Miten joku voi laittaa lapsen nimeksi Alma?
Ihan järkyttävä nimi. Tulee heti mieleen Almah Male ja muut karvaranteet... Yök!
Kommentit (26)
Alma merkitsee mietoa ja omenaa. Eli siemenet sisällä ja kova himo mämmiin
Alma on kiva vanha suomalainen nimi. Kaikki nimet eivät miellytä kaikkia.
Alma on vanha suomalainen nimi, mummoni oli sen niminen. Pieni ja pippurinen lapinmummo
Kiva, kaunis nimi. Tuo minulle mieleen artisti Alman. Selkeästi suomalainen nimi, muttei haastava lausua ulkomaillakaan.
Nimitrendit kiertävät muun muodin lailla. Nyt on pitkään ollut muodissa "vanhahtavat" nimet. Itse en ymmärrä, miten joku voi antaa lapselle nimeksi Väinö tai Irmeli, mutta kun lapset kasvavat Konsta- ja Helena-nimisten lasten ympäröimänä, nimi ei herätä enää huomiota.
Jonkun konkurssin tehneen ikääntyneen pariskunnan vanhojenpäivien humalainen vanhinkolaukaus ennen eroa kun yrittävät paikata jo karille ajautunutta suhdettaan
Vierailija kirjoitti:
Nimitrendit kiertävät muun muodin lailla. Nyt on pitkään ollut muodissa "vanhahtavat" nimet. Itse en ymmärrä, miten joku voi antaa lapselle nimeksi Väinö tai Irmeli, mutta kun lapset kasvavat Konsta- ja Helena-nimisten lasten ympäröimänä, nimi ei herätä enää huomiota.
En minäkään. Kaapo. Kasperi. Ukko-Pekka, näin jääkiekkoilijoita mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Irmeli ole mikään erityisvanha nimi, kuten tuo Väinö. Ne vanhat Väiskit alkaa olla jo satavuotiaita, mutta Irmeli-nimeä annettiin lapsille vielä 50- ja 60 -luvuillakin, varsinkin toiseksi nimeksi.
Espanjassa Alma tarkoittaa sielua. Kaunis nimi.