. Tarkoittaa siis sitä, että ylipäätään on mahdollisuus osallistua vain joka toinen vuosi, siihen kun vielä listään estymiset, saattaa välissä olla muutamakin vuosi.

Kukaan ei ole ikinä ollut vihainen meille, vaan iloitsevat silloin, kun tavataan.

Vierailija
29/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 22. Tämä äitee taitaa taipua nuorensa menon puolelle. illalla nähdään. Hiukka vielä mietin. toisena juhlapäivänäni olivat molemmat täällä. voimme tosiaan mennä ulos syömään joku toinen päivä.  Onko se ruuhkakaan aina niin kivaa, mikä äitienpäivänä on? 

Vierailija
30/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seurustelukumppanin perhe suhtautuu asiaan? Haluaisivatko he olla oman perheen kesken?

Vierailija
31/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:58"]

Päästäisin ehdottomasti.

Kumpi on parempi vaihtoehto? Iloinen ja onnellinen nuori äitienpäivän iltana kotona vai vihainen ja kiukutteleva nuori koko viikonlopun kotona?

[/quote]

tämä on kieltämättä tullut mieleeni. Sen onnellisen haluan :)

t.ap

Vierailija
32/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaikki joulut anoppilassa, ihan siitä 19-v tyttösestä saakka kun tapasin mieheni. Ja äitienpäivänä me käytiin moikkaamassa molempien vanhemmat ja isoäidit.

Minusta valinta on nuorien!

Oma lapseni on vasta 10-vuotias mutta aina olen ajatellut että se on lapseni päätös tuleeko sitten niihin meidän "perinteisiin" mukaan kun löytää oman rakkaan vai meneekö sitten sen kumppaninsa perinteisiin mukaan vai rakentavatko ehkä omia juttujaan.

Vierailija
33/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nämä nuoret voivat olla perinteissämme mukanakin, vaikka jatkossakin, sen olen aistinut. Mutta nyt tällä kertaa on olosuhteet aikatauluineen sellaiset, että nyt menee näiden perinteiden "päälle". Tuon ikäiset kun on kiinni mm. Kulkuvälineistä, joita ei julkisina tuonne kulje viikonloppuna juurikaan. 

Vierailija
34/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästäisin. Viettäkää äitienpäivää seuraavalla viikolla :) Ravintoloissa on todennäköisesti melko hiljaistakin, kun juuri on ollut vappua ja pääsiäistä ja äitienpäivää ja vaikka mitä sesonkia. :)

Vierailija
35/36 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ravintoloitsija ehdotti meille, että ehdottomadti kannattaa tulla viikko ennen tai viikko jälkeen äitienpäivän. Saa parempaa ruokaa, palvelua ja tunnelmaa ja sopuisampaan hintaan.

Vierailija
36/36 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä vaan, toivottavasti nuori osaa arvostaa ja muistaa antaa äidille halin. :) Vältä kuitenkin marttyyriksi heittäytymistä, saattaa nuoren omatuntoa jo valmiiksi hieman kalvaa...

Ja kyllä on lapsellista porukkaa osa vastaajista! Eikö tuosta MINUN PÄIVÄNI, kaikki palvokaa minua -asenteesta koiteta päästä jo lapsena eroon? Aikuiset ihmiset! En minäkään nyt äitiäni piittaamattomaksi pataluuhkaksi haukkuisi, jos vaikka syntymäpäiväni lähtisi reissuun. T: kohta 17w

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan