Löysin miehen kaapista Leponexia!
Miehellä on siis luultavasti skitsofrenia. Meillä on neljät treffit takana ja tämä oli ensimmäinen yhteinen yö. Ja sitten aamulla löysin skitsolääkkeet! Että pitäisikö sittenkin lopettaa juttu alkuunsa?
Kommentit (27)
"umpihullun vaimo" puhuu asiaa. Käytetään yleensä vasta, jos mikään muu ei auta. Voihan se olla, että lääke puree hyvin ja Ihminen on toimintakykyinen.
t.psyk. Sh.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 11:52"]
Minulla ainakin oli Keripinor/Seroquel monta vuotta ihan vaan unilääkkeenä, joka on myös neurolepti kuten Leponexkin. Kysy.
[/quote]
Ei nyt verrata kuitenkaan Leponexia Ketipinoriin. Leponex on puhdas skitsolääke. Käytetään joskus harvoin myös Parkinsonintaudissa oheislääkityksenä. Ketipinoria sen sijaan käytetään ahdistuksen hoidossa, mielialavaihteluita tasapainottamaan, nukahtamiseen, psykoosioireisiin jne. Jos kaapissa on Leponexia, niin dg on hyvin suurella todennäköisyydellä Skitsofrenia. Nykyään skitsofrenia voidaan saada hyvään tasapainoon oikealloa hoidolla, joten älä nyt uorilta käsin lemppaa miestä :)
Vähän mietin, että noinkohan mies saisi sitä pystyyn tuommoisen lääkkeen vaikutuksen alaisena?
Vierailija kirjoitti:
Hm, leponexia määrätään kyllä muihinkin "oireisiin" kuin pelkästään skitsofrenian oireisiin. Jos asia sinua ap ahdistaa, niin kysy ihan suoraan siltä mieheltä. Täältä tuskin sitä oikeeta vastausta saat.
Mihin..?
Tosi kova lääke kyseessä! Sitä määrätään yleensä vasta jos muut lääkkeet ei tehoa. Vaatii tosi tarkkaa seurantaa. Yleensä kyllä sitten vastekin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin oli Keripinor/Seroquel monta vuotta ihan vaan unilääkkeenä, joka on myös neurolepti kuten Leponexkin. Kysy.
Ei kuule ole sinnepäinkään verrattavissa joku ketiapiini klotsapiiniin! Leponex on suurista riskeistään johtuen se viimeinen vaihtoehto silloin kun mikään muu lääke ei auta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 11:52"]
[/quote]
Ei määrätä unilääkkeeksi. Kyseessä on vahvin psyykelääke, jota kokeillaan vasta sitten, kun muut psykoosilääkkeet (ja niiden yhdistelmät) on todettu tehottomiksi. Lääkitys edellyttää säännöllisiä verikokeita. Skitsofrenian lisäksi käytetään myös Parkinsonin tautiin, näin kerrotaan tuotetiedoissa. T: Umpihullun muija