Mitä teidän miehet tekee vapaa-ajalla?
Tää on nyt vähän hassu kysymys, mut mitä teidän miehet tekee ku ne on kotona?
Oma mies on koko päivän maannut ja kattonut joltain näytöltä urheilua. On tullu mukaan koiralenkeille, mutta ei mitään muuta.
Ymmärrän kyllä että urheilun katsominen on sen mielestä kivaa ja rentouttavaa, mutta silti musta on tosi outoa, että ei osaa vapaa-ajalla tehdä muuta ku kattoa näyttöä.
Ite oon touhuillu kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä ja urheillu. Ja makaisin ruutua tuijottaen vaan jos olisin kuoleman väsynyt/ masentunut.
Kommentit (22)
Oli aika jännää, jos puolisolla olisi vapaa-aikaa. Onko sanaristikkojen täyttämien aamukahvilla vapaa-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Käydään yhdessä urheilemassa ja lenkillä yhdessä vapaa-ajalla, lisäksi mies käy pelaamassa kavereidensa kanssa. Katselee myös urheilua, selailee nettiä, katsoo telkkua, puuhailee kotitöitä, tekee ruokaa, mitä milloinkin. En ole itseasiassa ikinä nähnyt että mies vain makaisi koko päivää tekemättä mitään.
Meillä menee jokseenkin samoilla puuhilla.
Kumpikaan ei loju sängyssä, ok-talossa riittää puuhasteltavaa, kesät ja talvet.
Viettää aikaa lasten ja minun kanssa. Leikitään, pelataan, ulkoillaan jne. Tapaa kavereitaan, lukee, käy pelaamassa tennistä.
Räplää kännykkää, tietokonetta tai pelailee. Jos jotain ehdottaa tai pyytää tekemään, niin tekee kyllä, muuten oma-aloitteisuus ja aktiivisuus vähän turhan heikkoa.
Hänellä on fyysisesti kuormittava työ, joten ei vapaa-ajalla juurikaan "puuhaile" ja "touhuile". Ymmärrän hyvin, jos vain makaa ja katsoo urheilua tms.
Hän tykkää lenkkeillä mun kanssa yhdessä ja sen lisäksi harrastaa ainakin kerran pari viikossa jotain muuta liikuntaa. Sit kokkaillaan usein yhdessä. Kun ei ole koronaa, käydään teatterissa ja joskus konserteissa. Mies seuraa aktiivisesti kaupungin tapahtumia ja innostuu kokeilemaan uusia juttuja. Katsotaan myös hyviä leffoja yhdessä. Toki viettää aikaa myös ihan omissa menoissaan ja omien kaverien kanssa, ei olla aina kylki kyljessä kiinni.
Nyt kun vielä löytäisin hänet jostain!
Raapii muniaan ja räplää vintissä radioitaan ja niillä vinkuttaa ft 80 .
Eikö vapaa-ajan idea ole se, että saa tehdä mitä itse haluaa. Hitto teitä päällepäsmäreitä.
Herää aina aikaisin ja käy lenkillä. Tekee ruokaa, leipoo, käy kaupassa, nettishoppailee tai vertailee tuotteita, katsoo elokuvia, lukee sarjiksia ja kirjoja, opiskelee, seuraa päivän politiikkaa somessa, tekee ristikkoja, soittaa kitaraa, kuuntelee musiikkia, kirjoittaa, tapaa kavereitaan, soittelee vanhemmilleen, siivoaa, pyykkää, viettää aikaa kanssani ja käydään usein ulkona (tosin nyt korona-aikana rajoitetusti) esim. elokuvissa/teatterissa/konserteissa/syömässä/taidemusoissa/tapahtumissa/luontoretkillä/sukulaisilla. Eli kaikenlaista mitä meidän elämään nyt kuuluukin.
Mies on yrittäjä ja työtilanne on nyt tosi hiljainen, mutta eipä hän muutenkaan jaa aikaansa selvästi työ- ja vapaaikaan. Yleensä hän menee heti herättyään verstaaseensa nikkaroimaan, tekee kotitöitä ja pihatöitä aina tilanteen mukaan, tulee syömään aamiaista siihen aikaan kun minä syön jo lounasta (työskentelen etänä) ja syö sitä vähintään pari tuntia lukien samalla päivän Hesarin, palaa takaisin omiin hommiinsa. Käydään yhdessä kävelyllä, jos sää suinkin sallii, kun minun työni on siltä päivältä tehty (muita liikuntaharrastuksia ei tällä hetkellä koronan takia ole). Hän palaa verstaaseen tai piha-/kotihommiin, tulee takaisin puoli yhdeksän uutisille jolloin syödään, sen jälkeen katsoo televisiota tai soittelee kitaraa tai menee sänkyyn lukemaan.
