Miksi nykyään tosi moni aikuinen hankkii itselleen joulukalenterin?
En muista että tällaista olisi ollut aikaisemmin...kun olin itse lapsi niin en muista että kenelläkään aikuisella olisi ollut joulukalenteria itselleen???
Nykyisin yli kolmekymppisilläkin on adventtikalenteri tai useampi. Mistäköhän moinen ilmiö johtuu?
Kommentit (30)
Koska se on mukava perinne ja joulukalenterit kivoja. Ja niitä on kaikkia kivoja aikuiseenkin makuun. Ostin tänä vuonna lakritsikalenterin. Siinä on juuri sopiva määrä herkkua yhdelle kerralle. Meillä on monesti töissäkin joulukalenteri. Ei kaiken tarvitse olla aina niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet muutkin asiat on muuttunut menneistä ajoista, se että aikuinen odottaa joulua ja piristää elämäänsä keskellä pimeintä talvea ei ole muutoksista pahin. 😂
Onko paljonkin muitakin asioita joita et ymmärrä ja tuomitset?
En oikeastaan tuomitse, olenhan itsekin ostanut. Pohdin vain.
-ap
Itsellä on Veikkauksen ja Sinebrychoffin joulukalenterit. Molemmat K-18. Syy miksi aikuiset hankkii on varmaan se että ovat lapsilta kiellettyjä.
Mukava aina aloittaa etätöypäivän avaten uuden luukun Sinebrychoffin kalenterissa.
Tarjonta monipuolistunut ja onhan se kiva.
Ja kyllä mun lapsuudessa äiti jo osti itelleen kuvakalenterin ja edelleen ostaa itelleenkin (meille 40v lapsilleen laittaa kalenterin aina pikkujoulutervehdyksenä) jonkun kalenterin vaikka ikää 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Kulutuskulttuuri. Yhtiöt tienaavat kun keksitään uusia myytäviä tuotteita, ja jotkut innoissaan ostavat kun saavat "halvalla". Noissa on melkein aina merkitty kalenterin sisällön "oikea" hinta, jolloin siinä luulee säästävänsä (vähän niin kuin alennusmyynneissä).
Ajattelen samoin. Nyt on keksitty tällainen tarve.
Me tehtiin lapsille viime vuonna joulukalenteri, niin ei tarvitse enää ostaa kalentereita.
Hillokalenteri on ihan parhautta!
Paahtoleivälle uutta hilloa, niin päivä lähtee kivasti käyntiin.
Tosin siinä käy niin, että viimeinen pieni hillopurkki on syöty joskus maaliskuussa...
Itseasiassa en tiedä, mullakin on kalenteri, mutta olen huomannut nyt parina vuonna, ettei kalenteri tunnu enää kovin merkitykselliseltä, nykyään menee jonnekkin joulukuun viidenteen päivään että saan kalenterin edes ostettua.
Mutta onhan se toisaalta ihan kiva tapa ja itse ostan veikkauksen raaputusarvpa-kalenterin, niin tuleepa välillä vähän jännitettyä sitäkin, että tuleeko voittoa :)
Mikään kuvakalenteri tai suklaakalenteri ei kiinnostaisi, ihan turhaa roskaa (minulle), ei tosin haittaa jos muut sellaisiakin hommaa.
Vanhemmillani oli lapsuudessani veikkauksen joulukalenteri. Itse en ole aikuisena juurikaan ostanut. Partiolaisten kalenterin ostan, jos törmään myyjiin ja viime vuonna ostin jäätelöjoulukalenterin. Kyllähän siitä tulee vähän iloa arkeen ja nyt harmittaa, ettei kalenteria ole mutta jäätelökalenteri ei mahtunut pakkaseen, eikä kaupoissa ollut kivoja.
Lapsuudessani äidillä oli aina itselleen jokin joulukalenteri, yleensä joku kuvakalenteri ja sitten myöhemmin aina Veikkauksen raaputusarpakalenteri. En kyllä tiedä, miksi aikuisena joulukalenterien ostaminen itselle olisi jotenkin noloa tai pitäisi lopettaa? Minulla on partiolaisten joulukalenteri, ollut jo vaikka miten monena jouluna peräkkäin ja minusta on ihan tunnelmallista avata luukku joka aamu ja jopa nähdä ne perinteiset, vuodesta toiseen samoina toistuvat aiheet. Että miten joku 3. adventti tai itsenäisyyspäivä on keksitty toteuttaa :D Ostin myös teekalenterin, sillä juon joka aamu joka tapauksessa aamuteen ja kivahan se on kun joka luukusta saa aamuksi aina eri pussin. Vaikka kyllähän sitä Seikkailu-valikoimaakin myytäisiin... en tiedä. Tykkään kyllä joulusta, kalenterit virittää jo tunnelmaan.
Minä olen 39 v. ja joka ikinen vuosi minulla on ollut suklaakalenteri ja on jatkossakin. Mikä siinä on ikäraja mielestäsi? Ja miksi?