Tänä viikonloppuna hän on ollut vähän kipeänä (ei korona vaan eräs krooninen sairaus joka vaivaa ajoittain), mutta molempina päivinä on käyty yhdessä pienellä lenkillä. Muuten hän on lähinnä lukenut sängyssä ja soitellut kitaraa. Keskimäärin kerran kuukaudessa käydään patikoimassa jossain kauempana kotoa, joskus niin että yövytään kohteessa. Ei kuitenkaan tähän aikaan vuodesta, kun valoisa aika on niin lyhyt
Mun mies tekee kotona vapaa-ajalla ruokaa, siivoa, joogaa, lukee kirjoja ja katsoo telkkaria
Mököttää autotallissa kun ei saanut pil*ua aamulla.
No aika paljon tuijottaa puhelintaan sängyllä maaten. Nukkuu usein päiväunet töiden jälkeen,koska herää aamulla niin aikaisin töihin ja perheen takia ei pääse iltaisin siihen nähden ajoissa nukkumaan. Mutta tekee myös kotitöitä, ulkoilee lasten kanssa, käy kaupassa, laittaa ruokaa. valmentaa 2xvk junnuille säbää, ennen koronaa kävi myös pari kertaa viikossa ite pelaamassa sen lisäksi, nyt se on jäänyt. käy pelaamassa frisbeegolfia, käy kaverin luona kahvilla (tähän yhdistetty yleensä kaverin ja meidän lasten leikkitreffit, eli lapsista osa mukana). Ja sit kaikkea vanhan omakotitalon ja sen pihapiirin puuhaa toki, tekeminen ei meillä lopu. Iltaisin käy saunassa mun kaa, tai lastenkin, riippuu päivästä.
Käy koiran kanssa pitkillä lenkeillä, leikkii lasten kanssa, tekee ruokaa, sitoo perhoja, kalastaa, korjailee kaikenlaista, joskus pelaa pleikkaria. Välillä selailee kännykkää ja katselee vaikka uusia kalastusvälineitä tai perhonsidontavinkkejä. Joskus haluaa katsoa urheilua telkkarista samalla kuin puuhailee muuta, mutta ei juuri koskaan vaan istu katsomassa jotain pitkiä aikoja. Jos se saisi ihan vapaasti päättää mitä tekisi, niin varmaan lähtisi koko päiväksi kalastamaan tai metsälle, siitä se ainakin puhuu ylivoimaisesti eniten.
Pelaa tietokonetta, joskus juttelee kavereilleen samalla netissä.
Joskus katsoo sarjaa mun kanssa tai pelataan yhdessä lautapeliä.
Eilen: viikkasi viikon pyykit ja silitti kauluspaitansa, siivoili kämppää (inhoaa tavaroiden epäjärjestystä yli kaiken), laittoi jouluvalot ja jänisverkot pihapuihin, siivosi autot autotallissa, viimeiset kesäpiharomut autotallin ylisille.
Tänään: ainakin 8h pelkkää sohvalla röhnöttämistä, joskin varmaan opiskeli osan tuosta ajasta.
Hyvin tyypillistä, lauantaisin tekee "kaikkea ja kaiken", sunnuntaisin ei liikauta evääkään.
Aapee tässä.
Täähän olikin kiinnostavaa. Kiitos vastanneille. Mun pointti ei oo päsmäröidä vaan ymmärtää. Kukin tekee mistä tykkää.
Toki hänkin välillä soittelee instrumenttiaan tai hengaa kavereiden tai sukulaisten kanssa tai tekee pihatöitä.
Itellä vaan tuntuu ettei aika riitä siihen kaikkeen mitä haluis duunailla, mutta meitä on moneen junaan. Ja tärkeetä on sekin, että osaa olla tekemättä mitään.
Käydään yhdessä urheilemassa ja lenkillä yhdessä vapaa-ajalla, lisäksi mies käy pelaamassa kavereidensa kanssa. Katselee myös urheilua, selailee nettiä, katsoo telkkua, puuhailee kotitöitä, tekee ruokaa, mitä milloinkin. En ole itseasiassa ikinä nähnyt että mies vain makaisi koko päivää tekemättä mitään.